Csinos vonalakkal érkezett a kisebbik elektromos Audi

Az e-tron széria jegyeivel, kompaktabb méretben érkezett az Audi Q4 e-tron Genfben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Beindult a 2019-es Genfi Autószalon premierdömpingje, amiben az Audi az elsők között rántotta le a leplet új, teljesen elektromos modelljéről, a Q4 e-tronról.


Egyelőre csupán tanulmányautó formában, de végre láthatjuk az Audi legújabb teljesen elektromosnak szánt modelljét. A Q4 e-tron az idei Genfi Autószalonon az elsők között mutatkozott be és olyan formákat hozott, amire nagyrészt számíthattunk. Akiknek a Q8 jön be inkább az Audi jelenlegi kínálatából, annak kicsit csalódás lehet, hogy az új, sportosra vett modell kevésbé arra, sokkal inkább a teljesen különálló e-tronra hasonlít. Igaz, még csak tanulmányról beszélünk, a Q4 e-tron teljesen beillene a márka jelenlegi modellkínálatába, a forma vélhetően már nem fog sokat változni, mielőtt sorozatgyártásba kerülne Győrben.
Érdekesség, hogy az e-tronhoz képest még a Q4 tanulmányon sem kamera alapú visszapillantókat alkalmaztak, hanem hagyományosakat, ezek szerint az új megoldást még egy darabig megtartják az e-tron kiváltságának. A csinos formákban azért felsejlik a Q8 hűtőmaszkja, de a gömbölyű far messze nem annyira ipari megjelenést ad neki, viszont itt is egy LED csíkkal kötötték össze a fényszórót. Dizájn tekintetében az utastér is mutat temérdek újdonságot, a műszerfal gömbölyű formái, a lebegő középkonzolra került irányváltó panel egészen új megoldás, ezek szerint az Audi kezd kiszakadni a vonalzóval rajzolt utasterek világából és az organikusabb formák felé veszi a jövő dizájn útját.
Hirdetés

A Q4 e-tron tanulmányautónál természetesen a hajtás a fontos, két elektromos motorral debütált. Elöl 150, hátul 201 lóerőt teljesít, a rendszerteljesítmény pedig 301 lóerő. Ezzel a megoldással összkerékhajtásúnak is mondható, bár fizikai kapcsolat nincs a két tengely között. 100 km/h-ra 6,3 másodperc alatt gyorsul, a végsebesség viszont "csak" 180 km/h, a Volvo bejelentése után könnyen meglehet, hogy ez lesz az új autóipari sztenderd. Az új Audi elméleti hatótávolsága egyelőre 450 kilométer, amihez egy 82 kWh-s akkumulátorban tárolja az energiát, melyet 80%-ra 30 perc alatt is fel lehet tölteni. A Q4 e-tron tanulmányautó egyelőre csak az elektromos hajtású modellt mutatja be, de vélhetően ebből készül majd hagyományos belső égésű motorral szerelt változat is a Q3 sportos testvéreként.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?