Európában készülnek majd a Lynk & Co autói
Itt a harmadik Lynk & Co modell, és az európai forgalmazás részletei
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pár éve még nem is hallottunk a márkáról, valójában még mindig nem gyárt autót, ám most itt a harmadik modell, a gyártást is megkezdik egy éven belül, méghozzá Európában.
Ha nem hallottál még a Lynk & Co-ról, nem baj, pár éven belül vélhetően megismerjük, ám a tulajdonlásmentes forma, amit kitaláltak, nem fog működni egyhamar. A Lynk & Co bemutatkozásakor azt ígérte, nem lehet majd megvenni az autóit, csak úgy, ha megosztó szolgáltatásként fizetsz be rá. Egyre kevesebb szó esik erről és egyre több a hagyományos értékesítésről, vélhetően ők is belátták, hogy Európában egyelőre még a legtöbb országban ragaszkodnak a saját tulajdonú autóhoz. A Lynk & Co most elárulta, mik a tervei Európában és élőben is megmutatta legújabb modelljét, a 02-t.
A Volvo anyavállalatának új márkájaként érkezett a Lynk & Co, mindkettejük tulajdonosa a kínai Geely. Bár nem említik, ebből már nem nehéz kitalálni, hogy a Lynk modelljei átöltöztetett Volvók, amikről elsőre talán nem esik le, beülve viszont több ismerős alkatrésszel is találkozunk, mint a bajuszkapcsolók, vagy a kilincsek. A 02 teljesítményéről egyelőre nem árultak el semmit, de azt már megsúgták, hogy hibrid és elektromos is lehet még belőle.
A bemutató fontosabb fele természetesen az Európai gyártás bejelentése volt, a Lynk autói a Volvo belga gyártósorán készülnek majd, Ghentben méghozzá már jövőre. Az értékesítést egyelőre pár nagyvárosban kezdik el, az első kereskedést Amszterdamban nyitják, majd Brüsszel, Berlin, Barcelona és London is kap a különleges, butikszerű kereskedésekből. A Lynk olyan bevásárlóhelyeken szeretne kereskedést nyitni, mint például Budapesten a Váci utca, az egyszerű döntést pedig előre meghatározott felszereltségekkel oldanák meg. Állítólag azért, hogy a vásárlóban ne legyen feszültség abból fakadóan, hogy nem tudja, milyen extrákat válogasson össze az autójába, valójában ez inkább a márkának egyszerűség, hasonlóan csinálja például a Suzuki is. A többi országban egyelőre az online értékesítést indítják majd el, de a kereskedői hálózatot rövid időn belül szeretnék bővíteni.
Nagyon ütős külsőre az autó, remélem, bejön nekik. Igaz, hogy van benne némi Porsche, Citroen meg Kia is, de jó ez az arculat. Azt kéne elérni, hogy az emberek fejben a Volvóhoz kössék, ne Kínához – és már el is indulhatnak a siker útján…