Itt az eddigi legnagyobb SEAT, a Tarraco
Tovább bővítette SUV kínálatát a SEAT, a Tarraco hétüléses is lehet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismét egy spanyol városról nevezte el új autóját a SEAT, amitől minden eddiginél nagyobb bevételre számítanak. A Tarraco igazi közönségkedvenc lehet, mindene megvan, ami ma divatos.
Bővült a SEAT kínálata, méghozzá nem meglepő módon az SUV szegmensben erősíti pozícióját a spanyol márka. A Volkswagen-csoporthoz tartozó SEAT kicsit háttérbe szorult az utóbbi években, ám az Ateca SUV érkezésével újra képbe került a potenciális vevőknél, amire az Aronával licitált a gyártó, most viszont itt van az ász, a legnagyobb, Tarracónak hívják. Az új SUV nevét egy tengerparti városról, Tarragonáról kapta, közönségszavazáson dőlt el, mi lesz a neve, a 140 000 résztvevő nagy része erre szavazott.
A Tarraco nagyobb még a Skoda Kodiaqnál is, 4735 milliméteres hosszával rendkívül tágas utasteret kínál. Akár hét üléssel is szolgálhatja tulajdonosát, ám alapból csak ötüléses. Az utastér a SEAT-októl megszokottan egyszerű, ám itt már az új vonalvezetést és megoldásokat láthatjuk. A Tarraco kaphat 10,25 colos digitális műszeregységet és 8 colos érintőképernyős multimédiás fejegységet is, és az első fotókon az is látszik, hogy valamiféle fabetétet is kaphat a műszerfal.
Dizájn tekintetében ez már a SEAT - és a Cupra - új vonalvezetését vetíti előre, lágyulnak a vonalak az autók orrán, de a jellegzetessé vált nappali menetfény vonásai megmaradnak. Az MQB A+ padlólemezre épülő Tarraco oldalán határozottan felfedezhető a Tiguan Allspace is, a legtöbb megoldását is attól örökölte. Vészfék-asszisztenssel érkezik alapból, mely gyalogost és kerékpárost is felismer, szintén alapáras lesz a vészhívó, az ütközésmegelőző rendszer és a sávtartó is. Rendelhető lesz adaptív tempomat, mely dugóasszisztenssel egészíthető ki, valamint automata fényszóró-kapcsolás is elérhető lesz hozzá.
Első körben háromféle motorral érkezik, a benzines 1,5 literes TSI 150 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval vesz részt, a 190 lóerős 2.0 TSI pedig hétfokozatú DSG-vel és összkerékhajtással. Dízelből 2,0 literes TDI-vel lesz rendelhető 150 és 190 lóerővel, a gyengébbik alapból hatfokozatú kézi váltóval és elsőkerékhajtással, vagy hétfokozatú DSG-vel és mindenképp összkerékhajtással lesz elérhető, míg az erősebb csak automatával és összkerékkel érkezik. Az MQB A+ padlólemez előnye, hogy már a hibrid hajtáslánc befogadására is felkészítették, így vélhetően a Tarracóból is várható plug-in hibrid a jövőben, ahogy a Skoda Kodiaqból és a Tiguan Allspace-ből is.
A Tarraco származása ellenére nem Spanyolországban, hanem Németországban, a Volkswagen wolfsburgi gyárában fog készülni.
kicsit pipa vagyok azért, h ilyen szögletes sz.rt csináltak a seatból (és ez még nem is szebb mint az előző stílus irány)….nem elég arra a skoda meg a vw?