Idén a rendezvény első napján, pénteken egy maroknyi autó kigurult a mólóra is, ez a Skoda 1000MB A legjobban megőrzött autó díját nyerte el vasárnap
Egyre több és látványosabb autókiállítás és találkozó szerveződik Magyarországon is, aminek csak örülhetünk, mégis kevés fogja meg úgy igazán az embert. Belépőjegy, sorban állás, drága büfé, tömeg, kordon és zárt terek, minden, ami csak megnehezítheti a kellemes élményekkel való távozást.
A Concours d'Elegance nem ilyen, a lehető legőszintébb és a vegytiszta veterán élményt nyújtja a kilátogatóknak.
Nem is kell messzire mennünk, ugyanis idén 6. éve, hogy Balatonfüreden, a Tagore sétányon tartják. Nem csak egy kiállításról van szó, a szépségverseny persze alap, bár az 56 autóra közel ennyi díj jut, ami már csak azért is érthető, mert minden egyes autó különleges és egyesével is valódi kincsek. A rendezvény pikantériája, hogy a korán kelők az összes autót hallhatják, láthatják mozogni, amikor kiviszik őket a gyönyörű zöldellő parkba. Idén kicsit belerondított az eső, de a szemnek még így is jólesett a látvány, amiből most mutatnék egy csokorral, mert idén is kint voltunk.
Több autó lábon érkezett, a tulajdonosok stílusban is hozták a kötelezőt, balra egy BMW M635 CSI-hez tartozik a kesztyű, jobbra egy Volkswagen T1-gyel, teljes korabeli ruhában érkezett pár részlete
Trabantos pömpörgéssel érkezett meg a kisautó Balatonfüred mólójára, ami vasárnap a FIVA különdíját érdemelte ki, az FSM Syrena állapota valóban lenyűgöző volt
Nálam a rendszám elhelyezés különdíját is megkapta volna, de a kétajtós Citroën SM a 100 éves Citroën kategória díját nyerte
Nem számít a kor, a magyar származású kereskedő által tuningolt eredeti Lorenz BMW Z1 mellett megfért az alig egy hete felújított Ford T Model Speedster is, itt még a garázsban pihentek
Óriási hanggal éledt a V12-es szívómotor közvetlen a fotó elkészülte után, bezengte a hatalmas parkolóházat, a főszponzor BMW különdíját kapta a Lamborghini Espada
A kiállítást sajnos az eső áztatta, de ahogy a látogatóktól, úgy az időjárástól sem félnek a kiállítók, az 1962-es Falcon Competition versenyautó egy kis brit műhely terméke, akik csak az üvegszálas karosszériát, a csővázat és a motort adták anno 560 fontért, minden mást a vevőnek kellett összeszednie és beépítenie
Nagy számban szerepeltek szocialista autók idén, a Concours katalógusának Tatra T603-ról szóló oldalán olvasható sorokból idéznék; Magyarországra 1971-ben került nagyobb mennyiség, amikor a rossz cukornád termés miatt a kubaiak képtelenek voltak kifizetni egy 200 darabos szállítmányt, amely végül hazánkban landolt
A BMW a főszponzor, mégsem túlzó a márka modellfelhozatala. Z1-ből kettő is volt, ezt a példányt vezethettük is, később beszámolok róla, az M635-öt csak szeretném, de nagyon
Több eredeti 245-ös Volvo alkatrészeit használták fel az építéshez, a Volvo 245 Transfer replika építése tökéletesen sikerült, a Malév eredeti flottájában is szolgált pár 9 személyes modell
Két más világ, mégis nagyon sok a hasonlóság a Volkswagen Karmann Ghia kabrión és a Volvo P1800S kupén, utóbbi a Sportkocsik kategóriában lett a győztes
Csak emlékdíjat érdemelt a Chrysler 300, de az autó tisztasága, egyszerű vonalvezetése és eleganciája mögé rejtett 7,2 literes, 335 lóerős V8-asa miatt, és hogy csak ilyen szerényen álldogált a park közepén, nálam az egyik nagy kedvenc lett
Számos amerikai modell szerepelt a 6. Concours d'Elegance-on, ez a Pontiac Big Six is egy tökéletes állapotú példány, hajtásláncát restaurálták, faküllős kerekeit újragyártották, 1985 óta van Európában és 2000 óta Szlovákiában
A 6. Concours d'Elegance ismét nívós és elképesztően különleges autókat vonultatott fel, melyek között egy összesen három példányban elkészült Invicta 12/100 és egy 1907-es Lorraine-Dietrich is megtekinthető volt a Balatonfüredi Tagore sétányon. A legrégebbi autó egy 1904-es Aster 16/20 PS volt, az autó alváza eredeti, ám a felépítményét jóval később egy restaurálás során kapta, azóta viszont számos veterán ralin aktívan használják, 2002-ben például Párizs-Bécs, 2005-ben pedig a Brisbane-Sidney távolságot is megtették vele. A számos veteránautó között már olyan modell is joggal szerepel, mint a BMW Z1, mely 1987-es leleplezését követően az 1988-as modellévre érkezett, így tavaly hivatalosan is betöltötte a 30. évét. Egy ilyet vezethettünk is a rendezvény nyitónapján, hamarosan beszámolok róla részletesebben is. Ha még nem jártál a Concours d'Elegance-on Balatonfüreden, akkor jövőre ne hagyd ki.
Az év legszebb veterán rendezvénye, ami olyan élményeket garantál, amit itthon máshol nem kaphatsz meg.
Viszont korán érkezz, és akkor mindegyik motorját hallhatod járni, szagolhatod a füstjeiket, beszélgethetsz a tulajdonosokkal, közel kerülhetsz ahhoz, amire életedben nem számítottál volna.
Nem csak a régi autóké a főszerep, idén például itt debütált hazánkban a BMW Z4 (róla is hamarosan részletesen), a frissített 7-es sorozat, az X7 (amit a hónap végén vezethetünk majd) és a 8-as kabrió is