Meg mernéd kockáztatni a használt gumit?

Itt a gumiváltás ideje, ne dönts elhamarkodottan!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nemhogy jönnek, itt vannak a hajnali fagyok. Mielőtt gumit választasz, vagy nem is választasz a nyári helyett, nézd meg teszteredményeinket.


A csapból is az folyik épp, hogy már elkésett, aki nem jelentkezett még be gumisához, hiszen jönnek, sőt, itt vannak a hajnali fagyok, s ez részint igaz is, a gumisműhelyek valóban telítve vannak. Ugyanakkor nem csak az fontos, hogy felkerüljön egy téli gumi az autóra, hanem az is, hogy az kellően jó legyen. Épp ezért készítünk évről évre saját gumiteszteket, amelyekkel saját mérésekkel mutatjuk, hogy miként viszonyulnak egymáshoz az egyes abroncsmodellek. Jön az idei tesztünk is, e héten elvégeztük a méréseket, idén összesen 26 garnitúrát vetettünk össze, télieket, négyévszakosokat, s viszonyításképp ismét szerepelt új és használt nyári, valamint használt téli gumi is, ahogyan az idei év nagy újdonságai, a Michelin Alpin 6 vagy a Bridgestone Weather Control A005 is.
Hirdetés
Az eredmények közlésével azonban még egy kis türelmet kérünk, van még "némi" munka a teszttel, addig pedig mindenki nézze meg tavalyi erdeményeinket. A legfontosabb tanulság továbbra is fix:

sem az új és akár tesztgyőztes, sem a használt nyári gumi nem jó télre, ahogyan a használt több mint 5 szezont futott téliek is cserére érettek már, akkor is, ha profilmélységük szerint még megfelelőek lennének.

A téli gumi ugyanis fokozottan öregszik, s miként azt már több tesztünk is bizonyította, csúszós úton kapaszkodóképességben és fékezhetőségben is nagyon elmaradnak az újaktól.
Miközben látható, hogy a használt téli gumik hirdetése gőzerővel pörög, méréseink szerint egy 5-8 éves garnitúra az új árának a felét sem éri meg, hiszen tudásban nagyon jelentős az elmaradás. Érdemes azt is látni és belátni, hogy míg egy közepes és egy jó minőségű abroncsgarnitúra ára között - átlagos méret esetén - legfeljebb néhány tízezer forintos eltérés van, ha a jó abronccsal csak egy kis koccanást sikerül elkerülni, már bőségesen megérte a kiadott felár, ugyanakkor az abroncs, az úttal érintkező négy tenyérnyi felület az egyik legfontosabb biztonsági elem, amin semmiképpen sem érdemes spórolni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.11.20. at 07:45
    Permalink

    16 (!) éves téli gumijaim vannak, még az autóval vettem őket, külön felnin(akkor 7 évesek voltak). Bridgestone. Tavaly nem raktam fel őket. Profilmélység 6-7 mm, tehát bőven jó, még el lehet mozdítani a barázdákat, vagy hogy mondjam :), tehát van rugalmassága, nem kemény, vagy legalábbis nem full kemény 🙂 Felnitartón vannak tárolva zárt helyen.
    A nyári gumim 5 éves Vredestein Sportrac alufelnin.
    Kérdésem: előrébb vagyok, ha felrakom a fenti téli gumikat? 🙂 Még így is jobb mint az 5 éves nyári?
    Azt még hozzátenném h Alföldön lakunk, nincs domb, hegy, síelni nem megyünk 🙂

  • 2018.11.27. at 19:52
    Permalink

    Egy átlag autós számára ez a gumi kérdés agyon van misztifikálva és sajnos nagyon épít az emberek félelemérzetére. Mint akármelyik biztosítási formula.

    Tessék megmondani, hogy ki és mikor vészfékezett utoljára?
    Személy szerint én 10 éves nagyságrendben sem tudnám megmondani, mert úgy vezetek, hogy ne legyen rá szükség (ha a másik félen múlik, akkor úgyse a gumi fog megóvni).
    Ilyen módon akár használt, akár új gumit használnék, megfelelő körültekintéssel mindegyik jó lehet. (10 év körül már ajánlott lehet cserélni, ha repedezik, romlik a rugalmassága.)
    De véleményem szerint a használt gumi is teljesen jól autózható, legyen az téli, vagy nyári. Akár néhány éves használtat vásárolva és azokat még 4-5 évig használva.

    További szép estét!

Vélemény, hozzászólás?