AUDI A5
(2016 - )
Pozitív
Elegáns megjelenés, minőségi anyagok, Virtual cockpit, erős alapmotor, quattro hajtás lehetősége, modern beltér, sportos vezethetőség
Negatív
Alapból elsőkerékhajtás, kézi váltó nincs összkerékhajtáshoz, csomagban kapható extrák, magas ár
Típustörténet
2016-ban érkezett az A5 második generációja, az új A5 már a Volkswagen újabb moduáris platformjára, az MLB-re épül, hagyományosan hosszmotoros elrendezéssel, de alapkivitelében elsőkerékhajtással. Az A5 és S5 együtt jelent meg, előbbit alapból 2.0 TFSI motor hajtja 190 lóerővel, ebből van erősebb 252 lóerős is, de ugyanekkora dízel is elérhető 190 lóerővel. Az S5 3,0 literes V6-os duplaturbós motort kap. Mindegyikhez rendelhető a TT-ben bemutatkozott Virtual Cockpit elnevezésű digitális, 12,3 colos műszeregység. Teljes egészében képes mutatni a navigációt, változtathatjuk rajta a műszerek méretét és a főbb információkat kipakolhatjuk rá, a középső kijelző nem is fontos, de mégis megmaradt fixen. Az MMI új kezelőfelülete egyszerű és ösztönösen kezelhető, az ergonómia tökéletes odabent, a beltér egyébként teljes egészében az A4-et idézi. 7 fokozatú duplakuplungos, villámgyorsan váltó automata szerkezetet kap, quattro hajtás esetén mindenképp. Sportos, de inkább hétköznapi hangolású autó, hely van benne, hátul sem tragédia, csomagtere kupésan tágas, jó utazóautó.