Újabb piacot hódit a Lada, megint beveszik Kubát
Kubában nem ismeretlen a Lada, így ügyesen ki is használják a megnyílt piacot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kuba kommunista diktatúrájának vége, ám az elmúlt több évtizedet meghatározták a nálunk is ismert modellek. A Lada ezt használja ki a szigetországban: viszi az új modelljeit.
Kibővíti piacát a Lada, de nem ismeretlen tengerre hajóznak, a kubai autópiacon népszerű volt a márka mindig is, ahogy például a kispolszki is. A szigetország kommunista diktatúrája alatt nagyrészt csak a nálunk is ismert modellek kerülhettek az országba, így az '50-es évek amerikai modelljei mellett a nálunk is ismert modellek a mérvadóak. A diktatúrának viszont vége, az export-import piac kapui is kinyíltak, így az újautó-piac is újra felvirágozhat, a Lada pedig megy, hogy meghódítsa a vásárlók szívét.
Kubában első körben a Vesta és a nálunk csak részben ismert Largus Cross lesz elérhető, utóbbit mi Dacia Logan MCV-ként ismerjük csupán. A Lada első körben még nem az újautó-piacra koncentrál, 344 autót exportál egyelőre Kubába, amikből taxik és kölcsönzős autók lesznek, az értékesítés csak ezután indul. A Lada globális tervei között szerepel az export növelése, a 2016-os számokat tekintve 20 000 exportált autóról 200 000-re szeretnék növelni a számokat, méghozzá 2026-ig.
Nem tudom mennyire lesz kifizetődő és így sikeres üzlet. Kubába egyrészt drága lesz szállítani Oroszországból. Másrészt pedig nem nagyon van fizetőképes kereslet. Rendkívül alacsonyak a jövedelmek, amikhez képest még egy Lada ára is csillagászati összegnek számít.
Annyira biztos kifizetődik, mint Hazánkba szállítani Mexikó-ból, a Német JETTÁ-t. Amerikába azért kerül 3 és fél millióba ugyanaz, ami itthon 5 és fél millió……. A mexikói munkaerő olcsó, így is lehet bőven keresni az üzleten………..