3,2 másodperces 100-as sprinttel érkezett az M8-as BMW
Lekapcsolható elsőkerékhajtást és több mint 600 lóerőt kapott a 8-as BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Debütált a BMW 8-as sorozatának csúcsmodellje, az M8 és M8 Competition. Az új sportmodell kupé és kabrió karosszériával is megérkezett.
Ahogy az várható volt, a csúcsmodellekkel bővült a 8-as sorozat kínálata. Megérkezett a rég várt M8 és M8 Competition, melyek már külsőre könnyen beazonosíthatóak lesznek. A kupé és kabrió karosszériával is elérhető új sportautó egyedi lökhárítókat kap fekete, vagy karbonszálas kiegészítőkkel, hátul tekintélyes diffúzort és akár fekete, vagy karbonszálas veséket és tükörházakat is kaphat. A Competition csomagos felnik szintén egyediek, a sok apró küllő között pedig arany színű féknyereggel tisztán láthatóan karbon-kerámia ötvözetű féktárcsákat is kaphat.
Az M8 dizájnban belsőre is hoz újdonságokat, a finom bőrkárpitozás rombuszmintás varrást kaphat és perforált anyagból is készülhet. Ami igazán érdekes, az az új váltó kapcsoló, melynek formája most debütál, valamint újra bőrözött felületű. Kiosztása a korábbi duplakuplungos váltókéra hasonlít, de a hagyományos 8 fokozatú bolygóműves automatát irányítja az M8-ban. A középkonzolon új kapcsolókat is találunk - az indítót pirosban, az új M Mode kapcsolóval pedig a digitális műszerfalat és a head-up displayt, valamint a vezetéstámogatókat szabhatjuk személyre. Szintén újítás a Road üzemmód, valamint a Competition modellnél a Track, melyek szintén az M Mode kapcsolóval lesznek elérhetőek.
Legfontosabb szereplő természetesen a V8-as motor, melyet az M5-ből ismerhetünk. A 4,4 literes nyolchengeres két darab turbóját a hengersorok közé építették, teljesítménye az M8-ban 600 lóerő 6000-7200-as fordulatszám között és 750 Nm nyomaték 1800-5600-as fordulat között. Az M8 Competition 625 lóerőt teljesít 6000-es fordulatszámnál az azonos csúcsnyomatékot pedig 5800-as fordulatig képesek leadni. A megerősített motortartóknak köszönhetően élesebb gázreakció, a toronymerevítőnek és az alváz új X merevítésének köszönhetően pedig jobb vezethetőség jellemzi.
Az új M8 nem csak az M5 motorját, de az M xDrive összkerékhajtását is megkapta. Alapvetően hátsó tengelyre súlyozott összkerékhajtású, mely 4WD Sportban még inkább a hátsó tengelyre küldi az erőt, de teljesen kikapcsolt menetstabilizáló és kipörgésgátló mellett lekapcsolható az első hajtás. Ezzel a klasszikus BMW-s vezetési élményt nyújtja az M8 és M8 Competition kupé és kabrió, melyek közül utóbbi 15 másodperc alatt képes nyitni vászontetejét akár 50 km/h-s sebességig. Az M8 kupé 3,3, a Competition 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a Competition modelleknél ez 3,2 és 3,3 másodperc, ezzel
az új M8 Competition kupé a BMW jelenlegi leggyorsabb modellje.