Dízel hibrideket készített a Mercedes
A C- és E-osztályokból is készült dízel hibrid
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mercedes is készült Genfre, méghozzá nálunk zöld rendszámra jogosult modellekkel. Konnektoros hibrideket hozott, méghozzá dízelmotorral szerelt C- és E-osztályokat.
A jövő az elektromos autóké, a jelen meg a hibrideké, a Mercedes pedig mindkettőre ügyesen felkészült. A teljesen elektromos EQ SUV hamarosan bemutatkozik, addig is mutattak pár földhöz ragadtabb konstrukciót. Ilyen az új hibrid modellcsalád, ami a Genfi Autószalonon debütált, és legnagyobb érdekessége, hogy benzinmotor helyett négyhengeres, alapvetően is takarékos dízelmotort helyeztek az orrukba. Első körben a C-, és az E-osztály mutatkozott be az új hajtáslánccal, ami a dízelmotor mellett egy 122 lóerős, 440 Nm nyomatékú villanymotort is jelent.
Az új rendszer egy 13,5 kWh-ás akkumulátor-csomagból táplálkozik, aminek a töltéséhez megerősítették a rendszert. 3,6 kW helyett már 7,2 kW-tal is tölthető, amivel a töltési idő jelentősen csökkenthető, akár két óra alatt feltölthető a teljes akkumulátor, pláne, ha megrendeljük a Mercedes új otthoni töltődobozát. Hagyományos 230 Voltos csatlakozóról a töltési idő továbbra is nagyjából 7 óra. Az új hibridrendszer már hármas szintű, azaz információkat nyer a navigációból, az autó radarjaiból, kameráiból, és azokhoz képest igazítja a hajtást. Többféle üzemmód választható az új hibridekben, köztük az E-Mode addig használja az akkumulátort, amíg van benne töltés, akár 50 kilométer is megtehető tisztán elektromosan. Van E-Save mód, amivel értékes energiát tárolhatunk el későbbre, meg persze a hagyományos Hybrid üzemet is választhatjuk.
Dízel-hibrid… Ennyit tudnak – meg a nevüket. Azt is csak noteszból 🙂
Nem volt még elég a dízelből??? Agyrém amit ez a cég művel. Hogy van képe ehhez?
„ÖN MEGMÉRETTETETT, MEGMÉRKŐZTÜNK, DE CSÚFOSAT BUKOTT.” (Lovagregény)
A Teslatól tanuljon ne a Peugeotol!
Szuper ötlet.
Rövidebb utakra tiszta elektromos hajtás, hosszabb utakra takarékos dízelmotor.
Racionális gondolkodóknak, döntéshozóknak remek lehetőség az ilyen hajtásrendszer.
Zsákutca a túlsúlyos dízelre még súlyokat rakni.