Egyre többen szeretnének villanyautót az USA-ban
Folyamatosan növekszik a villanyautóra vágyók száma az USA-ban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érdekes adatok olvashatók ki az AAA (American Automobile Association) felméréséből, amelyben a vásárlók villanyautókhoz való hozzáállását vizsgálták.
Folyamatosan növekszik a villanyautók népszerűsége az USA-ban is. Talán nem tűnik még olyan nagy számnak, ha azt mondom, hogy az amerikaiak 20 százaléka a következő autóvásárláskor már elektromos járgányt szeretne, ám már ez is öt százalékos növekedés tavalyhoz képest. És azért egy 300 milliós ország népességének 20 százaléka elég szép számot ad.
A hozzáállás változását mutatja az is, hogy a korábbi tanulmányokban olvasotthoz képest kevésbé negatívan állnak az elektromos hajtású kocsikhoz azok is, akik nem akarnak villanyautót vásárolni vagy egyelőre bizonytalanok ezzel kapcsolatban. A megkérdezettek 63 százaléka a kevés töltési pontot jelölte meg problémaként, 58 százalék pedig a hatótávval elégedetlen. Előbbiek esetében 9 százalékos a csökkenés tavalyhoz képest, utóbbiak esetében pedig 15 százalék. Ebben valószínűleg szerepet játszik, hogy folyamatosan kiépül a töltőhálózat és egyre nagyobb hatótávolságot ígérnek a villanyautót gyártó vállalatok.
Az ezredforduló környékén születettek aggódtak a legkevésbé a hatótáv miatt, csupán a 48 százalékuk jelölte meg problémaként. Persze ők még csak mostanság járnak tinédzser koruk végén, ezért nem csoda, hogy teljesen másként látják a helyzetet, mint az idősebb, tapasztaltabb embertársaik. Az X-generációban már 64 százalék aggódik a hatótáv miatt, míg a baby boomerek 66 százalékában ébrednek kételyek a hatótávval kapcsolatban.
Természetesen nagyon fontos a hatótávolság, ám azok között, akik villanyautót szeretnének vásárolni, nem ez a szempont volt a legégetőbb jelentőségű. 92 százalékuk a megbízhatóságot jelölte meg a legfontosabbként. Az érdeklődők körében a biztonság is előre került 77 százalékkal, a költségek követik 71 százalékkal, a teljesítmény pedig csak 69 százalékukat foglalkoztatta. Érdekes módon a válaszadók többségét egyáltalán nem érdekelte az autó dizájnja és márkája. Egy másik tanulságos pontja a kutatásnak a töltési idő kérdése. A válaszadók 68 százaléka gondolta úgy, hogy legfeljebb 30 perces töltési idő fogadható el. A nők 44 százaléka viszont csak 15 vagy annál kevesebb percet tart elfogadhatónak. Feladták tehát a leckét a fejlesztőknek, hiszen ilyen rövid idő alatt jelenleg nem lehet teljesen feltölteni egy villanyautót. Az amerikai piacon kapható Chevy Bolt feltöltése például minimum 9 órát vesz igénybe és a Nissan Leafnek is 7,5 fél órára van szüksége a komolyabb, Type2-es töltőkkel is. De még villámtöltővel is kell 40 perc a 80 százalékos töltöttséghez is.