Ami nekünk megterhelő, az a Toyotának még jól is jön

A Toyota tisztábban gyárt a pokoli hőségben, ami ráadásul elviselhetőbb is hibridjeiben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elmúlt hetek kánikulája hazánkban és számos egyéb helyen is megviselte az embereket, a Toyota angliai gyárában azonban örülnek a hosszú és forró nyárnak, hiszen napelemek biztosítják az üzem fenntartható energiaellátását.


Nézzük mindennek a jó oldalát: miközben az idei nyáron négy földrészen dőltek meg melegrekordok, környezetbarát Toyoták ezreit köszönhetjük az extrém időjárásnak. A japán autógyártó még 2011-ben szerelte fel burnastoni (Derbyshire, Egyesült Királyság) gyárát napelemekkel: összesen 16 800 panelt helyeztek el, amelyek összfelülete eléri a 30 600 négyzetmétert (ez körülbelül 4,5 focipályányi felület). Ezek évente négy megawatt elektromos energiát állítanak elő, amivel 150 millió csésze teára elegendő vizet lehetne felforralni – ám a Toyota inkább az autógyártásban hasznosítja ezt a megújuló energiát: nem kevesebb mint 7000 autót tudnak így fenntartható módon gyártani. Idén nyáron azonban az Auris és Avensis modelleket gyártó üzem napelemei az előző két év átlagánál jóval több energiát termeltek – júniusban megdöbbentő 32 százalék volt a többlet –, így a létesítmény a szokásosnál is tisztábban tudott üzemelni.

Hirdetés
Burnaston mellett 2014 óta a Toyota Deeside-i (Észak-Wales) motorgyárában is napelemek biztosítják az üzem energiaellátásának tíz százalékát; itt évente 22 500 darab erőforrást építenek a nap energiáját hasznosítva. A két nagy-britanniai létesítményt egy 2008-ban útjára indított kísérleti projekt keretében szerelték fel szolárpanelekkel: a Toyota világszerte öt létesítményében indította be a hulladékcsökkentést, a természeti erőforrások hatékony felhasználását és a környezetbarát működést célzó programot. A Toyota Manufacturing UK két mintaüzeme évente összesen 3800 tonnával csökkenti széndioxid-kibocsátását a napelemeknek köszönhetően, a hosszú és forró nyár miatt azonban idén már több mint 4000-4200 tonnával tudják csökkenti a kibocsátás mértékét.
Tudtad, hogy egy hibrid Toyotában a kánikula is elviselhetőbb?
Amellett, hogy az átlagosnál szerényebb emissziójukkal az üvegházhatást is elenyésző mértékben fokozzák a Toyota hibrid modelljei, a nyári kánikulában környezetkímélésük mellett még egy nagyon kedvező tulajdonságukat is megtapasztalhatjuk. Klímakompresszoruk nem a belső égésű motorra kötött szíj hajtású, hanem elektromos, amit pedig a hibrid (hajtó) akkumulátor táplál. Így aztán a benzinmotor megállításával, szemben a hagyományos stop-start rendszeres autókkal, a légkondicionáló nem áll le, hanem az autó elindításától annak leállításáig folyamatosan és ezáltal halkan, egyenletesen dolgozik. Hőkomfortjával így aztán egy tizenéves Prius is verheti a mai autókat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?