Nincs vezetéstámogató az Audi legújabb tanulmányában

Az önvezetés már nem menő, az Audi jövőbeli sportautóját nagyon is kell vezetni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egészen megdöbbentő az, amit most az Audi mutatott, ez itt a PB18 e-tron névre keresztelt sportautó a jövőből, melyben nincs vezetéstámogató, helyette profi pilótát kér a kormánya mögé.

Amikor minden az önvezetésről szól és a legtöbb gyártó ígérgeti a sofőr nélküli közlekedést a jövőre való tekintettel, akkor az Audi azt mondja, az ő sportautójában bizony nem lesz semmiféle segítség. Ez itt a PB18 e-tron, az Audi legújabb tanulmányautója, ami hús-vér sofőrt igényel. Már csak a látvány is szédítő, igazi csemege, és nem csak azoknak, akik az új autókat szeretik. Látják az oldalablakokat? DeLorean, vagy inkább Subaru XV? És ez csak egy a millió apró részlet közül.
Nem is kupé, leginkább valamiféle lapos shooting break a PB18 e-tron, aminek a hátsó szélvédő fölső kerete az aktív hátsó légterelő. Elöl a single frame nem is létezik, csak egy keret, a sofőr átlát az egész autó orrán. Bámulatos, hát még az utastér, ami lehet kettő, vagy egyszemélyes, ugyanis gombnyomásra átalakítható. A sofőr egy külön kapszulában foglal helyet, ami egy bizonyos módban egész egyszerűen becsusszan középre, ezzel együléses versenyautóvá alakul át.
Hirdetés
A PB18 e-tron persze elektromos, elöl egy 201 lóerős villanymotor hajt, hátul kettő, összesen 604 lóerővel. A rendszerteljesítmény alapesetben 641, rövid ideig viszont 764 lóerő is lehet. Az Audi azt mondja, kevesebb mint két másodperc alatt érné el a 100 km/h-t, vagyis már felvehetné a versenyt a horvát szupersportautóval, a Rimac C_Two-val. A PB18 e-tron elektromos hajtáslánca forradalmi, 95 kWh-ás akkumulátora akár 800 Volttal is tölthető, vagyis negyed óra alatt megvan a teljes töltés, mellyel 500 kilométert tehetne meg.

Futóműve egy az egyben került át az Audi Le Mans-i versenyautójából,

az első és a hátsó rugóstagok nem függőlegesen, hanem a kocsi hossztengelyével párhuzamosan állnak, csillapításuk persze változtatható. A PB18 e-tronnak egyetlen óriási hibája van, amellett, hogy tökéletes jövőt vázol fel; nem létezik, és nem is fog. Az Audi azt mondja, ez így sosem kerülhet gyártásba, azt viszont jó látni, hogy gondolkoznak ilyesmiben és talán valamit majd felhasználnak belőle a következő modelleken.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?