Időutazással csábít az új Fiat 500X
Párját ritkítja az új Fiat 500X alapfelszereltsége!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Óriási hangsúlyt fektettek a Fiat 500X tervezői arra, hogy a szívünket elnyerje az autó, ám a frissített változat komoly észérveket is felsorakoztat a csinos dizájn mellett.
Zseniális marketingfogással népszerűsíti a felfrissített 500X modellt a Fiat. A nyolcvanas évek egyik hollywoodi sikerprodukciója, a Vissza a jövőbe trilógia ihlette az újdonság reklámfilmjét, amelyben humorral fűszerezve mutatják be az autó erényeit. A szlogent is erre fűzték fel, persze valójában nem a jövőt hozza el a kis hobbiterepjáró, viszont a jelen technikai ínyencségeivel tényleg bőségesen felvértezték az 500-as nagytestvérét.
Sőt, egészen pontosan nem is volna szabad azt mondanom, hogy az 500 nagytestvére. Bár az 500-as család tagja és a formavilágával is a picurka retrojárgányt idézi, valójában önálló platformra épül (a Jeep Renegade az igazi tesója), ami igencsak pozitív, hiszen a vetélytársak kisautók padlólemezeire épülnek. Persze az 500X sem egy behemót, városi terepjáróként ez nem is baj, ám egy minimális növekedés azért tapasztalható a friss változaton. Egészen pontosan 4264 milliméter hosszú az Urban változat, míg a hangyányit terepjárósabb kinézetű Cross ennél még 5 milliméterrel hosszabb. Elöl a hangsúlyosabban domborodó orr a feltűnő, mondjuk leginkább oldalnézetből.
Szemből viszont egyből feltűnnek az embléma két oldalán a kis légbeömlő bajszocskák, amelyek ráadásul valóban ellátják a funkciójukat, ugyanis az optimálisabb hűtés érdekében „növesztette” a Fiat.
A fényszórók is új rajzolatot kaptak, a LED-es nappali menetfény például két egymással szemben álló félkörív, de a fő fényszórók burája alatt is a kerek forma dominál. Apropó most már Full LED-fények is rendelhetők, sőt jelenleg ezt ajándékba adják az új autó vásárlása esetén! Emellett megújultak az irányjelzők, illetve a hátsó lámpák is. Most már az 500X-en is a karosszéria színére fényezett betétet fognak közre a hátsó lámpák, ahogy az 500-as és a 124-es modelleken is látható, így jobban illeszkedik a márkaarculatba az autó.Az utastérben a frissítéskor szokásos új, jobb minőségű anyagok jelentek meg és kikerekedett a kormány, hiszen most már nem lapított alul. A kormánykerék mögött az új, 3,5 colos kijelző szúr szemet, illetve az, hogy könnyebben leolvashatók róla az infók, míg a középkonzolon található, alapáron is 7 colos Uconnect kijelzőre már tükrözhető a telefon, illetve támogatja az Apple CarPlay, valamint az Android Auto alkalmazásokat is. Kellemes meglepetés még, hogy az érintőképernyős kijelző felülete immunis az ujjlenyomatokra. A műszerfalon végigfutó díszbetét, amely ezt a képernyőt átöleli, a karosszéria színében tündököl, ráadásul ezekből a színekből három újdonság is érkezett. Név szerint az „itália kék”, a „techno zöld” és a gyöngyház „elefántcsont fehér”, amelyek a többi 11 szín mellé csatlakoznak.
A motorpalettán három benzin és három dízel erőforrás szerepel. Ezek közül a turbós Firefly benzinmotorok az újdonságok. A háromhengeres, egyliteres változat 120 lóerővel szolgál, és csak 93 kilogrammot nyom a mérlegen, míg az 1,3 literes, négyhengeres verzió már 150 lóerőt kínál. Előbbihez hatfokozatú manuális sebességváltó jár, utóbbihoz viszont kizárólag a hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós automatizált egység.
A rövid menetpróbán a háromhengereshez volt szerencsém, ami a kóstoló alapján egészen ígéretes darab. Megfelelő dinamikával mozgatta a budai hegyoldalon az 500X-et, miközben az utastér rendkívül csöndes maradt.
Semmiféle háromhengeres zaj nem szűrődött be, és még kintről hallgatózva sem igazán lehetett megállapítani, hogy „csak” egy 999 köbcentis masina dolgozik a motorháztető alatt, ugyanis szépen, egyenletesen „kerreg”a három dugattyú mozgás közben. A városban cirkálva egyébként bőven elegendőnek bizonyult a 120 ló az autó mozgatásához.Motor | 1.0 T3 | 1.3 T4 | ||
Emissziós norma | Euro 6d | |||
Hengerűrtartalom (cm3) | 999 | 1332 | ||
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | ||
Váltó | kézi/6 | automata/6 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 120 (5750) | 150 (5500) | ||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 190 (1750) | 270 (1850) | ||
Gyorsulás (s) | 10,9 | 9,1 | ||
Végsebesség (km/h) | 188 | 200 | ||
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,1 | 6,5 | ||
CO2-kibocsátás [g/km] | 139 | 146 | ||
Hajtás | 4x2 | 4x2 |
A hab a tortán az 500X gazdag biztonsági felszereltsége, amely olyan tételeket is tartalmaz, amelyek egyáltalán nem maguktól értetődőek ebben a kategóriában. Főleg nem az alapfelszereltség részeként.
A friss 500X-hez ugyanis alapáron jár a kamerás rendszerű táblafelismerő, a sávtartó (60 km/h felett), és a tempomat, ám természetesen ennél sokkal bőségesebb a biztonsági rendszerek listája, hiszen a teljesség igénye nélkül, ütközésmegelőző, holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer is helyet kapott az autóban.
Egy ábrán példaként megmutatták, hogy a főbb riválisok, a Nissan Juke, a Renault Captur, az Opel Mokka és a Peugeot 2008 sem kínál ilyen gazdag biztonsági arzenált alapáron, ráadásul akkor még nem is beszéltünk például az itt elérhető összkerékhajtásról, amely a szilárd burkolatról letérve is jó mókát ígér.A friss 500X már várja az érdeklődőket a márkakereskedésekben, ahol 4 950 000 forinttól megvásárolható. Az alapot az 1,6 literes szívó benzinmotor jelenti Urban felszereltséggel, míg az új turbófeltöltéses, háromhengeres benzines 5,4 milliótól, a turbós négyhengeres pedig 6,5 millió forintról indul.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Fiat 500X Urban | 4264 | 1796 | 1595 | 2570 | 350-1000 |
Fiat 500X Cross | 4269 | 1796 | 1607 | 2570 | 350-1000 |
A csaj zokniban van cipő nélkül? Vagy csak nem jól látszik?
Az a kép jól mutatja, kik képezik a célközönséget 😀
szép, de buta kislány, meg egy randa autó, nincs itt semmi látnivaló
Ismered lányt személyesen?
ez miért ennyire fontos egy fiat cikknél egy noname ezredrangú fórumon?