A három generáció alatt 148 és 400 lóerő között szóródtak a teljesítmények, az TT RS a csúcsmodell
Az Audi elnöke jelentette be a szomorú hírt, hogy következő generáció már nem készül az Audi TT-ből. A típust 1998-ban mutatták be, mely egyben az első győri gyártású Audi is volt, sőt az első Magyarországon készülő prémium autó. A mindvégig Győrben gyártott sportkocsi három generációt élt meg, kupé és kabrió változatokban volt elérhető. Széles motorpalettájának és dögös formájának köszönhetően népszerű típus volt, de az utóbbi években nagyban változtak az autós trendek, ennek köszönhetően jelentősen visszaesett a kereslet a típus iránt.
Az első generáció a négyes Golf alapjaira épült
A gyártás beszüntetésének egyik ok az, hogy az Audi túl sok projektben vett részt az elmúlt években, és ezen változtatni szeretnének, a jövőben csak az igazán fontos és jövedelmező területekre fognak koncentrálni. Az elmúlt években sok más autógyártóra is jellemző módon számos új modellt mutatott be az Audi, olyan vélt vagy valós piaci rést is próbáltak kitölteni, amellyel még sosem próbálkoztak azelőtt. Az Audi elnöke ugyanakkor megerősítette, hogy érkezik valamilyen új modell a TT helyére, ami biztosan elérhető lesz elektromos hajtással.
Kabrió kivitel mindhárom generációból készült, a nyitott TT-k mind vászontetősek voltak
Hasonló sora lehet az R8-nak is, bár az Audi elnöke szerint még gondolkodnak a modell jövőjéről. Azt viszont kijelentette, hogy a Q modellek (szabadidő-autók) sora tovább bővül, 2025-re a kínálat fele Q modellekből fog majd állni, az elektromos hajtásnak pedig jelentős részaránya lesz a palettán belül. Az ígéretek szerint a jövő évben 5 új elektromos Audi érkezik, 2025-ben pedig 20 elektromos modellel lehet majd találkozni az Audi szalonokban.
Dízel és összkerékhajtás is került TT-be
Szó esett még az A8-ról is, az idén két éves típus következő generációja lehet, hogy tisztán elektromos meghajtású lesz, ami a jelen állás szerint egyedülálló lenne a kategóriájában.