Nem minden Bertone, ami annak látszik, vagy mégis?
Bertone vagy nem Bertone, ez itt a kérdés!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre többen próbálkoznak meg villanyhajtású sportautók megalkotásával. Az egyik legújabb nevező ráadásul érdekes névvel próbálkozik.
Legendásként is jellemezhetném érdekes helyett a nevet, amelyet ez a sportautó, illetve sportautók viselnek. Sokan már biztosan egyből kiszúrták az oldalán a Bertone jelzést, vagy épp az olasz zászlót a hátsó szárny oldalán, pedig nem sok köze van az autónak a dizájnstúdióhoz.
Már csak azért sem, mert a Bertone mint vállalkozás még 2016-ban szűnt meg létezni. Akkor egy Akka Technologies nevű céghez kerültek a névhasználati jogok, amelyet továbbadtak egy Flymove nevű olasz vállalatnak. Ők pedig Dianché márkanévvel fejlesztenek villanyhajtású autókat, ám itt jön a csavar. Annak érdekében, hogy még vonzóbbá tegyék az autóikat a Bertone nevet is szeretnék felhasználni, és fel is fogják.
Sportautóikkal nehéz lesz összefutni az utakon, ugyanis a két modellből összesen 18 darabot terveznek gyártani és már idén szeretnék piacra is dobni. Az egyik a GT One, amelyet két villanymotor hajt, egyenként 204 lóerővel. Emellé egy 100 kWh kapacitású akkumulátort kap, az ígért végsebessége pedig 300 km/h, míg a gyorsulása álló helyzetből 100 km/h tempóra 2,6 másodperc.
A második modell, amelyből szintén csak 9 darabot gyártanak majd, a GT Cube. Ugyanúgy két villanymotor hajtja, ám 816 lóerős rendszerteljesítménnyel. Így 2,2 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, végsebessége viszont azonos a másik modell 300 kilométer/órájával. Ugyanakkor sokkal futurisztikusabb a megjelenése a félig burkolt hátsó kerekeknek köszönhetően. Ha valóban elindul a gyártás még idén, akkor a megrendelők 2020 első felében kaphatják kézhez az autókat.