Váratlanul izgalmas lett az új Peugeot 508
Keret nélküli ablakok, kupés fazon és látványos külső. Itt az új 508!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A franciák mindig is formabontó külsőkkel halmozták el a modellpalettájukat, a Peugeot most megint egy igazán extravagáns modellt hozott, az új 508 elegáns és mérhetetlenül izgalmas.
Megérkezett a Peugeot nagy szedánjának új generációja, a 2011-ben köztes modellként érkező, két autót váltó 508 második generációja a vártakon felül lett izgalmas. Fenekét már láthattuk korábban, rossz minőségű felvételeken, így a hátsó lámpa megoldása már nem meglepő, van viszont újdonság elöl. A függőleges nappali menetfény megoldása nagy újdonság, a beesett lámpák szintén, viszont hozza azt a különcséget, amit a Peugeot-tól megszokhattunk. Mindeközben változott a felépítése, a korábbi szedán helyett most ötajtós karosszériával álmodták meg.
A Peugeot szerint legnagyobb ellenfele az Audi A5, de sorolhatnánk ide a BMW 4 Gran Coupét, vagy házon belül az Opel Insigniát. A dizájn inkább mutatja magát négyajtósnak, de a csomagtér trükkösen egybe nyílik a hátsó szélvédővel, a poggyásztér pedig 473 liter helyett már 485 liter. Az új 508 nem hogy nőtt, pont hogy kisebb lett elődjénél, 8 centivel rövidebb és valamivel alacsonyabb is, tengelytávján is kurtítottak, de állítólag még így is több benne a hely, amiben nincs okunk kételkedni. A praktikus ötödik ajtó mellett a kategória másik jellemzőjét is alkalmazták, méghozzá a négy keret nélküli ablakokkal ellátott oldalajtókat. Az EMP2-es padlólemezre épülő 508 amellett, hogy kisebb elődjénél, mintegy 70 kilogrammal könnyebb is.
Az új 508 beltere hozza azt, amire számítottunk, vagyis az 3008 és 5008-ban is látott legfrissebb iCockpit megoldást. Az apró kormány, a fölé helyezett műszerek és a nagy középkonzol itt is izgalmas egyveleget alkot. A műszerfal porózus fabetétjéből itt többet találunk, már a középkonzolra, a váltó karjának környékére is lenyúlik. Az elegáns belsőt jó minőségű anyagokkal, 8 colos, Andoid Autót és Apple CarPlayt is kezelő multimédiával és minőségi hangzást biztosító Focal hifivel dobják fel.
Csak elsőkerékhajtású lehet, legalábbis egyelőre. Motorkínálatában új 1,6 literes PureTech benzineseket találunk 180 és 225 lóerővel , ezek csak a GT-hez lesznek elérhetőek. Dízelfronton 1,6 és 2,0 literes motorokat találunk, 130, 160 és 180 lóerővel, és a 130 lóerős 1,6-os az egyetlen, amihez kézi váltó tartozik, és feláras a nyolcfokozatú automata, a továbbiakhoz csak az automatát csatolják. Futóműve kényelmesebb, mint korábban volt, elöl MacPherson, hátul többlengőkaros megoldással, akár elektronikusan vezérelhető keménységű lengéscsillapítókkal is ellátható. Fejlett vezetéstámogató rendszerekkel érkezik, mint a távolságtartós tempomat, sávtartó, ráfutásra figyelmeztetés, vagy épp vészfék asszisztens. Az új 508 kényelemben, megjelenésben és technológiai megoldásaiban is izgalmas kihívóként érkezik a piacra, bemutatkozása élőben a Genfi autószalonon lesz.
Elég dögös lett! Szerintem nem lehet egy lapon említeni az Insigniával, az egy jóval régebbi fejlesztés, és ez meg is látszik rajta.
csodálkozom, h itt a kisebbik dízel 1.6-os maradna, m az új már kisebb, 1.5 literes. lehet, h elírás v megszokás. az is egy nagyon jó motor, nem is értem, miért kellett helyette egy újat tervezni