Robotváltós benzines és elektromos Volkswagenek percdíjért
Harmadrészt emissziómentes a MOL Limo flottája
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elstartolt a MOL autómegosztó rendszere. A Limo flottája 200 darab benzines és 100 elektromos Volkswagen up!-ot kínál percdíjért.
Hatalmas, de csak harmadrészt elektromos flottával indul a MOL Limo autómegosztó
Az applikációval foglalható és nyitható autók zöld LED-del mutatják a szabad, sárgával a már foglalt autókat
Nyitás után a kesztyűtartóban találjuk az autó kulcsát, illetve a forgalmi engedély másolatát is. Casco mindegyik autón van, annak önrésze persze a felhasználót terheli, az autókba baleseti bejelentőt is bekészítenek a biztonság kedvéért
Miként a GreenGo rendszere, a MOL-é is csak Budapest belső kerületeiben, mintegy 60 négyzetkilométernyi területen érhető el. Míg a GreenGo a csakis elektromos, zöld rendszámos autókkal oldotta meg, hogy ne kelljen parkolódíjat fizetniük, a MOL egy összetett rendszerrel automatikusan fizeti benzines autóira a parkolási díjat. Az autók GPS felügyelete tudja, hogy hol vannak az autók, automatikusan érzékeli, ha azokat lezárják, s megy az SMS a parkolódíj vásárlásához. Hosszú távon nyilván nem lenne életképes a fizetős parkoltatás, de lobbiznak a megosztott autók parkolódíj kedvezményéért, amire állami tulajdonú cégként elég jó esélyük van. A kétharmad részben benzines autók vásárlására nem is a kedvezőbb vételár, hanem a gyorsabb tölthetőség miatt esett a választás - tudtuk meg, de 2020-ig nem csak a flotta duplázása, hanem egyre nagyobb mértékű villamosítása is várható, akkora egyébként a jelenlegi zónát legalább Budapest közigazgatási határáig kívánják terjeszteni.
Az autók zöme négyévszakos gumiabronccsal szerelt, de az első szállítmány még nyári gumikkal érkezett, így azokra valódi téli gumit vettek
Autóinak töltését és tankolását, valamint mosását a MOL csakis saját töltőállomásain, este 10 és reggel 6 óra között fogja végezni. A flotta mozgatását és karbantartását már mostantól 35 fős személyzet végzi, az autómegosztó zónáját pedig 23 részre osztották, s folyamatosan figyelik, hogy hol van nagyobb igény az autókra, hogy oda koncentrálják őket. A felhasználási feltételek nagyjából a GreenGótól ismertek és az árak is nagyon hasonlóak. Igaz, itt az 5900 forintos regisztrációs díjat nem lehet "leautózni", ellenben az első három hónapban elengedik, sőt, február 25-ig a percdíj is a havidíjas konstrukció által adott 66 forintos fele, 33 forint. Aki nem kíván 990 forintos havidíjat fizetni, az perecenként 77 forintért használhatja. Összehasonlításul a GreenGo regisztrációs díja 4900 Ft, ami 3 hónapon belül felhasználható egyenlegként elhasználható, náluk a percdíj a szintén 990 forintos havidíjjal 65 Ft, havidíj nélkül 80 Ft.
Ismerős lehet a szolgáltatási terület, egyelőre csak a főváros belsejében vehetjük fel és tehetjük le a közösségi autókat, amik Pest megyei autópályamatricával kivétel nélkül rendelkeznek. Meg persze klímával, ülésfűtéssel, Bluetooth kapcsolatos hifivel és telefontartóval is
Az autók a szolgáltatási területen kívül is használhatók, ám ahhoz, hogy a bérlésünket lezárjuk, a szolgáltatási területre kell őket visszavinni, egyébként 15 forintos parkolási percdíj is fizetendő. Ez a MOL-nál előfizetéstől függetlenül 15 Ft/perc, a GreenGo esetén a havi díj nélküli konstrukciónál 20 Ft/perc. Elindult tehát a verseny az autómegosztók között, s a GreenGo 168 Volkswagen e-up!-ja mellett 300 további is használható már Budapesten. Miként az a sajtótájékoztatón elhangzott, Európában összesen már 68 ezer közösségi autó fut, 5,8 millió regisztrált ügyféllel, s egy közösségi autó 5-10 hagyományosat tud kiváltani, így persze még mindig jóval 50 százalék alatti kihasználtsággal üzemel. A jövőben ez javulhat, főként akkor, amikor már önvezető autóink lesznek, természetesen elektromos hajtással. A MOL már most erre készül „2030-ig tartó stratégiájában leszögezte, hogy sokkal nagyobb szerepet szán a mobilitási szolgáltatásoknak: literek helyett kilométereket fog értékesíteni annak érdekében, hogy az úton lévők első számú választása legyen. Minden olyan szolgáltatást elérhetővé tesz, amely az utazásban, a közlekedésben segít, vagy abban, hogy minél kényelmesebb legyen az utunk. Ebbe a stratégiába tökéletesen illeszkedik a közösségi autómegosztás, amelyre kulcsszerep vár a jövő nagyvárosaiban”– fogalmazott Ratatics Péter, a MOL-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója.
Foglalás után 20 percünk van az autóhoz érni, a buszsáv semelyikkel sem használható, a parkolás pedig mindegyikkel ingyenes a felhasználónak (közterületi parkolóban)
Villanyautózni az elkövetkezendő egy hónapban biztosan a MOL Limóval lehet a legolcsóbban, persze Budapest belső kerületeiben csak. Utána lehet matekozni, hogy nekünk a MOL vagy a GreenGo lehet-e olcsóbb. De leginkább mindkét rendszerbe érdemes regisztrálni, utóbbi díja leautózható, előbbiét most elengedik. Ha mindkét szolgáltatót használjuk, jobb eséllyel tudunk magunknak autót fogni, ami mindenképp olcsóbb, mint a taxi, de harmad- vagy negyedmagunkkal autózva még a BKV (jeggyel) használatánál is olcsóbb lehet. És persze gyorsabb, kulturáltabb.