Az 508-nál vagányabb új kombi ma nincs

Kipakolt a Peugeot is, váratlanul klassz kombiként érkezett az 508

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már a szedánnal is nagyot gurított a Peugeot a dizájn terén, az pedig várható volt, hogy kombiként sem lesz ez másként. Keret nélküli ablakok egy hagyományos családi autón? Mikor volt ilyen utoljára?!


Szintet ugrott a Peugeot a vagányság létráján az új 508-cal. Bár az első találkozásig még van egy hónapunk, az már a fotókon is látszik, hogy ezzel most nagyot durrant a Peugeot. A szedán mellé most megérkezett a várt kombi is, vagyis Statiton Wagon, ahogy a franciák hívják az üzleti/családi puttonyost. Az orr már ismerős, a rozmárfogakat idéző menetfényeket még szoknunk kell, de ahogy haladunk hátrafelé, annál jobban remeg a térdünk.
Keret nélküli ablakok! Már a szedánon is furcsa volt, az, hogy az SW-n is megtartották, minden tiszteletet kiérdemel. Legutoljára talán a Subaru merte bevállalni hagyományos kombin ezt a megoldást, ma leginkább a kupék és pár ötajtós kupé sajátja. Hátulról így már sokkal jobban hasonlít a Peugeot Instinct tanulmányautójára, az összekapcsolt, szélükön bedöntött fényszórók lendületesek és nagyon jól mutatnak. Formai játékból amúgy sincs kevés, és pár olyan csemegét is találhatunk, mint az orrára biggyesztett 508 felirat, ami kicsit megidézi a régi modelleket.
Hirdetés

Az utastér is eltér az eddigi legfrissebb modellektől, a 3008 és 5008-hoz képest még egyel újabb az iCockpit megoldása. A középkonzol hatalmas és magas, cserébe a műszerfal díszítése itt is megjelenik, legyen az szövet, zongoralakk, vagy nyílt pórusú fabetét. A kormány pici, az alapáron digitális műszeregység fölötte látható, az ülések dizájnja pedig már fotókon is vadító. Az 508 olyan extrákkal érkezik, amiket felsőbb kategóriás autóknál ismertünk eddig, ilyen például az infrakamerás éjjellátó rendszer, de van parkolóasszisztens, aktív sávtartó, radaros tempomat, vészfék-asszisztens és a legtöbb ma ismert vezetéstámogató rendszer.
A Peugeot 508 kombija dízel- és benzinmotorral egyaránt elérhető lesz. Gázolajosból 1,5-ös a belépő 128 lóerővel és kézi váltóval, de lesz kétliteres 158 és 177 lóerős teljesítményszinttel, mindenképp 8 fokozatú Aisin automata váltóval. Benzinesből 1,6-os lesz 177 és 222 lóerővel, szintén nyolcas automatával, 2019 második felében pedig érkezik egy benzinmotoros konnektoros hibrid kivitel is. Az 508 SW joggal hajaz a legvagányabb kombi címre, a Mazda6 mostantól erős kihívóval áll szemben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.06.06. at 11:59
    Permalink

    Vannak erényei, de közel sem annyira arányos, mint a Mazda.

    De tök mindegy, ott az akciós 3er, a vadiúj V60 és az alfahím C klasse T-modell, amíg a nyugat továbbra is így “hanyatlik” szegény “tömegmodellek” a morzsákon osztozkodnak…

  • 2018.06.06. at 12:00
    Permalink

    Csak nehogy majd az legyen, mint a konkurens Talismannál, hogy az iszonyatos mértékű beleölt pénz szemmel alig látható eladásokban mutatkozzon meg…

Vélemény, hozzászólás?