Feltámadt a Brabham!

BT62 néven érkezik a Brabham új sportautója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hosszú és titokzatoskodó reklámkampány végén mutatták be a Brabham Automotive sportautóját, amely a BT62 nevet viseli.


Gyorsan el kell szomorítanom azokat, akik utcai sportautóra számítottak, ugyanis a BT62 kimondottan egy pályára szánt versenygép. Erről árulkodik többek között a szénszálas karosszériája és a GT versenyautókat idéző légterelők. Az átlagos városi utakon biztos, hogy gyorsan megsérülne az autó elején látható splitter, vagy épp hátul a hatalmas diffúzor, de az úthibák az oldalszoknyákat sem kímélnék. Viszont az óriási hátsó szárny megúszná, ahogy a látványos dupla kipufogóvégek is, amelyeket aránylag magasra helyeztek.
A központi anyás könnyűfém keréktárcsák is arról tanúskodnak, hogy versenyautónak szánták a Brabham újszülöttét, ahogy az 1200 kilogrammnyi leszorítóerő is, amely a már említett aerodinamikai elemeknek is köszönhető. Eközben az autó üres tömege csupán 972 kilogramm! Az utastérben szintén minden a pályaversenyzésről szól. A pilótafülkében FIA homológ szénszálas versenyülések, kivehető kormánykerék, állítható pedálok és hatpontos biztonsági öv várja a vezetőt, aki vaskos bukócsövön átlépve juthat oda be. Ugyanígy az utasa is, és talán a jobboldali ülés az egyetlen olyan pont az autóban, ami nem egy megszokott GT-versenyautóra emlékeztet.

A Brabham saját erőforrást készített az autójához. Az 5,4 literes, szívó V8-as teljesítménye 710 lóerő, forgatónyomatéka pedig 666 Nm. Az erőt egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltó továbbítja a hátsó kerekek felé, ám azt még nem árulták el, hogy mennyire gyors az autó. Egy versenygépnek természetesen jár az állítható lengéscsillapítókkal kiegészített kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, ahogy Brembo hatdugattyús nyergekkel felszerelt karbon-kerámia fékrendszere is.
Hirdetés

A BT62-ből csupán hetven darabot építenek. Az első 35 a gyártó Formula 1-ben szerzett győzelmeire emlékeztető matricázást kap, míg a második adag már személyre szabhatóbb lesz. Amit valószínűleg el is vár, aki hajlandó kifizetni érte az 1,3 millió dolláros (kb. 342 millió forintos) árat.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?