A legolcsóbb álomautók
Mutatunk néhány meglepően „olcsó” álomautót!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Meglepően széles kínálatra lelhet itthon, aki ritka sportautóra vagy a legnemesebb luxusautók egyikére vágyik. Természetesen az árak teljesen más dimenzióban mozognak ezeknél a járműveknél, de akad néhány kimondottan kedvező árfekvésű is!
Ki ne szeretne egyszer egy Ferrait, Porschét vagy épp egy Aston Martint magának? Az utakon nagyon ritkán találkozunk a legendás sportautó- vagy épp luxusautó-gyártók termékeivel, de azért biztosra veszem, hogy álmodozás közben sokan tekergetik a kormánykerekeiket. Használtan is leginkább a ritka példányokról szólnak a hírek, amelyeket csillagászati árakon adnak és vesznek az árveréseken.
Pedig 15 millió forint alatt már kapni Aston Martint és 20 millió forint alatt Ferrarit itthon is.
A legolcsóbb használt Aston Martin, amit jelenleg is hirdetnek a Használtautó.hu felületén, „csupán” 13,5 millió forintba kerül. Ráadásul több 20 millió forint alatti példány is követi őt, ám zömében azért jóval drágábbak a brit sportautók. A szóban forgó legolcsóbb modell egy V8 Roadster, amelyet zárt tetős testvérénél egy évvel később, 2006-ban mutattak be. Bár a kabrió 100 kilóval nehezebb, teljesítményben ugyanazt nyújtja. Mégpedig 380 lóerőt, amelyet a V8-as 4,3 literes motorból csalogattak elő. A V8 Vantage és Roadster modelleket 2005-től egészen 2009-ig gyártották, majd lényegében ugyanezt az autót V12-es motorral egészen 2017-ig. Természetesen a használtautó-piacon más Aston Martin modellek is megtalálhatók egészen a 80 millió forintos árkategóriáig.
Bentley tízmillió forint alatt? Simán!
Egy Arnage már nyolcmillió forintért a tiéd lehet. Ráadásul egy Red Label verzió. Ebben a nagyobb, brit eredetű motor szolgál. A 6,75 literes V8-as turbómotor a Rolls-Royce műhelyéből származik (míg a Green Label a BMW eredetű V8-as duplaturbós egységeket kapta). A „focisták autója” gúnynevet is magán viselő Continental GT modellekből is találni már 15 millió forint alatti példányokat, igaz ezeknek a futásteljesítménye már 150 ezer km felett jár.Több mint negyven Ferrari vár új gazdára itthon.
A legolcsóbban a 360 Modena kelleti magát, már 20 millió forint alatt is található belőle, ám jellemzően felette járnak az árak. Az Enzo Ferrari szülővárosáról elnevezett típus a 355-öt váltotta. Eléggé ritka, hiszen csak 8800 darabot gyártottak a kupéból és 7565 példány készült a Spider névre keresztelt kabrióból. Az autót középre épített V8-as, 3,6 literes motor hajtja 400 lóerővel. Kétféle váltó társítható hozzá, egy manuális hatfokozatú és egy egy szintén hatfokozatú automatizált szerkezet, amelyet az F1-ben szerzett tapasztalatok alapján fejlesztettek. Felfelé lépkedve a kínálatban már határ a csillagos ég. Az egyre fiatalabb modellek egyre durvább árcédulával várakoznak, a 488-asok például már 80 millió forint felett cserélnek gazdát.Lamborghini modellekből már nem olyan széles a kínálat.
Majdnem rávágtam, hogy talán azért, mert hivatalosan nem forgalmazzák itthon, ám az Aston Martinnal ugyanez a helyzet, és a Bentley is egészen friss a jelenlegi piacon. A bikás márkával manapság Vajna Tímea kerül címlapokra itthon és a jelenleg kínált legolcsóbb modellje is majdnem ötvenmillió forintot kóstál. Egy Gallardo Spyderről van szó, amelynek 5,2 literes V10-es motorja 560 lóerőt nyújt. Aki Vajna Timi Huracán Spyderjéhez hasonló autót szeretne, mélyebben kotorászzon a zsebében, ugyanis ezek használtan is majdnem hatvanmillió forintba kerülnek.A Maserati szinte tömegtermék a fentebb felsorolt márkákhoz képest. Több, mint száz eladó példány közül lehet válogatni. A legolcsóbb használható autó egy Quattroporte az 1990-es évekből, amelyet 2,79 millió forintért hirdetnek. A negyedik generációs Quattroportét 1994 és 2001 között gyártották. Motorpalettáján V6-os és V8-as motorok egyaránt megtalálhatók, az eladásra kínáltak között a 2,8 literes változatok fedezhetők fel. Ezek 284 lóerősek. Bár tömegterméknek neveztem, inkább csak költői túlzásból tettem, hiszen ebből az autóból csupán 2400 darab készült. Az ötödik generációra már illik a jelző, mert abból már több mint 25 ezer készült, ám azokért már minimum 6-7 millió forintot kell letenni az asztalra.
Ha a Maserati tömegtermékként aposztrofáltam, akkor a Porsche esetében mondhatnám azt is, hogy Dunát lehet rekeszteni az eladó példányokkal. Amennyiben közel hatszáz Porsche elég ehhez. Habár a legtöbben nem a Cayenne-ről álmodoznak elsőként, a legolcsóbb típusok között a szabadidő-autó vezet. Már kétmillió forint alatt is találni belőle 300 ezer kilométert futott példányokat. De rengeteg Boxster is új gazdára vár, és természetesen 911-esekből is van jó néhány eladó darab.
Végül következzen a luxusautók királya, a Rolls-Royce. Igazi csemegékre bukkanhatunk a kínálatban. Hárommillió forintért elvihető például egy 1970-es évjáratú Silver Shadow! Az 1965 és 1980 között gyártott típusba kétféle V8-as motort építettek. A hazai kínálatban csak a 6,75 literes változatok fordulnak elő, amelyek teljesítménye 220 lóerő körüli. De hát nem ez a lényeg, hanem a luxus utastér! Az eladó Rollsokban kitűnő állapotú utasterekkel találkozhatunk, és más Silver Shadow illetve Silves Spur modellek is találhatók egészen emberi árakon, akár tízmillió forint alatt.
Természetesen a lista nem teljes, ugyanis felbukkannak még érdekességek a hazai használtautó-piacon. Olykor egy McLaren, néhány Maybach tűnik fel, és más ritkaságokat is találhat, aki szemfüles. Írjátok meg ti is, hogy milyen érdekes ritkaságokkal találkoztatok a Használtautó.hu felületén!
A legolcsóbb álomautók
Modell | Motorok | Évjárat | Kilométeróra-állás | Vételár |
Aston Martin V8 Vantage és Roadster | 4,3 benzin, 380 LE | 2005-2009 | 1100- 55 000 km |
13 490 000- 40 000 000 Ft |
Bentley Continental GT | 6,0 benzin, 560 LE | 2003-2011 | 55 000- 165 000 km |
11 500 000- 26 000 000 Ft |
Ferrari 360 Modena | 3,6 benzin, 400 LE | 1995-2005 | 40 000- 95 000 km |
17 990 000- 25 000 000 Ft |
Maserati Quattroporte | 2,8 benzin, 284 LE, 4,2 benzin 400 LE | 1994-2012 | 6000- 175 000 km |
2 790 000- 35 000 000 Ft |
Porsche Cayenne | 3,2 benzin, 240 LE, 3,6 benzin 290 LE 4,5 benzin, 340 LE | 2002-2017 | 9000- 330 000 km |
1 600 000- 35 000 000 Ft |
Rolls-Royce Silver Shadow | 6,75 benzin, 220 LE | 1970-1977 | 84 000- 100 000 km |
2 999 000- 5 000 000 Ft |
“Az Enzo Ferrari szülővárosáról elnevezett típust a 355-öt váltotta”. ezt a mondatot nyelvtanozzuk újra. Egyel több a “t” betű, mint kell.
Köszi, valóban, javítottuk!
Szerintem a Lotus is elfért volna, van pár eladó példány mindig, ezenkívül a Corvette meg a Viper, hogy némi Amerika is legyen, esetleg a jóval szerteágazóbb palettával bíró márkák egzotikus autó-kínálatára is ki lehetett volna térni, pl. Jaguar, Mercedes, BMW…
Így van, egyetértek! 🙂
Bonyolult összetett gépek, amihez egyrészt itt nem sok tapasztalata van a szakiknak (bár a régebbi autókra szakosodott hazai restautárotroknak elég nagy elismertsége van ), másrászt egy részük eleve úgy készültek, hogy a vevők odaadására aktívan építettek.
Ez az a pont, amikor az autók kilépnek a “használtautó-piacról” és átkerülnek az oldtimerek közé.
A 360 kb mostanéban padlózhat, aki bevásárol és gondosan kezeli az talán többet nyer az értéktartáson mint amibe a tekintélyes fenntartása kerül… Szerintem a Quattroporte IV is ilyen (és a 3200 is), a szögletes darabok is emelkednek, de szerintem nem lesznek akkora sláger az oldtimerpiacon.
Csodálatos autók, habár egy SUV egy igazi autóbolondnak SOHA nem lehet álomautó, ez itt abszolút akakukktojás. SUV-ot jó ízlésű ember még akkor sem vesz, ha az egy Porsche. (SUV-ot vegyenek a borotvált pöcsű, kisebbrendűségi komplexusokkal megvert, arany Rolexos, ízléstelen parvenük, Havas Henrik vagy Hajdu Péter képével a visszapillantón.)
Részemről amúgy meg egy Maserati Ghibli/2.24v (a régi kocka), egy Corvette C4 vagy Lotus Esprit V8. Na jó, akár Turbo is lehet.
Hajdú Péter, elnézést.