Selymes fényűvé varázsol – Teszten a Mannol műszerfalápolója

Mannol 6147 Cockpit Care - műszerfalápoló termékteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Műszerfalápoló tesztünk folytatásaként egy terméket különválasztottunk, mégpedig a Mannol kicsit kiterjesztettebb csomagját, ami nem aeroszolos, így környezetbarátabb, és elég hatékonynak is bizonyult.


Legutóbbi terméktesztünkben öt különböző műszerfalápoló szert vettettünk be Mátyás Priusának utasterében. Egy terméket azonban leválasztottunk a csomagból, méghozzá a Mannol 6147-re hallgató kis szettjét. Árát tekintve korábbi tesztünkben a Mannol alma illatú habállagú szere volt a legmeggyőzőbb, vagy inkább a legkellemesebb hatást elérő, így bizalommal vetettük be az "újautó illatban" kapott teszt-terméket. Változtattunk az alanyon, mivel a Priusban sík textúrájú, matt felületű műanyag elemek vannak, nincs porózus felület, ami eléggé máshogy viselkedik, ha koszról van szó. A Prius műszerfali elemein ugyanakkor mindegyik szer nyomot is hagyott, nehezen terült a matt felületen, egy porózus műszerfallal ilyen nem fordul elő, most az E36 kupé beltéri elemein próbáltam a Mannol termékét.

Bár igyekszem tisztán tartani a járművet, korábban nem kezeltem a műszerfalat semmivel, ám a Mannol csomagja megihletett, ugyanis nem csak egy flakon tisztítószert, de egy szivacsot is mellékel. A pumpás flakon amellett, hogy nem szennyezi a levegőt, mivel nem hajtógázas, mint a korábbi teszt legtöbb alanya, elég kompakt méretű is, hisz 270 milliliteres. A mellékelt szivacs feliratozott oldala pedig merev, így határozottabban kezelhető vele a felület. A csomag fényesítő hatást és a műanyagok ápolását, a színek visszanyerését, karcementességet és védelmet kínál. A szert, ahogy a legtöbb esetben, ne a felületre fújjuk, hanem a mellékelt szivacsra, ám ha ilyen más esetben nincs, akkor is érdemes valamilyen rongyra fújni és azzal áttörölni.
Hirdetés

A szivacs segítségével nem csak áttörölhetjük a kezelni kívánt felületet, hanem alaposan el is dolgozhatjuk a szert azon. Az E36 műszerfala porózus anyagú, vagyis puha, még így több mint 20 évesen is jó tapintású, ám szívja magába a koszt. Szerencsére nekem a kényesebb szürkében sikerült beszereznem, így még nagyobb odafigyelést kíván, mint az átlagos fekete. A műszeregység fölötti domborulaton próbáltam élesen elválasztani a még nem kezelt és már a kezelt felületet, amin még a fotón is jól látszik az eredmény. Bár fényesítést kínál eredményként, nálam épp fordítva működött, baloldalon a kezeletlen és jobb oldalon a kezelt rész látható.
A szert alaposan eldolgozva a szivacs láthatóan elkoszolódott, a felület pedig megtisztult, valamint mattult egy keveset, aminek kimondottan örülök. Elvesztette zsírosnak tűnő kinézetét és ismét friss, újszerű állapotát mutatja. Ugyanez történt a kormány közepével és a középkonzollal is. Bár a csomag hátulján található magyar nyelvű használati utasítás szerint van mellékelt kendő, valójában nincs, ám érdemes egyet használni, ugyanis a kezelés után át kell törölni a felületet, hogy a felesleges szert eltávolítsuk. A szilikon tartalmú termékekkel ellentétben itt nem fényesedtek, hanem mattultak a felületek. Valamiért a legtöbb termék fényesít, amit számomra nehéz megérteni, a legtöbb felület ugyanis gyárilag is matt, valamint egy autó utasterében – véleményem szerint – nem mutat jól és nem kelt jó érzetet bármilyen fényes műanyag felület.
Új autót nyilván nem faragott az öreg E36-ból, ám az utastér hangulatán számomra jelentősen javított. Új autó illatban kaptuk, ám a sok új tesztautó tekintetében tisztázhatjuk, hogy az "újautó illat" nem ilyen, ám a Mannol terméke nem rossz. A korábbi teszt alapján mégis talán ebből is inkább az alma illatút választanám. Ahogy korábban az aeroszolos változat, ez is a költséghatékonyabb megoldások közé tartozik, jelenleg akciós 780 forintos ára mellett igencsak jó megoldást és eredményes használatot biztosít.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?