Alpine-nal ne próbálj meg kikerülni egy rénszarvast
Rénszarvasteszten próbálták az Alpine A110-et, a végeredmény nem túl szép
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy független spanyol tesztcsapat a lehető legtöbb új modellt rénszarvastesztnek veti alá, az Alpine A110-zel is megcsinálták, vagyis próbálták.
Nem csak a gyáriak végzik el a szükséges teszteket egy autó fejlesztése alatt és a bemutató után, több kisebb szervezet is kipróbálja a már piacon futó modelleket. A spanyol km77 is egy ilyen csapat, akik most épp az új Alpine A110 sportkocsit tették ki a híres rénszarvastesztnek. Ez egy magas tempójú hirtelen kikerülést jelent, saját sávunkba való visszatéréssel, vagyis egy hirtelen bal, majd egyből jobbra kormányzással. A tesztet 75 km/h körüli tempóval végzik, egyre gyorsabban, ám az Alpine A110 már 75-nél is bizonytalan volt.
Még épp nem érintett bóját, ám 2 km/h-val magasabb tempónál rendkívül veszélyes mozdulatokat csinált, a tapadást teljesen elvesztette, és az út bal és jobb szélét is érintette. Még magasabb tempót is megpróbáltak, 80 és 81 km/h-val is, itt már nem volt képes a saját sávjába visszatérni, túlment, ami valós körülmények között annyit jelent, hogy az út széli fák között végezte. A sportmodellek között nem ritka, hogy gyengébben teljesítenek ezen a teszten, a km77-nél például egy i30 N is rosszabbul teljesített, mint egy hagyományos i30 Fastback. Az Alpine A110-nek is éppen nem sikerült ez, ugyanakkor a szlalomot meglepően magas tempóval voltak képesek megcsinálni vele. Az A110 egy kihegyezett középmotoros sportautó, melynek megvannak a saját határai, versenypályán még így is kimondottan jól viselkedik.
Hmm éérdekees .. kb 1 éve mikor bemutatták ezt a Renaultot még az volt az itteni főcím hogy ” Íme megérkezett a Porsche verő Alpin … :DDD Már akkor is mondtam hogy szerintem rohadtul nincsenek egy súlycsoportba és fényévekkel jobb a Porsche mint ez persze le lettet hurrogva és íme .. Nézzük már meg hogy egy Cayman mennyivel kerüli ki ezeket a bójákat és hogy ugyanazért az árért mennyivel jobb és összeszedettebb sportautót autót kapni mint az Alpin … Nem azért mondom de 72km/h val én is kikerülöm a 12 éves családi sedan Vw – emmel amiben már 330.000 km van és nem sportautó mint ez … Szánalmasan szar próbálkozás a Renault részéről ez a projekt .
Már nem azért a két fillérért, de te vezettél már középmotoros, erősebb autót? Az mind így viselkedik. Igen a Porsche is. Pont az a középmotoros autók rákfenéje, profi(bb) sofőr kell hozzá. Valamivel stabilabb a pályán, de ha elrontottad a kanyart, sokkal nehezebb megfogni, mint egy normál autót. Bármilyen meglepő egy agyoncsillapított normál autó jobb ezekben a tesztekben. A hegyezett gépek a fizika határáig ki vannak tolva, nincs akkora játéktered, mint egy mx-5-ben, pláne nem annyi mint egy sima családi kocsiban. Btw, Cayman-t nem vezettem, de regebbi Boxster-t igen, s pont ugyanezt csinálja, ha kikapcsolt esp-vel olyan agyatlanul rángatod a kormányt határhelyzetben, mint a sofőr a videón.