Kétszáz lóerővel jöhet a Hyundai i20 N

Megérett a Hyundai i20 arra, hogy sportváltozat készüljön belőle

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Hyundai is beteszi a lábát az izmos kisautók világába, az eddigi N modellek alapján komoly konkurenciát kap a Ford Fiesta ST és a VW Polo GTI.

A Hyundai már bizonyította, hogy komolyan veszi az N modelljeit: az i30-asból remek élményautót faragtak, így joggal várható, hogy az egy számmal kisebb modellben sem fog megaludni a tej vezető szájában. A kis hot hatchen már a végső simításokat végzik, jelenleg a Nürburgringen futja tesztköreit, persze hol máshol tenné ezt, hiszen az izmos Hyundaiok szinonimájává váló N betű többek között a Nürburgringre is utal. A prototípus nagyobb, látványosabb kerekekkel koptatja a zöld pokol aszfaltját, illetve a fékeket is a nagyobb teljesítményhez igazították. Az N modell külsejét még homály fedi, jelenleg a mezei i20 köntösében tesztelik a sportos technikát, a kerekek mellet a dupla kipufogócső árulkodik még, hogy nem az alapverzió köröz a pályán. A csomagtartó is tartogat meglepetést: keresztmerevítőt kapott a hátsó futómű a jobb úttartás érdekében, ami kissé rontja a csomagtér pakolhatóságát.
Hirdetés
A motorról egyelőre nincsenek hivatalos információk, de pletykák szerint az 1,6-os T-GDI turbómotor kerül az i20 izmos verziójába 200 lóerő körül teljesítménnyel, ez az erőforrás egyébként a Hyundai Tucsonban is megtalálható 177 lóerővel. Az idén öt éves i20 sportos változata az eredeti tervek szerint 2018-ban mutatkozott volna be, de a Hyundai inkább az alternatív hajtású modelljeire fordította erőforrásait, így várhatóan csak 2020-ban kerül a piacra az i20 N. A hírek szerint tovább bővül az N modellek sora, nem is olyan sokára a Hyundai Tucsonból várható egy 300 lóerő körül verzió.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.05.12. at 16:17
    Permalink

    A 250 lovas i30N felnijén fut a kis méregzsák.
    Ebből számomra a mindent vivő változat az lenne, ha beleraknák a 2,0-es motor 300 lóerőre felhúzott változatát és összkerék hajtással párosítanák.
    Gyorsulás 4,8-5,2 körül, végsebesség 270Km/h körül, viszont a 200-at bőven 20mp alatt futná, ami nem semmi lenne.
    Szerintem még 11-12 milliót is megérne.

  • 2019.05.12. at 16:27
    Permalink

    Elég lenne bele az I30 N Performance változatában lévő motor, az 2.0 T-GDI és 275 LE. Az a motor rendelkezésre áll, hozzá sem kell nyúlni, tehát nem kerülne plusz pénzbe a fejlesztés. Az I30 N Perfromance 9,25 millió Ft-os listaáron kapható, ebből következően az I20N-nek ennél olcsóbbnak kell lennie, valahol 8,5 m Ft körül.
    De ha “csak” ezzel az 1.6 T-GDI-vel lesz kapható, akkor bőven 8 millió alatt kell lennie, hiszen az I30 N 2.0 T-GDI 250 LE-s változata listaáron 8,49 millió Ft. Egyébként ez a motor is nagyon jó lesz ebbe a kis autóba. A Tucson N-re kíváncsi leszek.

    • 2019.05.12. at 18:52
      Permalink

      Bőven jó lesz bele az 1.6tgdi, az a motor butítva+automatával is repíti a Konát, még a Tucsont is tisztességesen mozgatja. Teljesen felesleges a nagyobb motor, egyrészt gyorsulásra így is kb. azt fogja tudni mint a 250 lovas i30N, bár valószínűleg pont emiatt a váltóáttétellel lehet játszani fognak, (teszem azt 3asba érje el a 100at) de még így 7s alá kell gyorsulnia.

      Másrészt feleslegesen felnyomnák az árát is, sztem valahol 7,5(listaár) körül kell lennie majd…

  • 2019.05.12. at 18:33
    Permalink

    Na végre valami ami kicsit felkavarja az állóvizet, nem gondoltam hogy kiadják végül az N-t a jelenlegi generációból.

    Kedvenc kisautóm az i20, képeken nem tetszett, de élőbe jól néz ki a ráncfelvarrás, nem nagyon reklámozták, de más lett a futómű / kormányzás, nem olyan ultra-steril mint a fészlift előttiek, csak hát a motorpark….. jók az 1.25-ösök, sima rezzenéstelen motorok, az erősebbik már-már kellő fickóssággal, de egyértelműen édes kevés akinek kell egy kis +lóerő.

    Az ezres daráló nekem nem pálya, én még egy 1.4tgdi-nek is nagyon örültem volna, ez viszont így nagyon finomnak ígérkezik !

    Szeretettel várjuk, minél hamarabb…..

Vélemény, hozzászólás?