Villanyautóval a világ tetején

Majdnem 6 kilométer magasra kapaszkodott a kínai villanyautó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A NIO neve még nem vert gyökeret a köztudatban, bár többek között egy Formula E csapattal igyekszik a gyár ismertebbé tenni magát. A legújabb húzásuk pedig egy tibeti magaslat megmászása.


Persze nem a Csomolungmát célozták a kínai villanyautóval, de Tibetben egy szintén nagyon magas pontra jutottak el a NIO ES8 szabadidő-autóval. Így is Guiness-rekordnak számít, hogy a Purog Kangri gleccser 5715,28 méter magasan fekvő csúcsáig vezették az autót. A világ harmadik legnagyobb gleccerére Chen Haiyi vezette fel az autót még szeptember 24-én, de mostanáig tartott, amíg hivatalossá vált a világrekord.
Hirdetés

A NIO a nevének ismertebbé tétele mellett természetesen azt is megmutatta ezzel a kalanddal, hogy az elektromos rendszer tökéletesen működik nagy tengerszint feletti magasság és hideg időjárás esetén is. Habár az is igaz, hogy idén nálunk már többször mértek hidegebbet, mint az a mínusz 5 Celsius fok, amelyben az autó elérte a gleccser

Az ES8-on egyébként semmiféle módosítást nem hajtottak végre, hiszen a légnyomás változása nincs hatással a villanyautóra, ellentétben egy belsőégésű motorral. A rekorddöntés közben azonban jól jött a SUV összkerékhajtása és aktív légrugózása, amit egyébként szériafelszerelésként megkap. Az ES8 ráadásul nem is egy lassú gépezet, hiszen 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra. A NIO magassági rekordja azonban több mint egy kilométerrel elmarad a 2007-es eredménytől, amikor egy Suzuki Samurai jutott 6688 méteres magasságban. Akkor a chilei Gonzalo Bravo és Eduardo Canales egy hazai csúcsot mászott meg a Suzukival, ám az is igaz, hogy az nem villanyautó volt. A kalandról egy rövid videót is megnézhetsz!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?