Búcsúzik a tizenkét hengeres Mercedes
Elengedi V12-es motorral szerelt szörnyetegének kezét a Mercedes-AMG
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Búcsúszériát készített a Mercedes-AMG, méghozzá a legnagyobb motorral szerelt modelljéből. A Mercedes-AMG S 65-ből már csak az utolsó 130 példány készül, utána leállítják a gyártását.
Egy korszak ismét véget ér, a Mercedesnél idén ráadásul nem ez az első modell, amit nem fognak folytatni. Nemrégiben jelent meg az SLK Final Edition, és ahogy abból, az AMG S 65-ből sem készül több a befejező széria után. Az S-osztályból készülő modell Affalterbachban egy 621 lóerős, V alakba rendezett 12 hengeres motort kap kettő darab turbóval megtöltve, ami a tisztességes lóerőadat mellett 1000 newtonméternyi nyomatékot is termel. Ezzel az alaphangon közel 2,3 tonnás vas 4,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t és az AMG óriását nem tartják pórázon, 300 km/h a végsebessége. Ebből viszont már nem lesz sok, ez már ugyanis a Final Edition, melyből csupán 130 darab készül és mindegyiket könnyű lesz felismerni messziről.
Az Obsidian fekete fényezés csak ehhez a szériához lesz elérhető, mely alapvetően is vészjósló külsőt kölcsönöz neki. A krómozott kiegészítőket lábszár magasságig mattfényű bronzra cserélik, így a lökhárítók díszlécei, az oldalsó dizájnelemek és a 20 colos felnik is ebben a színben kerülnek rá. Az utastér java része szintén sötét kárpitot kap, itt-ott némi díszítéssel, amik közül a leglényegesebb az egyedi plakett a középkonzolon, ami az autó sorozatszámát hirdeti. Az utolsó szériába minden belekerül amit a Mercedes és az AMG csak kínál a modellhez, így például napfénytetőt és különálló, elektromosan állítható és masszírozós hátsó üléseket is kap, valamint jár hozzá egy az autó színéhez passzoló méretre szabott külső takaró.