Európa nem akar lemondani a belsőégésű motorokról
Az autóvezetők még nem nyugdíjaznák a belsőégésű motorokat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Brit tudósok kimutatták, hogy… - kezdhetnénk mesélni a most következő felmérésről, ám valójában a Mazda áll a hátterében. A japán autógyár kutatása érdekes adatokat eredményezett az európai emberek gondolkodásmódjáról.
Természetesen a Mazda is elkötelezett az elektromos járművek fejlesztése mellett, bár eddig még nem kapkodta el a dolgot. Talán hozzájárulnak ehhez az olyan számok, mint amelyeket a legutóbbi felmérésük után kaptak. Az Ipsos MORI piackutató intézet közreműködésével készült felmérés szerint ugyanis az európaiak közel 60 százaléka pozitívan látja a belsőégésű motorok jövőjét.
A felmérést tavaly szeptember 7. és 22. között végezték Európa 11 országában. Összesen 11 008 felnőtt véleményét kérték ki. Bár a Mazda a számok nagy részét csak a britekre vonatkoztatva mutatta meg, valószínűleg egész Európára vetítve hasonló a helyzet. Nagy-Britanniában az emberek 44 százaléka reméli, hogy a benzinmotorok nem halnak ki, 29 százalék szeretné, hogy a dízelmotorok is velünk maradjanak még, ugyanakkor 36 százalék preferálja az elektromos járműveket.
Érdekes adat még az is, hogy a brit autóvezetők 29 százaléka üdvözölné az önvezető járművek megjelenését. Habár egész Európát tekintve az emberek 69 százaléka azért szeretné, hogy az eljövendő generációk is átélhessék a vezetés örömét. Lengyelországot önmagában vizsgálva viszont már magasabb, pontosan 74 százalék ez az arány, és Németországban, Franciaországban Svédországban, illetve az Egyesült Királyságban szintén meghaladja a 70 százalékot. Ez jól mutatja, hogy még mindig nagy az érzelmi kötődés ember és autó között.
Ez a poszt (cikknek nevezni túlzás) valami vicc?
„elkötelezett az elektromos járművek fejlesztése mellett, bár eddig még nem kapkodta el a dolgot”
Ha tökéletes nulla a Mazda akkor minek minek kopipésztelünk marketing bullshitet?
Hány villanyautója van a mazdának? Vagy akár PHEV-e?
Amúgy pedig miét lenne jó ha kivezetenék a motorokat? Egyelőre egyáltalán nem képes a villanymotor helyettsíteni teljes funkciójában a benzinmotort, sőt a hibridek közelébe nem érnek hazsnálhatóságban egy mai modern kétlityis dízelnek, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a a szabályozás mennyire nem alkalmazkodik ezekhez az ábrándokhoz.
A Toyotával működik együtt a Mazda ezen a téren. Az USA-ban már épül is a közös gyáruk. Onnan érkezhetnek majd a hibrid, illetve elektromos Mazdák a jövőben (2020 környékén).
Olyan erőforráson is dolgoznak, amelyben egy hatótáv-növelő Wankel-motor és egy villanymotor dolgozik együtt. Egyébként keress rá például a Demio EV-re is. 🙂
Továbbá az üzemanyagcellás motorok terén is láthatsz Mazda fejlesztéseket.
Szerintem ha nincs semmid akkor nincs mit együtt működni.
A Mazdának se fejlesztési kapacitása se tapasztalata se renoméja.
Ott a kicsi Volvo már a harmadik generációja jön ki PHEV-eknek, lassan minden modelljüknek van PHEV változata. Ott a Mitsubishi van egy rakás PHEV-jük.
A Mazdának egyetléen hibrid autója sincs az európai kínálatban. Akkor miért dobálnak másra kakit ha ők a legxarosabbak?
Amibe Wankel kerül az eleve felejthető. A Toyota is kcisit megcsúszott a PHEV fejlesztésben, majd pont a vak vezeti a világtalant….
Rettentő fura egy alak vagy te, Zöld. Kígyót-békát hajigálsz a Mazdára, de azt bezzeg mindig ki tudod magyarázni, hogy a kis kedvenceid, az olaszok miért ódzkodnak az alternatív hajtásoktól. Arra mindig van magyarázat. Ha a japánokról van szó, akkor nincs. De szeretnék beleátni a fejedbe…
Mikor magyaráztam ki ilyet? Megint olyat akarsz tulajdonítani nekem amit nem mondtam.
Sőt, ezt két éve írtam: http://autossagok.blog.hu/2016/10/09/parizsi_beszamolo_ii_resz
ja kicsit oktalannak tűnik a cikk, vagy poszt vagy mifene ez 😀
a mazda véleménye azért még messze van egy vw vagy toyota véleményétől, szóval igazándiból max ennyit ér, mint amennyi itt van. noha azért jó autókat tudnak összedobni, ha épp nem a wankellel bíbelődnek.
ezek mellett, amit említ a cikk a 70%-os önjáróautórobik elutasítottságáról az jó hír, semmiképp sem szabad, hogy kötelező legyen az emberekre ráeröltetni ezeket a sz@rokat. aki nem akar vezetni, menjen busszal,taxival,telekocsival,stb-vel végtelenül egyszerű. ez a sáv-távolságtartó bohockodás meg maradjon meg ennek, ha valaki akar dugóban,autópályán nem rossz ez, mindennek megvan a maga helye és ideje.
az alternatív hajtás viszont eljön, ígyis, úgyis, azért nem vagyok biztos benne, hogy 20 év múlva, ezzel a laptop akksis majomkodással fogják még mindig az ev-ket árulni,erőltetni legalábbis remélem.
ez a fél tonna akksi, 1 napos töltéssel, „keményebb” (de inkább NORMÁL) használat mellett rövid hatótávval semennyire sem kiváltója a belsőégésű motornak még.
arról meg nem is beszélek, hogy városban, akik utcán tartják az autót, kültéri parkolókban, az, h az istenben tölti stb stb, számomra az EV még élhetetlen kategória.
Bezzenev: Hollandiában valami 23 ezer(!) töltő van, pedig az ország feleakkora sincs, mint Magyarország. Aki utcán tartja az autót, az is tud tölteni. Egyébként villámtöltővel nem tart egy napig a töltés, típustól függően akár fél óra alatt megvan.
Azalatt pont bevásárol az ember a Lidlben 🙂
ööö, hollandia egy 16 milliós ország, bőven több mint 400.000 autót vesznek évente.
Ahhoz képest, hogy a Mazda mit hord össze, azokban az országokban, ahol olcsó a villany, kiépültek a villámtöltők, és elég magas az életszínvonal is, az elmúlt években az új autók eladásából elég szép részt kihasított a villanyautó. Tehát látszik, hogy az emberek nem azért ragaszkodnak a hangosan durrogó benzines és dízelautókhoz, mert valamiféle érzelmi kötődésük van a büdöshöz, hanem mert nem mindenhol látják még biztosítottnak a villanyautó használhatóságát.