F8 Tributo, így hívják a legújabb Ferrarit
720 lóerővel érkezett a Ferrari 488 GTB utódja, az F8 Tributo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Azt mondják a Ferrarinál, hogy nem is az új modell, sokkal inkább az új dizájnirányzat, ami most fontos az F8 Tributo esetében. Persze azért gyorsabb, mint elődje, hisz a név kötelez.
A Ferrari is készült a 2019-es Genfi Autószalonra, van újdonság a standjukon, méghozzá a 488 GTB utódja. Az új modell messziről nagyon hasonlít a 488-ra, közelebb lépve persze feltűnik az összes újítás, mivel a márka szerint is egy egészen új dizájnirányzat veszi kezdetét az F8 Tributóval. A nagyobb modellekhez hasonlóan mostantól a kisebb modellek is dupla kerek hátsó lámpákat kapnak, persze ledeseket, valamint az egész far egy kicsit letisztultabb. Az orrán több a részlet, ami talán a legfontosabb, hogy a kompaktabb méretű, fejlettebb ledes fényszórók jóvoltából elfért még két további légbeömlő, melyek az első fékekhez juttatják a hűs menetszelet.
Az F8 Tributo 40 kilogrammal könnyebb elődjénél, ezzel már alapjaiban hangyányit jobb vezethetőséget és kitolt határokat ígér a leköszönő modellhez képest. Mivel alapjai és motorja is lényegében ugyanazok, ezért vehetjük egy erős ráncfelvarrásnak is, de valójában a Ferrari is fontosabbnak tartja most a dizájnt, mellette persze nem hanyagolták el a teljesítményt. A duplaturbós V8-as motor 720 lóerőt termel 8000-es főtengely fordulatnál és 770 Nm nyomatékot 3250-es fordulaton. Utóbbi egyébként hangyányit később érkezik, mint az azonos motorral szerelt 488 Pistánál, a két modell között viszont több mint 50 kiló különbség van a Pista javára. Az F8 Tributo hasonló idő alatt futja a 100 km/h-t, mint a Pista, 2,9 másodperc elég neki, de a 200-at is eléri 7,8 másodperc alatt álló helyzetből, a végsebessége pedig 340 km/h, a hatékonyabb aerodinamikai elemeknek köszönhetően pedig stabilabb is magas tempónál.