Nagyobb motor és hatótáv az új konnektoros 7-es BMW-ben
Hosszú tengelytávval és xDrive-val is érkezett az új BMW 745e
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden tekintetben többet nyújt a BMW új konnektorról is tölthető luxuslimuzinja. A 7-es hibrid végre soros hathengeres benzinmotort kapott, de a teljesítmény mellé nőtt az elektromos hatótáv is.
Nagy változások érkeztek a 7-es BMW jelenlegi generációjának életébe, a legszembetűnőbb persze a talán mindenkori legmegosztóbb formaterv. Az új orral alaposan elválasztották a hagyományos modellektől, és a cél is természetesen ez volt, radikálisan különböző arcot kapott a 7-es limuzin és az X7, hogy a modellpaletta csúcsát messziről is könnyen be leshessen azonosítani. A 7-esnél persze nem csak ez a nagy újdonság, hanem a hajtáslánc, egész pontosan a konnektoros hibrid modell változik nagyot.
Megérkezett a sokak által hiányolt soros hathengeres benzinmotor a korábbi négyhengeres helyére és a hibrid modell neve is változik. Ezen túl 745e-ként találjuk majd meg a kínálatban. Hosszított, vagyis 745Le és ebből összkerékhajtású, 745Le xDrive modell is készül. A hajtásképlet ugyanaz, mint korábban, vagyis a 8 fokozatú ZF automata váltó házába építették az immáron 113 lóerős villanymotort, ez a 286 lóerős sorhatos benzinmotorral együtt a hátsó kerekeket hajtja, összesen 394 lóerős rendszerteljesítménnyel. Mivel a villanymotor nem külön tengelyt hajt, az xDrive modellnél elektromos hajtás mellett is aktív az összkerékhajtás.
A hibrid rendszer konnektorról is tölthető, 12 kWh-ás akkumulátora a hátsó üléssor alatt kapott helyet, a 46 literes benzintartály pedig a hátsó tengely felett. A márka legfrissebb hibrid rendszerének menetteljesítményei is jobbak, mint korábban, a tisztán elektromos hatótávolsága 54-58 kilométer. A hosszított verzió 52-55, az xDrive pedig 50-54 kilométert képes megtenni tisztán árammal. Az alapverzió üzemanyagfogyasztása vegyes üzemben 2,1-2,3, a hosszúé 2,2-2,3, az xDrive értéke pedig 2,3-2,6 liter között alakul. Emeltek a tisztán elektromos üzem végsebességén is, Electric vezetési módban már 140 km/h-ig képes tisztán elektromos üzemben hajtani, Hybrid módban 110 km/h felett mindenképp átvált a belsőégésű motorral való hajtásra. Ilyenkor, valamint fékezéskor és vitorlázáskor az elektromotor generátor üzemet lát el, vagyis tölti az akkumulátort. A rendszer megtakarításra is képes, vagyis előre beállított százalékértéken tudja tartani az akkumulátor töltöttségét, ha később lenne szükségünk a helyileg tiszta üzemre.
A hibrid 7-es sorozat alapváltozataiban, ahol nem motorosan mozgatható a hátsó üléssor, 40:20:40 arányban osztott és dönthető hátsó üléssort kapunk, a csomagtér pedig 420 literes, vagyis megegyezik az összes 7-es sorozatéval. Külsőre egyetlen alkatrészben tér el csupán a hagyományos 7-es sorozattól, mégpedig a bal első sárvédőbe épített töltőcsatlakozóban. Külsőre tehát ugyanolyan impozáns a 745e, mint bármelyik 7-es, de persze sportos M csomag is kérhető fekete vesékkel és kiegészítő elemekkel. Bent is a frissítéssel érkezett újdonságokkal találkozhatunk. Megérkezett a legfrissebb iDrive szoftver, mely első kezelőfelülete alaposan eltér az utóbbi években használt megoldástól. A műszeregység helyére pedigt a BMW új, teljes szélességében digitális kijelzője, melyen menetmódfüggő a grafika és a színvilág is.