Dugóhúzót épített a Porsche Lipcsében

A világ 11 izgalmas kanyarját egyetlen létesítményben ötvözte a Porsche

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Igazi kanyarkirály a Porsche lipcsei tesztközpontja, ahol a világ legizgalmasabb kanyarjai közül tizenegyet beépítettek a pálya vonalvezetésébe.


A sokak számára rettegett nevű Hermann Tilke hozta össze a Porsche új pályáját. Tilke maga is versenyzett évtizedeken át, ám végül a pályák tervezésében teljesedett ki, viszont rengeteg kritika éri a cége által tervezett aszfaltcsíkokat. Persze nem azok minősége, sokkal inkább a sterilitásuk miatt. Több F1-es pálya is a nevéhez fűződik, köztük izgalmasabbak és kevésbé izgalmasak is, viszont a Porsche létesítményének megalkotásakor különleges feladatot kapott a tervezőmérnök.
Hirdetés

A világ legélvezetesebb kanyarjai közül kellett kiválasztania néhányat, amelyeket milliméterre pontosan lemásoltak. Az FIA előírásainak is teljes mértékben megfelel az aszfaltcsík, így akár még versenyeket is lehetne rajta rendezni, bár lelátók nélkül, nem lenne túlságosan kifizetődő. De nézzük a kanyarokat! A célegyenesből három lehetőség (illetve kanyar) is nyílik. Az egyik a Monzából ismerős Parabolica, amelybe behajtva olyan érzése lehet a vezetőnek, hogy a kanya soha nem fog véget érni. Választható azonban a suzukai S-kombináció egy szakasza, valamint a Sebring célegyenesére fordító Sunset Bend, amely Lipcsében is egy hosszú egyenesben folytatódik.

A 170 kilométer/órával bevehető Sunset Bendet követő egyenes végén, a brutális lassítást igénylő Loews hajtű következik, amelyet ugye Monte Carlo utcáiról ismerhetünk. Utána megint egy hosszabb egyenes vezet a Victoria kanyarhoz, amely a napjainkra már ledózerolt riói pályán boldogította a versenyzőket.

Ezután újabb választási lehetőség következik, hiszen folytatódhat a száguldás a Nürburgring Mobil 1 S kanyarjában, de rá lehet fordulni a Nordschleife Carouseljéhez vezető szakaszra is, amely után szintén egy legendás kanyar jön, mégpedig Laguna Seca Dugóhúzója. Utóbbihoz feltöltötték a területet egy dombocskát kialakítva, hiszen a dugóhúzó egy elképesztő szintkülönbségű kanyarkombináció.

Amennyiben a sofőr a Mobil 1 S kanyart választotta, akkor vár még rá az egykor Spa-Francorchamps vonalvezetésében látott buszmegálló, illetve a két Lesmo Monzából, végül pedig a Fujiból csent Suntory vezet vissza a célegyenesre. Természetesen a kanyarok sorrendje tág határok között váltogatható, ugyanis összesen 20 féle vonalvezetés alakítható ki a tesztpályán. Micsoda versenyeket lehetne itt rendezni! Nézzétek meg a rövid videót a kanyarokról és írjátok le a kommentek között, hogy ti milyen kanyarokat válogattatok volna be!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?