Villanykompresszoros sorhatos jelent meg a Land Rovernél
Dobják a régi V6-ost a Jaguar-Land Rovernél, fejlett sorhatos jött helyette
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bővült a Jaguar-Land Rover Ingenium motorcsaládja, megérkezett a kompresszoros, turbós, 48 voltos hibrid rendszerrel ellátott soros hathengeres benzinmotor, ami egy új modellben debütált.
Elektromos levegősűrítő pörgeti fel a kettős megfúvású turbót az új sorhatos motoron
A Jaguar-Land Rovernél már igencsak kijárt némi motorkínálat-bővítés, ennek érdekében kezdték el fejleszteni házon belül az Ingenium motorcsaládot, mely mostantól nem csak négyhengeresekből áll. Bemutatkozott a Range Rover Sport HST modell, mely elhozta a márka új, soros hathengeres benzinmotorját. Az új moduláris egység azonban nem ilyen egyszerű, ugyanis amellett, hogy turbós, még egy villanykompresszort is használ. Utóbbi fél másodperc alatt pörög fel 120 000-es percenkénti fordulatra, mely a turbóhoz továbbítja a nagynyomású levegőt, így az jóval azelőtt képes felpörögni és elérni az üzemi töltőnyomást, hogy a motor magasabb fordulatszámot érjen el, ezzel sikerült a gyártónak minimálisra csökkenteni a gázpedál lenyomása és a gyorsulás közti időt, vagyis a turbókésedelem jelenségét.
A HST modellben mutatkozik be, mely sportos karbon kiegészítőket kap
Egyedi belső is kérhető a HST-hez
Az új 3,0 literes motor emellett szívóoldali változó szelepvezérléssel dolgozik, mely a szelepek nyitási idejét és emelésének mértékét is variálja. A hatékonyság érdekében 48 Voltos hibrid rendszerrel is ellátták, ezekkel a megoldásokkal pedig 18 százalékkal jobb károsanyag-kibocsátási értéket hoztak a leköszönő V6-os kompresszoros motorral szemben, de ami talán fontosabb, hogy a részecskekibocsátás 75%-kal kevesebb. Teljesítménye 400 lóerő és 550 Nm forgatónyomaték, ezzel a HST 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 225 km/h a végsebessége. Az új modell persze nem csak a motort, hanem különleges csomagot is hozott új színekkel és belső összeállításokkal, az újdonság Magyarországon is előrendelhető kicsit több mint 34 millió forintos kezdőáron.
400 lóerőt és 550 Nm nyomatékot teljesít az új, 3,0 literes sorhatos benzinmotor, könnyű hibrid rendszer teszi hatékonyabbá