Kiállítják az Angyal Volvóját!
Reflektorfényben Sir Roger Moore egykori Volvo 1800 S modellje
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Közeledik az esseni Techno-Classica kiállítás, ahol rengeteg veterán szépség vonul fel. A Volvo is kihozta a garázsából egyik klasszikusát, a Volvo 1800 S kupét.
ST 1, avagy Saint egyes
Ráadásul egyenesen egy olyan példányt, amely Sir Roger Moore tulajdonában rótta egy darabig a kilométereket, és az Angyal című sorozatban is szerepelt. Sőt, a március 21. és 25. között látogatható kiállítás lesz az első európai „tárlat”, ahol az autót a közönség elé gurítják.
Az Angyal című sorozatból összesen 118 epizódot forgattak 1962 októbere és 1969 februárja között
Moore egykori Volvója Svédországban, a torslandai üzemben készült el 1966-ban. Az 1800 S igazán ritka, Mini-Lite könnyűfém keréktárcsákat és Hella ködfényszórókat is kapott extraként, illetve faburkolatú kormánykereket is. Az utastérben továbbá „Az Angyal” forgatásánál használt hőmérő is megtalálható a műszerfalon, valamint egy ventilátor, amely a színészeknek jelentett egy kis segítséget a stúdió-forgatások során.
Összesen 80 országban játszották az Angyalt, így kiváló reklámlehetőséget kapott a Volvo
Moore autóját 1967. január 20-án helyezték forgalomba és a színész volt a legelső tulajdonosa. Megmaradtak épségben a regisztrációs papírok, amelyeket maga Moore töltött ki, így azokat is megtudják mutatni látványosságként az autó mellett. Az Angyal című sorozatban egyébként ST-1 rendszámmal szerepelt az autó. Az első felbukkanását a „Hamis csillogás” című epizódban érdemes keresni, de utána a sorozat 1969-es fináléjáig végig a főszereplő, Simon Templar autójaként látható.
Még játékautóként is nagyon értékes az Angyal Volvója
Moore végül eladta az autót egy másik színésznek, az 1964-es James Bond filmben (Goldfinger) Mr. Solo szerepét játszó Martin Bensonnak. Utána még több tulajdonosnál is megfordult, majd az ezredfordulón felújították, így visszanyerte közel eredeti állapotát. Ám az „angyali” 1800 S mellett más különlegességek is megjelennek majd a Volvo Cars Heritage standján.
A bal oldalon látható 1800 ES még soha nem látott közutat, így lényegében felújítani sem kellett. A jobb oldalon látható 1800 Volvoville pedig szintén ritka, mint a fehér holló
Elviszik például azt az 1968-as évjáratú 1800 ES modellt, amelynek vonalai az olasz formatervező, Pietro Fura keze munkáját dicsérik és csak egyetlen darab készült belőle. Tiszteletét teszi egy közutat sosem látott 1973-as évjáratú 1800 ES, valamint egy rendkívül ritka 1966-os 1800 Volvoville kabrió, amelyből összesen 30 darab született. Végül egy pajtában talált 1961-es P1800-ast is kiállítanak, de a múlt képviselői mellett a jelen típusairól sem feledkeznek meg a Volvónál, ugyanis a márka első kompakt szabadidő-autója, az XC40 is megjelenik a közönség előtt.
Igazi ritkaságok várják a látogatókat a Techno-Classica kiállításon