Eláruljuk a Toyota Camry hazai árait

10,5 millió forintról indul az új Toyota Camry, mégis olcsó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elképesztően gazdag alapellátmánnyal és csakis hibrid hajtáslánccal lép a hazai piacra az új Toyota Camry.


Hét újdonságot ígért az idei évre a Toyota. A RAV4 és a három Corolla már befutott, a Camry a következő, majd a nyáron a Supra debütál, továbbá még az év utolsó negyedére is várható még valami. A Camry-t már a tavaly őszi Párizsi Autószalonon láthattuk és tapinthattuk. 4,89 méteres hosszával, 1,84 méteres szélességével és 2,825 méteres tengelytávjával igazi nagyautó.
Toyota Camry, 2019 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4885 1840 1445 2825 524

Ugyanúgy a TNGA GA-K moduláris platformra épül ahogyan a Lexus ES vagy a Toyota RAV4 is. Hibrid hajtáslánca is utóbbiakból ismerős, a világbajnok termikus hatásfokú, kettős befecskendezésű és Atkinson ciklusú benzinmotor villanymotorral kiegészítve 218 lóerős rendszerteljesítményt ad, meg persze 8,3 másodperces 100 km/órára gyorsulást és 180 km/órában korlátozott végsebességet - 4,2-4,3 (WLTP szerint 5,3-5,6) l/100 km vegyes fogyasztás mellett. A hajtás természetesen e-CVT osztóműn keresztül megy az első kerekekhez.

Az előbbiek persze csak emlékeztetőül szolgáltak, most a lényeg, hogy már megvan a Camry ára, ami persze az autó egyéb jellemzőihez hasonlóan kilóg a középkategóriából, a nagyautók között viszont bajnok. A Camry 10,5 millió forinttól érhető el Comfort ellátmányával, ami sok egyéb mellett már kétzónás automata klímás, okoskulcsos, elektromos üléses, táblafelismerős, sávtartós, adaptív tempomatos és gyalogosfelismerős vészfékrendszeres, egy szóval igen gazdagon felszerelt. A kínálat alsó két tagja szövetkárpitos csak, a többiek már bőrt kapnak, viszont a bázishoz is jár millió egyéb mellett a 7 colos érintőképernyő (segédvonalas tolatókamerával), CD-olvasóval és 6 hangszóróval.
Hirdetés
A műszerblokk közepére is mindenképp jut egy 7 colos kijelző, a fényszóró alapból Bi-LED, ahogyan a menetfény is, de az irányjelző már csak az erősebb ellátmányoknál diódás, lejjebb halogén izzós. Összesen 5 szint (Comfort - 10.500.000 Ft, Comfort Business - 11.100.000 Ft, Prestige - 10.950.000 Ft, Executive - 11.890.000 Ft és Executive VIP - 12.690.000 Ft) választható, egyedi extrarendelésre (az előzetes árlista szerint) nincs mód. Fabetét mindegyik verzió műszerfalára jár, az Executive esetén különlegesebb kivitelben. A Comfort Business lényegében egy bőrkárpitos "alapverzió", a Prestige szövetkárpitos ugyan, de 7 helyett már 8 colos központi képernyős, navigációs, 18 colos alufelnis, LED ködlámpás. Utóbbiak természetesen az Executive verzió esetén is megvannak, de ott már bőr kárpit, teljesen elektromos első üléspár, holttérfigyelő, vezeték nélküli telefontöltő, elektromos kormányállítás, elektrokróm belső tükör, LED irányjelző is megjelenik. A VIP verzió JBL hifit, háromzónás automata klímát és elektromosan mozgatható hátsó árnyékoló rolót dob még rá az ellátmányra 800 ezer forintért, amivel még a legdrágább Camry is 13 millió forint, azaz például a Lexus ES belépője, továbbá az összes azonos ellátmányú kategóriatárs alatt marad.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2019.03.08. at 04:23
      Permalink

      “akárcsak 10 éve”
      10 év alatt hatalmasat változott a világ. Mondhatni 180 fokos a fordulat. Nyílván a német “prémium” traktorok mellett nem lesz könnyű, de sokkal jobbak az esélyei, mint akár pár évvel ezelőtt is.

    • 2019.03.08. at 11:31
      Permalink

      …és erre ők magasról tesznek, ahogy már mindenki, ha az európai piacról van szó. Épkézláb dízelmotor? A Talismannak van, mégis marginális szereplő, az Optima és az i40 is, Citroen C5 meg már mióta nincs… A gondolatmenetedből már csak a kombi kikövetelése hiányzik + az “Európa az Isten, körülöttünk forog a világ” című agyzsibbasztó okfejtés…

  • 2019.03.08. at 07:19
    Permalink

    Sajnos a mai suv mánia kiszorítja a magánvásárlásból a passatot avensist stb, szinte csak a flottakezelők piaca marad nekik, ott meg futásteljesítmény és nagyrésztpályázás miatt továbbra is dízel kell. A magánvásárlók meg suvot vesznek, egy két elvetemültön kívül aki ismeri és tudja milyen jók is voltak a régi a camry-k.

    • 2019.03.08. at 14:21
      Permalink

      Szerintem pont fordítva látod a dolgokat. Nem “mánia” szorítja ki hanem a józan észí írja felül a régi konzervatív közízlést.

      Igazából ott marad a hagyományos limó ahol a cég policyja megköveteli. Mindenki más aki saját igény szerint választhat az a SUV-felé terelődik, mert jobb.

      Megette a fene ha az ember annak alapján választ hogy 20 éve milyen autót gyártott egy cég. Leginkább azért mert 30 éve esetleg megint teljesen másfajta autót gyártott…

      • 2019.03.08. at 14:58
        Permalink

        Ez egy félremagyarázott marhaság tőled! Miben jobb, miben rosszabb egy SUV? Megint csak a volán mögül ítélsz! 🙁
        A butaságod és ismerethiányod miatt el sem jut a kicsi buksidig, hogy egy SUV mennyivel több szennyet köp ki magából. Leghalvány sejtésed sincs a baleseteket milyen negatív irányba viszi el. Arról meg aztán semmit nem hallottál, mennyivel jobban károsítja az útszerkezetet egy SUV. A városi térfoglalásról, parkolásról, úgy általában a globális forgalomra gyakorolt negatív hatásáról szintén hallgassunk, ugye? Az emberek többsége nem olvasott utána ezeknek, de ők legalább nem büszkék a tudatlanságukra és nem járatják a szájukat! Bocs.

        • 2019.03.08. at 15:49
          Permalink

          Mert mi mögül ítéljek? Üléspróbáűt vettem vagy két tucat szóba jöhető autóban és személyesen tesztvezettem egy tucat SUV-t és kombit.

          Egy kisebb alapterületű de tágasabb SUV sok szempontból jobb. Lasssan összedobom egy posztba ezt mert nincs kedvem 20-szor leírni a nyilvánvalót.

          Persze ehhez először a realitást kell figyelembe venni, mert egy SUV kisebb alapterületen is szellősebb (a gyakorlatban egy csőrös egyterű), és valamivel drágább is, így a gyakorlatban a Tiguant egy Passathoz érdemes mérni (vagy az én esetemben az X3 az F10 ötössel, az XC60 pedig a V70-essl meccselt).

          Mindjárt nincs akkora környezetterhelésbeli különbség. A SUV nem nehezebb (főleg azonos FWD alapmotoros elrendezésben).

          • 2019.03.08. at 16:14
            Permalink

            “Mert mi mögül ítéljek?”
            Pl. mondjuk városban élő, gyalogosan/kerékpárral, babakocsival, rokkantkocsival, stb. is közlekedő és volán mögött is ülő, de úgy általában több szempontból is lehetne véleményed, stb.

            ” A SUV nem nehezebb”
            sőtt könnyebb is, mert a megerősített? futómű, a szélesebb kerekek, dekor elemek, magasabb karosszéria, esetleg összkerékhajtás nem fémből van, hanem zokszigénből.

          • 2019.03.08. at 20:41
            Permalink

            “Egy kisebb alapterületű de tágasabb SUV”
            Zavart érzek az erőben.
            Volvo V60 : 4761×2040 mm (9,71 m2)
            Volvo XC60 : 4688×2117 mm (9,92 m2)
            Az a kisebb alapterüret az nagyobb inkább. Ami kisebb a SUV esetén, az a csomagtartó.
            Az XC60 amúgy 22,6 cm-rel magasabb, jelentősen szarabb a cw-je, jóval nagyobb a homlokfelülete, ennek okán minél gyorsabban mész vele, annál nagyobb a fogyasztásfelára.

      • 2019.03.08. at 17:09
        Permalink

        A józan ész? Az a józan ész, hogy hatalmas teherautókkal közlekednek pl itt Magyarországon, ahol egy normális út nincs, plusz ha van is, alig szélesebb a járdánál? Se parkolni nem lehet tőlük, se kilátni, busszra kell szálnom, hogy lássak, a parkolóhelyek sem ezekhez készültek anno, zsúfoltság van mindenhol, ezek a teherautók úgy hiányoztak ide, mint a hátam közepére. Megveszik ezeket a sz*rokat, vezetni bezzeg nem tudnak, ki sem lát belőle, csak a távolba, nem látja a mellette lévő autóst, mert bakon ül, mint egy kocsis. Hatalmas légellenállásuk van, bazi gumikkal, ez nagyobb fogyasztást eredményez. Ez nem amerika, ahol a kétsávos út akkora, mint itt a négysávos…

        • 2019.03.08. at 17:20
          Permalink

          Még egyszer leírom, a SUV-k révén KISEBB (alapterületű) autókkal válthatják a meglévőt.

          Épp a parkolóhelyek szűkössége miatt terjeszkednek az emebrek fölfelé, és nem véletlen hogy a folyamat a városi vásárlórétegeknél a legerősebb.

          Mondjjuk ha pont egy MX5-öst tekergetsz akkor tényleg kellemelten, de alapjában véve a legtöbb autó igencsak megemelkedett felépítésben, legyen az Yaris vagy Golf.

          • 2019.03.09. at 08:38
            Permalink

            A szutyok SUV-ket lehet emlegetni,DE amig egy kia sorentó ránézésre nagy,addig a csomagtartója 100-150 literrel kisebb,mint egy fabia kombié! Pakolás,helyzetkihasználás szempontjábol “0”azaz nulla értéke van,lehet szeretni,de sok ismerös amig nem volt gyerek ilyennel járt,utánna ésszerübb autót vett,mert hely is kellett nekik.
            Lehet isteniteni ezt a szektort,de szerintem egy MPV hasznossabb!

  • 2019.03.08. at 16:38
    Permalink

    @Vascsi 2019.03.08. at 16:14
    “úgy általában több szempontból is lehetne véleményed”
    Ha babakocsit veszekl akkor babakocsit toló szempontokal figyelek (egyébbként mi is a baj az SUVvel babakocsi szempontból?)

    Ugyan a katalógusadat semmit sem jelent, de az Xc60 kb 50 kilóval nehezebb mint a hasonlóan motorizált V70.
    Az SUV könnyebb mert kisebb platformon alapul (vagy a kisebb platform kikompenzálja a nagyobb kerekek súlyát). És 4WD-re semmi szükség. Nem terepezni viszik hanem járdaszegélyt leküzeni… 🙂

    • 2019.03.08. at 17:36
      Permalink

      Tehát akkor veszel egy olyan babakocsit, ami a járda teljes szélességét elfoglalja, mert akkor a babának nagy tere van, kényelmesen el van, tud játszani is benne? És a többi ember, akik közlekednének, csak nem tudnak?
      Jó lenne, ha az aki vesz autót, nem csak azt venné figyelembe, hogy ő egy fotelben üljön egy bakon és a beltér olyan és akkora legyen, mintha egy szobában lenne, hanem azt is számba venné, hogy keskenyek az utak, sok az autó, kevés a parkolóhely, keskenyek a parkolók, higy esetleg megtanulhatna vezetni is, nem úgy menne a faroknövesztő guruló szobájában, mintha senki más nem lenne az úton. Ráadásul ezek a kisebbségi komplexussal létező egyének azt hiszik, ha a nagy az autó, akkor gyorsabb is, pedig ez egyáltalán nem igaz, ezért olyan előzésekbe kezdenek, amit aztán nem tudnak befejezni, a hamis biztonságérzet álcája mögé bújnak, pedig egy teherautóban is meghalhat bárki. Szóval figyelembe kellene venni még pár dolgot, mielőtt átül bárki egy ilyen SUV-ba, nem pedig önző módon városi autónak is megvenni ezeket. Ugyanaz történik, mint a dízeleknél, bárki, ha kell ha nem, városba is megvette, mint most ezeket a bakos szekereket, pedig sem a traktorok, sem pedig ezek városba nem valók.

      • 2019.03.08. at 17:51
        Permalink

        Az érvelésed több mint demagóg és valótlan. Az SUV lényege pont az hogy keveseb helyet foglal. A parkolóhely pedig adott, arról nem is lóghatsz ki, és ne is fogsz, mert az SUV pont kevesebb helyet foglal.

        Jó lenne ha megértenéd, a nagy alapterületű autó hátrány. Ahogy az is ha fel kell másznod a fülkébe. Full Size SUV-k többsége nem is fogja hozni a vezetési élményt. Egy túlméretes autóval csak szívsz.

        De pl egy XC60 vagy egy Tiguan esetében nem lesz gond a vezetési eléménynel sem. Az én konrkrét esetemben az XC60 sokkal élvezetesebben vezethető, mint a V70 volt. A biztonság terén pedig elég sok a fejlesztés (city safety, cross traffic alert, holttérfigyelő a szokásos dolgokon felül), a súly semmit sem ér ha a karosszéria nem megfelelő, a modern köépkat SUV-k esetében ugyanaz a személyautós biztonsági koncepció véd. Az egyetlen hátrány a gumi ára és a fogyasztás ami azért a hatékonyabb motor dacára is egy fél literrel magasabb.

        Nekem úgy tűnik most te próbálsz kompenzálni valamit…

        Ne próbáld indokolatlanul kiterjeszteni a full size SUV-kkal kapcsolatos előítételteid a mostanában elterjedt kis, alsóközepes és középkat-os SUV-k-ra, mert teljesen más a szitu.

          • 2019.03.08. at 22:03
            Permalink

            Néhányszor leírtam kommentekben, hogy semmi értelme a kisebb és olcsóbb modellel összevetni mert nem reális alternatívái egymásnak, sem árban sem tudásban.

            Hasonlítsd össze a V90-essel, az egy reális alternatíva, amennyivel szélesebb annyival laposabb, és árban is igen közel kerültek főleg az olcsóbb D3 belépőmotorral és mostani akciókkal.

            De ugyanaz volt a helyzet 2015-ben az X3 18d-vel: a 318d nem volt reális alternatíva, túl szűk főleg a csomagtartóban de a térérzetben is. A reális alternatíva a 518d volt és az árhátrányát elég jól kikompenzálták az akciókkal (kb hasonló felszereltséggel olyan 5% különbség volt).

            Ezek az arányak igazak lesznek a Toyotánál is, de külön gond, hogy a Camrynek nincs kombi változata amivel nagyjából értelmetlenné válik, mivel családi mindenesnek nem ideális, míg reprezentálni azért nem ilyen autót vesz az ember, hanem egy felsőközepes prémiummodellt, ha ragaszkodunk a csoporthoz akkor mondjuk egy Lexus ES-t.

            Én úgy érzem hogy ez a modell Európában két szék közt a pad alá esik, még akkor is ha lekorlátozzuk a Márkacsoportra az alternatívákat…

  • 2019.03.08. at 23:09
    Permalink

    Mit mivel nem lehet összevetni?
    A tengelytávokat is megnéztem :
    XC60 : 2865 mm, hossz : 4688 mm, szél.: 2117 mm, 9,92 m2
    V60 : 2872 mm, hossz : 4761 mm, szél.: 2040 mm, 9,71 m2
    XC90 : 2984 mm, hossz : 4950 mm, szél.: 2140 mm, 10,59 m2
    V90 : 2941 mm, hossz : 4936 mm, szél.: 2019 mm, 9,97 m2
    A Volvo helyesen számozza a modelleket, az XC60 annyiban különbözik a V60-tól, hogy magasabban ülsz, a bő 22 cm-es magasságnövekményből 2 cm jutott a fejtér bővítésére. A V60-al picivel több cuccot tudsz elvinni, meg ugyanannyi embert. Nincs ezzel gond, a V60 praktikusabb, kevesebbet fogyaszt, az XC60 meg lifestyle.
    A te érvelésed szerint az XC60 kisebb alapterületű. Melyiknél? Pont akkora, mint a V90 és több helyet foglal, mint a valóban hasonló belméretekkel bíró V60. Vagyis, a SUV nem kisebb, hanem magasabb, dehát ezért veszik, ezt a téves alapterület ideológiát csak te gyártottad le hozzá.
    A négy Volvo közül az XC90 valóban nagy, 721 literes a csomagtartó, attól az XC60 nagyon messze van.
    Camry kombi valóban jó lenne (nekem), de nálam okosabb emberek döntenek a Toyota modelpalettájáról, biztos van oka, hogy ezt kínálják csak, így is a legnagyobb gyártó.

    • 2019.03.09. at 09:29
      Permalink

      Ez elég sok tény amivel nehéz vitatkozni, de pár apróság:
      Az új V60 a régi V70 mérete (nagyobb is mint az Xc60 vagy 10 centivel). Ugyanakkor ha beülsz sokkal szükebbnek érzed a kisebb belmagasság miatt. Ez ugyan egy szubjektív tétel, de nem elhanyagolható. Az előző V60nál még látványosabb volt a különbség (ott kb azonos hossz mellett, plafonig 555 liter, az XC60 esetén asszem 610).

      A csomagtartót érdemes a teljes térfogatban, az XC90 esetén ez 950 liter, a plafonig pakolva (hogy mire gondolok itt írtam le: http://egzostive.com/a-kihivas-az-idealis-csaladi-auto-nyomaban-ii-resz-kicsit-bovebben/ ), amit könnyedén meg is tehetsz, mert van egy alapáras kihúzható térelválasztó háló.

  • 2019.03.09. at 08:56
    Permalink

    @tompikati 2019.03.09. at 08:38: Kia Ceed kombi: 395 liter papíron, plafonig 610 liter fér be at ADAC szerint. Sorento papíron 485, ADAC plafonig mérés: 820 liter.
    Fabiából nincs kombi az előzőnél 845, ami tényleg brutális, csak a Skoda is leállt vele mert valamiért nem vették…

        • 2019.03.09. at 14:24
          Permalink

          Azt írtad : “395 liter papíron”. Megnéztem egy kinyomtatott Ceed katalógust, ott a kombira 625 litert adnak meg “papíron”. Legyen az ADAC , lássuk a teszteredményeket:

          Ceed kombi 1.6 D:
          4.600/1.800/1.465 mm, alapterület : 8,28 m2.
          Leergewicht/Zuladung 1.460/460 kg
          Ladeabteil 395 l, bis zum Dach 610 l oder alternativ zwölf handelsübliche
          Getränkekisten.

          XC60:
          4.688/1.902/1.658 mm, alapterület : 8,92 m2.
          Leergewicht/Zuladung 1.960/490 kg
          unter die Kofferraumabdeckung bis zu 415 Liter, unter das Dach 595 Liter oder elf
          Getränkekisten.
          https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT5805_Volvo_XC60_D4_R_Design_AWD_Geartronic/Volvo_XC60_D4_R_Design_AWD_Geartronic.pdf

          A fentiekből én azt a következtetést vonom le, hogy a Ceed kívül minden irányban kisebb, az XC60 csomagtartója kalaptartóig 5%-al nagyobb, tetőig pakolva viszont 2,5%-al kisebb (tehát súlyozhatjuk őket egyformának), valamint egy rekesszel kevesebb fér a Volvo-ba. Remélem abban egyetértünk, hogy a Ceed egy kompakt autó.

          “Még egyszer leírom, a SUV-k révén KISEBB (alapterületű) autókkal válthatják a meglévőt.”
          Fentiek alapján szerintem beláthatod ennek az állításnak a tarthatatlanságát. Ha létezik zseniális térkihasználás, akkor azt ne a SUV kategóriában keresd. Halkan mondok valamit : Honda Jazz. Lehajtott ülésekkel 1285 litert nyel be tetőig, míg az XC60 1435-öt.
          Sőt : “Leergewicht/Zuladung 1105 kg/500 kg”. Hány számmal kisebb autó? Na ez az, ami kisebb alapterületen oldja meg a feladatot.

          Hagyd azt a rollert. Tetszett az XC60, megvetted, nem szégyen az.

          • 2019.03.09. at 15:09
            Permalink

            Uha. Zöld durván …, hogy is mondjam helyre van rakva folyamatosan. Én nagyon lusta vagyok ilyen katalógusadatokat keresgélni, de látom te benne vagy rendesen. Talán valami ilyen helyen dolgozol?

          • 2019.03.09. at 22:37
            Permalink

            Szerintem a gyári litereket, és az ADAC tesztet is csak fenntartásokkal érdemes alapul venni, mert lehet, hogy egy csomagtartó a polisztirol kockák méretére van szabva, a másik nem és ezért lényegesen kisebb papíron a valóságban meg egyforma. Én a mért hossz / szélesség / magasságra adok.
            HxSZxM(tetőig); liter gyár; liter ADAC takaróig; liter ADAC tetőig a következő:
            Octavia Kombi: 1050x1015x660; 605; 550; 920
            Ceed Kombi: 1085x1025x600-800; 625;395;610
            Auris Kombi: 1050×950(legszűkebb)x630; 530;415;575
            A méretek pár cm-t változnak, a Ceed minimum két dimenzióban nagyobb, mint az Octavia, abba mégis 40-50%-kal több hasábot tudott a sosem elfogult ADAC bepasszírozni 😛

  • 2019.03.09. at 15:35
    Permalink

    Dehogy, csak mindig zavar a végletes megközelítés, meg a dogmatikus hozáállás. Engem meg lehet győzni, hogy a SUV az ultimate svájcibicska, csak akkor valós tényeket kellene felsorakoztatni. De így, hogy egy puttó Jazz terhelhetősége nagyobb? Beül 5 dromedár a szellős-tágas SUV-ba, a csomagokat meg adják fel GLS-el? Ki kell mondani, hogy divat. Azon sincs mit szégyellni, az autóvásárlás nem excel. Tetszik, kifizeted a felárat vételkor, meg fogyasztásban, ugyanakkor láthatják a népek, hogy nem csak egy kombira tellett. Nem gond, csak ne akarjon meggyőzni, hogy ez fasza szerpentinen, meg autópályán, meg városban is. Egy V60 nagyjából akkora belül, mint az XC60, de sokkal olcsóbb, autópályán lényegesen kevesebbet eszik, mellé pont lehet venni egy jó Jazz-t, vagy P2-t, nem kell a böszme dízellel kínlódni városban.

    • 2019.03.10. at 00:36
      Permalink

      Amit a Jazz-zel írsz az nyilván erősen durva vetítés, de az ADAC mérések alapján esetleg az Fabia combi esetén nem lehetetlen, hogy nyerni fog. Ugyanakkor marad a probléma, hogy bár elfér az 5 felnőtt csomagja, a felnőtek maguk nem.

      Mi lassan 15 éve váltogatunk autókat átalában a fő indokkal, hogy a család bővülésével nagyobb/biztonságosabb/praktikusabb autó kell. Ezt sikerült kimaxolni a V70-essel, amit az S80 platformján (amin mellesleg az S Max is alapul) és az ADAc szerint 785 liter plafonig (amit szerintem nehéz felülmúlni), és abből vettünk vissza kicsit az Xc60-assal (az előző gen), ami az ADAC 600 literesre mért, bár talán annyival nem érződik kisebbnek használatban, azért érződik. Ez azért igencsak sok mindenre elég (és bár a Fabiánál nagyobb csomagtartót mértek, az egy extrémen arra kihegyezett autó, míg az XC60 utastérben és menetkényelmeben meg még egy sor dologban helyt álló svájci bicska a cseh nyél nélküli filézőkéssel szemben).

      Volvóéknál az ár mindig sajátosan alakul, a valódi árak ritkán felelnek meg a katalógusnak, és az akciók mellett a belépő motorokat is fokozatosan vezetik be, most nekem úgy tűnik hogy a V90-est karácsony után rendesen megnyomták amivel D3-as belépő motorokkal és egy igen korrekt akcióval valahova az Xc60 D4 Inscription alá (bár látom, közben megérkezett a D3 Manual) és a V60 D3 inscription fölé landol.

      Viszont ha beülsz a lapos építés megbosszulja magát, ezt az üléspróbák eléggé egyértelművé tették, a SUV nagyjából az Egyterűek magas belterét ötvözi, és sokkal tágasabbnak érződik mint egy kombi.

      • 2019.03.10. at 04:57
        Permalink

        Ahogy észre veszem, N nem nagyon “vetít”. Arról én is olvastam, hogy a Jazz manapság a legjobb térkihasználású autó, az alapterületéhez képest mind emberben, mind csomagban a legtöbb fér bele arányaiban.

      • 2019.03.10. at 05:07
        Permalink

        “Viszont ha beülsz a lapos építés megbosszulja magát, ezt az üléspróbák eléggé egyértelművé tették, a SUV nagyjából az Egyterűek magas belterét ötvözi, és sokkal tágasabbnak érződik mint egy kombi.”

        Ez egy baromság. Nem rég szerencsém volt több ilyen SUV teherautóban is ülni, köztük egy Land Roverben és legfeljebb a beszállás könnyebb. Hatalmas test, hatalmas légellenállás, a magas építés minden csak nem áramvonalas, ugyanakkor hihetetlennek tünt, de amilyen nagynak látszik kívül, olyan kevés a hely belül. Egy batárban amikor az első két ülésben ültünk, összeért a könyökünk. Nevetséges volt, amikor egy új nagynak látszó Range Rover Evoque-ban egymást értük abban a pici utastérben. Kicsi, szűk hely van ezekben a SUV-okban. Ugyanakkor felhasználnak egy csomó anyagot beléjük, nem túl gazdaságosak.

      • 2019.03.10. at 08:02
        Permalink

        “Amit a Jazz-zel írsz az nyilván erősen durva vetítés”
        Akkor miért nem cáfolod amit írtam?
        https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT5374_Honda_Jazz_1_3_i_VTEC_Elegance/Honda_Jazz_1_3_i_VTEC_Elegance.pdf
        “Bei ausnutzung des kompletten Kofferraumvolumens bis unters Dach
        ergab die Messung des ADAC stolze 1.285 Liter.”
        A terhelhetősége (500 kg) nagyobb, mint az idézett XC60-nak és a Jazz egy ötajtós kisautó.

        Továbbra sem mesélted el, hogy az XC60 melyik Volvo-nál kisebb alapterületű, fentebb kiszámoltam neked, hogy ugyanakkora, mint a V90, amellyel egyébként literre egyezik a csomagtartója is. Hogy segítsek, bemásolom neked újra a számokat, alapterület, max. csomagmennyiség :
        Kia Ceed kombi : 8,28 m2 1340 liter
        V60 : 9,71 m2 1400 liter
        XC60 : 9,92 m2 1435 liter
        V90 : 9,97 m2 1420 liter
        XC90 : 10,59 m2 1935 liter
        Ebből még a vak is láthatja, hogy van három egyforma csomagterű autó, amelyekből épp nem az XC60, hanem a V60 a legkisebb alapterületű, meg van egy igen nagy, az XC90, illetve a titkos tipp, a Ceed kombi, amelyik az XC60-nál 1,5m2-el kisebb helyet foglal, alig kisebb csomagtérrel, ráadásul eggyel több rekesz (12 db) fér bele.
        Marad a tudat, hogy a fejed felett 10 centivel több van, ettől sokan jobban érzik magukat, te is.
        De ennyi, nem több, az alapterület teóriád megdőlt.

        • 2019.03.10. at 08:29
          Permalink

          Hm. Csak azt nem értem, akkor miért nem vesznek ezek a fejfeletti térre vágyó emberek kisbuszt, az magas is, meg sokan elférnek benne, kivehető ülésekkel rengeteg csomagot is elnyel.
          Ez az egész SUV őrület puszta divat, ami majd kifut, csak idő kérdése és visszatérnek a népek a normális autó formájú autókhoz. A SUV-ok meg maradnak az öregeknek, akiknek rossz a derekuk.

        • 2019.03.10. at 08:42
          Permalink

          Nem értem hogy a fenti mondattal mit akarsz írni. Az előredöntött támlával mért 1285 liter jó indikátor az utastér (+csomagtartó) variálhatóságára, és csak 200 literrel kevesebb mint a súlyban kétszer akkora XC60. De az általam sokkal relevánsabbnak gondolt plafonig pakolt csomagtartó konfigurációt nézzük, azért a különbség rendesen érződik (595l Vs 405 liter).

          Szóval hol a Jazz előnye? (És akkor még a legpraktikusabb kisautótól beszélünk, azért egy Yaris vagy egy nem kombi Fabia nem biztos hogy ilyen jól végez…).

          • 2019.03.10. at 11:09
            Permalink

            N, gondolom arra akart utalni, hogy az autó alapterületére vetítve jobb a pakolhatósága a Jazznak, jobb a liter/m2 aránya. Bár az nem derül ki, mennyi a Jazz alapterülete, vagy csak én nem találom.
            Egyébként is, hétköznapi használat esetében mennyire releváns a csomagtartó tetővonalig való pakolhatósága? Te úgy szoktál közlekedni? Tetőig pakolva, hogy a középső visszapillantóban már nem látsz hátra?

          • 2019.03.10. at 13:24
            Permalink

            A Jazz-t, a zseniális térkihasználás példájaként írtam, nem az XC60 ellenében.
            Nézzük a kisebb SUV-ot, XC40:
            Jazz : 3995 mm x 1694 mm, 6,77 m2, csomagtér : 305/405/835/1285 liter.
            XC40 : 4425 mm x 1863 mm, 8,24 m2, csomagtér : 320/485/715/1265 liter.
            Még durvább, ha a két autó külső térfogatát hasonlítjuk össze :
            Jazz : 10,3 m3.
            XC40 : 13,6 m3.
            Az ADAC testvériesen négy adatot ad meg minden csomagtartónál, hogy te mit gondolsz relevánsabbnak, az mindegy. Ha a fenti 4 literértéket pontszámnak vesszük (miért ne), akkor a Jazz-nek 2830 pont jut, az XC40-nek pedig 2785.
            Erre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy nem a SUV lesz a térkihasználás bajnoka.

        • 2019.03.10. at 09:48
          Permalink

          Lehet hogy nem fogalmaztam eléggé szabatosan, én alapterület alatt azt a helyet értettem amit a kocsi foglal az utcán (hossz x szélesség). Ez alapozza meg hogy mennyire könnyű manőverezni vele, de a legfontosabb adat itt is a hossz, mert ez adja meg hogy be tudsz-e férni egy parkolóhelyre.

          Én bevállalós, de korrekt parkolónak gondolom magam, a cél az hogy sose érintkezzek a többi autóval parkolás során (ami éles ellentétben áll a legtöbb országgal ahol az elmúlt 20 évben éltem, Németországtól délre és nyugatra ajánlott nem behúzni a kéziféket, mert úgyis arrébb tolnak). A fenti szabály szem előtt tartásával nem hátrálok meg a kihívásoktól, van olyan hogy az asszony kívülről olyan helyre is be navigált érintkezés nélkül, ahol a radar már elöl hátul sípolt.

          A V70-est elég jól lehetett becipőkanalazni a nagy fordulókör dacára, ami talán az ék alakú orrnak volt köszönhető (és ezért mások fordulókör-fétisét nem is értem meg). De ha az autó hosszú azt nem lehet kitrükközni: a V70-nel pedig gyakran estünk abba a szituba, hogy tovább álltunk nagyobb helyet keresni.

          Ez az XC60-assal szinte megszűnt (plusz az asszonyt instrukcióinak szükségességét 60%-ban kiváltotta a tolatókamera). 10 centi nagyon sokat számít hosszban.

          Tapasztalatom szerint a szélesség nem annyira szűk keresztmetszet (kis képzavarral 🙂 ) abban hogy elférj a forgalomban és a parkolóhelyen, legalábbis egy szintig. A V70-esnél gyakrabban húztam be a tükröket a szűk utcákban, az XC60-nál ez is megszűnt (viszont a két első fotel között érezhetően kevesebb hely van).

          • 2019.03.10. at 13:48
            Permalink

            “10 centi nagyon sokat számít hosszban.” Ez valóban így van 🙂
            Csak nem egy 4,7 méteres kocsinál, amúgy a V60 és az XC60 között 73 mm van (1,5%).

            “A V70-esnél gyakrabban húztam be a tükröket a szűk utcákban, az XC60-nál ez is megszűnt”
            Mert azóta bátrabb lettél:
            V70 szélesség, tükrökkel : 2106 mm
            XC60 szélesség, tükrökkel : 2117 mm.

            “Tapasztalatom szerint a szélesség nem annyira szűk keresztmetszet”
            Nem egyfelé járunk, mert én nagyon sokkal több olyan parkolóban fordulok meg, ahol párhuzamosan állnak az autók, mint ahol egymás mögött és az előttem lévő még sosem nyitotta rám az ajtót. Csak szólok, pl. 2 Ceed között 10 centivel több hely marad, mint 2 XC60 között.

            “De az általam sokkal relevánsabbnak gondolt plafonig pakolt csomagtartó …”
            XC60 : 595 liter
            Kia Ceed kombi : 610 liter
            Ééééés… a Ceed 88 mm-el rövidebb, ami neked relevánsabb.

            Matt?

          • 2019.03.10. at 14:00
            Permalink

            Sosem lesz neki matt. Mindig jönni fog valami újabb marhasággal, amit majd megint cáfolsz. Ha elé teszel egy fehér autót, de ő úgy gondolja, hogy az fekete, sehogy sem fogod meggyőzni. Még ha másnak a napnál is világosabb az amit írsz, neki akkor is tovább kell vitáznia és nyomni a mantráit. A SUV és dízel mániája teljesen elvette az eszét. A japán márkákat pedig hivatásból utálja.

  • 2019.03.10. at 00:52
    Permalink

    @Madzagos 2019.03.09. at 22:37: szerintem félreértelmezed az ADAC számítását (bár engem is meglep ha meg tudják állni hogy ne a hazait védjék).

    Az ADAC literadat az a térfogat amit a csomagtartóban mérnek (mondjuk a konkrét módszernek nem néztem utána). Majd ezt követően megmérik hogy mennyi szabványos rekesz fér bele.

    A különbség a katalógusadat és az ADAC literadat között hagyományosan abból ered, hogy a katalógusadatos mérésnél beleszámít ami a csomagtartó alatt van, és ezért egy ideje a gyártók szépen lespórolják alapáron a pótkereket ami akár 200 litert is kiadhat. Te meg vedd meg felárért és áldozd be a csomit (amit lássuk be aligha tudnál kihasználni mert csak akkor férsz hozzá ha kb mindent kipakolsz a cstér-padlóról).

    A fenti trendet maxolta ki pl a GLC és a szintén csak papíron tágas (valójában valami 330 literes cstartós) NX, és az ADAC könyörtelenül ki is mutatta a 330 literes (!!!!) csomit : https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT5344_Mercedes_GLC_250_d_4MATIC_9G_TRONIC/Mercedes_GLC_250_d_4MATIC_9G_TRONIC.pdf

    Emlékszem amikor elvittem egy alapos tesztútra a GLC-t és megnéztem a picit csomagtartót, majd a padló alá néztem és hatalmas volt az űr (gondolom egy teljes értékű (255-ös?) pótkeréknek is elég).

    Az én Xc60-asomnál felárért sem volt full size pótkerék, de cserében nem sunnyogják el a csomagtartót…

    • 2019.03.10. at 21:43
      Permalink

      VDI Standard (~német mérnöki kamara szabványa) szerint mér az ADAC, 5cm x 10cm x 20 cm-es 1 liter térfogatú polisztirol hasábból megpróbálják telepakolni az autót. Ha megnézem az Octavia pótkerék helyét, vízzel kitöltve kb. 80 liter, hasábból tippre 50-60 férhet be. Plafonig az ADAC 300 literrel több hasábot tett bele, mint a Ceed-be, pedig a nyers méretekből max. 40 liter különbség adódik. A tesztjeikben eredményként ezt adják, szabad fordításban:
      Octavia: a középkategóriában (SIC) etalon a csomagtartó méret, 0,7 pont, 13 italos rekesz,
      Ceed: alsó középkategória, elég nagy a csomagtartó, 2,3 pont, 12 italos rekesz
      Auris TS: alsó középkategóriában csupán átlagos, 1,8 pont (jobb, mint a Ceed!), 10 italos rekesz.
      Ahogyan fent írtam, nyers méretekben alig különböznek, de senki sem veszi a fáradtságot utána járni, az embereket a katalógus adatok megvezetik, más nem számít. A cégesem egy Octavia, a saját egy Auris, fél éve egy szekrény nem fért be állítva az Octiba, de az Aurisba igen, mert kb. 8 cm-t lejjebb lehet tenni a padlót. 70 vs. 66 cm.

      • 2019.03.10. at 23:28
        Permalink

        Szerintem pont az a lényeg, hogy nem mérik a pótkerék helyét. Azt nézik, hogy a csomagtérpadló felett mennyi a hely.

        Itt az egyelten trükküzést az hozhatja hogy kérnek egy olyan autót, amelynek a padlóját alacsonyabbra teszik (pl szükségpótkerék fölött). Ez akkor szokott látszani, ha a padló nincs egy szinten a ledöntött támlával…

        A térfogat nem minden, általában a Xc60 magasabb utasterébe könnyebben beleférnek nagy dolgok, mint a V70 laposabb csomagterébe pedig az jóval nagyobb. Azért az emlékezetes volt amikor egy tesztúton hazavittem egy Ikea kanapét egészben. Talán két hét múlva meg is rendeltem egyet (nem kanapét, V70-est) 🙂

        • 2019.03.11. at 08:21
          Permalink

          “10 centi nagyon sokat számít hosszban.” Ez valóban így van 🙂
          Csak nem egy 4,7 méteres kocsinál, amúgy a V60 és az XC60 között 73 mm van (1,5%).

          “A V70-esnél gyakrabban húztam be a tükröket a szűk utcákban, az XC60-nál ez is megszűnt”
          Mert azóta bátrabb lettél:
          V70 szélesség, tükrökkel : 2106 mm
          XC60 szélesség, tükrökkel : 2117 mm.

          “Tapasztalatom szerint a szélesség nem annyira szűk keresztmetszet”
          Nem egyfelé járunk, mert én nagyon sokkal több olyan parkolóban fordulok meg, ahol párhuzamosan állnak az autók, mint ahol egymás mögött és az előttem lévő még sosem nyitotta rám az ajtót. Csak szólok, pl. 2 Ceed között 10 centivel több hely marad, mint 2 XC60 között.

          “De az általam sokkal relevánsabbnak gondolt plafonig pakolt csomagtartó …”
          XC60 : 595 liter
          Kia Ceed kombi : 610 liter
          Ééééés… a Ceed 88 mm-el rövidebb, ami neked relevánsabb.

          A Jazz-t, a zseniális térkihasználás példájaként írtam, nem az XC60 ellenében.
          Nézzük a kisebb SUV-ot, XC40:
          Jazz : 3995 mm x 1694 mm, 6,77 m2, csomagtér : 305/405/835/1285 liter.
          XC40 : 4425 mm x 1863 mm, 8,24 m2, csomagtér : 320/485/715/1265 liter.
          Még durvább, ha a két autó külső térfogatát hasonlítjuk össze :
          Jazz : 10,3 m3.
          XC40 : 13,6 m3.
          Az ADAC testvériesen négy adatot ad meg minden csomagtartónál, hogy te mit gondolsz relevánsabbnak, az mindegy. Ha a fenti 4 literértéket pontszámnak vesszük (miért ne), akkor a Jazz-nek 2830 pont jut, az XC40-nek pedig 2785.
          Erre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy nem a SUV lesz a térkihasználás bajnoka.

          • 2019.03.11. at 22:33
            Permalink

            ”10 centi nagyon sokat számít hosszban.” Ez valóban így van” Na akkor ebbe egyet értünk 🙂 Gondolom te is és én is egyeztettünk erről az asszonnyal, ugye? 🙂

            Itt nem a százalék a lényeg, hanem hogy mennyire férsz be egy helyre. És minél nagyobb a kocsi annál rosszabb a túlméret. Egy smart vs 500 esetén a 40 centivel hoszabb is simán befér, amikor van 5.5 métered, de ekkora autóknál az a 7 vagy 10 centi igenis számít.

            Amikor én vettem az Xc-m, akkor az előző V60 I. egy eléggé más liga volt használhatóságban. A mostani V60 inkább a V70-nel áll pariban, Nézd meg azt az adatokat: https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT5089_Volvo_V60_D2_Momentum/Volvo_V60_D2_Momentum.pdf

            Egyébként a ceed kombi valóban az a méret ahol elöl hátul csomagtérben elférsz. Ha tetszik ne keress tovább, speciel én nem ilyet kerestem. Az XC60 a V60nál praktikusabb a V70 nél peidg rövidebb (plusz jobb hasmagasság a járdaszegélyekhez ). És ez igaz volt a 318d vs X3 vs 518d viszonylatában is.

            Ha akarod Nézd az XC40-est, engem nem érdekel, nem értintett meg. Az XC60 egy jó kompromisszum és ideális családi autó, az XC40 egyik sem. Itt most meg akarod fordítani a dolgot, ha ideális családi autó kell, van olyan SUV ami ezt kimaxolja és van olyan ami nem.

            Ahogy írtam a leginkább releváns az az adat amikor plafonig pakolsz. Felhajtott támlával. Leírtam miért. Amíg a rolót el akarod húzni addig nem is igazán kell neked a hely. Akkor meg mindegy hogy 350 vagy 550. Viszont ezt nem teheted meg a támlával mert ott is ülnek. Amikor meg előre döntöd a támlát, akkor én általában nem a literben érek el a határra hanem vagy nyílás nem elég nagy, vagy az utastér nem elég hosszú.

  • 2019.03.12. at 07:45
    Permalink

    Itt az idő, hogy összegezzük az állításaidat :

    “Még egyszer leírom, a SUV-k révén KISEBB (alapterületű) autókkal válthatják a meglévőt.”
    Téves, pl. a Ceed kombi raktere nagyobb, mint akár az XC60-é, alapterülete (hossza is) pedig jóval kisebb.

    “A V70-esnél gyakrabban húztam be a tükröket a szűk utcákban, az XC60-nál ez is megszűnt”
    Téves, az XC60 a szélesebb autó.

    “Fabiából nincs kombi.”
    Téves, van kombi.

    “A SUV nem nehezebb.”
    Téves, V60 D3 1620 kg, V90 D3 1673 kg, XC60 D3 1729 kg. A három autó csomagtere majdnem ugyanaz, a legkisebb alapterületű, a legolcsóbb , a legkönnyebb és a legkisebb fogyasztású pedig a V60.

    “Az SUV könnyebb mert kisebb platformon alapul”
    Téves, lásd fent.

    “Mindjárt nincs akkora környezetterhelésbeli különbség”
    Feltéve, hogy nem számítanak :
    – nagyobb
    – nehezebb
    – többet fogyaszt
    – drágább (az is környezetterhelés ám!)

    “Amit a Jazz-zel írsz az nyilván erősen durva vetítés”
    Téves, kizárólag valós adatokat írtam

    “A térfogat nem minden, általában a Xc60 magasabb utasterébe könnyebben beleférnek nagy dolgok, mint a V70 laposabb csomagterébe pedig az jóval nagyobb.”

    Téves. Az előző V70 csomagtartója sokkal nagyobb, a három dimenziójából csak a magasság kisebb, tehát nem nagyobb, csak magasabb dolog férhet bele könnyebben. A V70 15 ládát nyel el, az XC60 meg 11-et. Csendben jegyzem meg, hogy az XC60 2,2M-val drágáb a V60-nál, az nagyon sok kanapészállításra elég:-)

    Az XC40 nem érdekel, a Ceed kombit nem kerested, de amit azokról írtam, attól még igazak.

    • 2019.03.12. at 09:48
      Permalink

      Ahogy fentbb írtam, ideális családi autót kerestem, és az XC60 az alábbiak szerinte vált tökéletes kompromissummá:

      Elég tágas MINDENHOL: nem csak a csomagtartó, de a magas beltér és a tágas utastér is számít (az egyetlen korlát hogy két full size gyerekülés között kényelmetlen egy felnőttnek, a V70 ben nagyon jól jött az a pár centi, igaz 3 ISOFOX már ott sem fért bele). Elférsz már egy Ceed-ben is (meg a V60 I-ben is), de kényelemsebb és jobb volt a beltere az XC60. Szerintem érdemes egyszer egy üléspróbát venni egy Volvo szalonban (de ez igaz a X3 vs 3er és GLC vs C klasse voantkozásában is).

      Mindezt kisebb alapterületen. Írtam hogy a hossz a legproblémásabb ebben a méretosztályban. Nyilván egy XC90 mindhárom területen problémás lesz, sem sorban, sem párhuzamosan, ráaádásul az XC90 és tsai már olyan magasak ami egy sor parkolóházban gondot jelenthet. Persze a ceed rövidebb, pláne a Jazz csak előbbi utasterében rosszabb utóbbi meg városi kisautó. Semmi értelme csak ha van mellé egy rendes autó is.

      Írtad hogy szélesebb az XC60, és a számok alapján úgy tűnik igazad is van, de a V70-ben sokkal többször húztam be a tükrölet, hogy ne vigyen el valamit, hogy azért mert magsabban vannak a tükrök és nem érnek bele más autókba vagy előzékenyebben húzdnak félre azt nem tudnám eldöntni, én siműn arra tippeltem hogy kisebb a kocsi (keresztben a beltér is annak érződik).

      Környezetterhelés: nem nagyobb, pláne a V90-hez képest, ami utastérban valamivel nagyobb, csomagtérben alig nagyobb (615L). Azonos hajtáslánccal nem lesz lényegesen nehezebb (tutom tudom, a Jazz 🙂 ), de a fogyasztásban ez alig érződik, pályán nagy sebességnél talán jobban (igaz az án esetemben az összevetésen ront hogy újabb motorral ).

      Én olyan SUV-t vettem ami a csaldi kombinkat érdemben pótolni tudja (tehát Jazz, Berlingo, vagy villanykerékpár kiesik), és eddig külméretben csak előnyét tapasztaltam, nem volt olyan hogy visszasírtam volna a tágabb V70 csomagtartóját vagy szélesebb belterét.

      Fogyasztásban valóban van egy bő fél literes emelkedés, és a gumicsere ami még érezhetően drágább tétel, ugyanakkor a 18 colos gumikkal jobban csillapít és jobb is vezeteni.

      Nme mondom hogy ez a tételezés minegyike igaz minden SUV-re Capturtól X7-ig. De nem véletlen hogy ezek a prémiumközepes SUV-k tarolnak és mindenki beáll egy méretre, még a sokáig kulönutas Merci is felhízlalta a GLK utódát, a Landy is kijött egy ilyennel közvetlenül az Evoque fölé. és a Lexus is ilyen méretben hozta ki a NX-et.

      • 2019.03.12. at 17:15
        Permalink

        “Környezetterhelés: nem nagyobb, pláne a V90-hez képest”
        Azt minek hívjuk akkor, ha egy autó (XC60) nehezebb és többet fogyaszt egy másiknál (V90)?
        V90 D3 1673 kg, XC60 D3 1729 kg. Ez 56 kg különbség, dobj be ennyit egy hátizsákba, hogy biztos légy benne, számít-e.
        “többször húztam be a tükrölet, hogy ne vigyen el valamit, hogy azért mert magsabban vannak a tükrök ” Lassan mindenkié magasabban lesz, ugyanott vagy…

        Szerintem ezt megbeszéltük, a HSD-vel kapcsolatos vérfagyasztó hüleséged ott a másik cikk alatt, attól sokkot kaptam.

        • 2019.03.12. at 20:02
          Permalink

          Ez már szinte megalázó…😂😎
          Én mindig tudom, mikor kell visszavonulni és elismerni, ha hülyeséget mondtam, de zold nem vágja. Pedig nagyot nőtt volna a szememben. De ő már csak ilyen, mi Csalfával már tudjuk.

          • 2019.03.12. at 20:29
            Permalink

            Tudtam, hogy “N” sem bírja majd cérnával 😀

  • 2019.03.16. at 01:27
    Permalink

    látom zöld probálja megmagyarázni azt a hulladék telekjáró divatsz4rt, hogy miért olyan k. jó . csak ugye nehéz megmagyarázni, hogy egy hulladék telekjáró divatsz4r amúgy miért is lenne JÓ vagy jobb mint egy tisztességes kompakt. lehetetlen….értjük ugye.

    én minden 1.5-1.6 tonnánál nehezebb személygépjárművet tiltanék városokból (és akkor gyorsan meg is oldottam a parkolóhely kérdés), nameg a dízeleket. tömegközlekedés is max elektro (troli,metro,villamos) vagy hibrid vagy gáz (ezzel meg a levegőminőség kérdést, ja meg a szilárdtüzelésű anyagokkal való fűtést is tiltanám ezzel 100%-ban megoldanám a levegőkérdést, lehet jelentkeznem kéne Főpolgármesternek 😀 😀 😀 )

Vélemény, hozzászólás?