DACIA DUSTER

DACIA DUSTER

(2010 - )

Pozitív


Nagyon kedvező vételár, tágas karosszéria, jó menettulajdonságok, terepjárásra is alkalmas.

Negatív


Pontatlan kormányzás, olcsó anyagokból készített utastér, átlagosnál rosszabb kidolgozás, szegényes alapfelszereltség.

Méret, kényelem, kidolgozás

A Duster műszerfala ugyanolyan, mint a többi Daciáé, tehát sem anyaghasználatában, sem kidolgozásában nem éri el a konkurensek színvonalát. Rossz helyen, a rádió alatt vannak az ablakemelő kapcsolók, a szellőzés forgókapcsolói is túl alacsonyra kerültek. Az alapváltozatban nem állítható sem a kormány, sem az ülés magassága. Vastagok a D-oszlopok, a magas üléspozícióból egyébként jól rálátni a forgalomra. Utastere külső méreteihez képest nagyon tágas, hátul is bőséges a láb- és a fejtér. Hatalmas a csomagtartó is, a 4x2-esben 475, a 4x4-esben 443 literes. Csak a drágábbakhoz jár osztott hátsó támla, bővítés után több, mint 1,6 köbméter a raktér. A hosszabb tárgyak szállítását megkönnyíti, hogy az anyósülés támlája is előrehajtható.

Különleges felszereltség

Nagyon szegényes a belépő Access-felszereltség, szinte csak szervokormányt, indításgátlót és fordulatszámmérőt tartalmaz, de ennyi pénzért még ez is szinte csoda. Sokkal jobban megéri az újonnan 200 ezer forinttal drágább Ambiance, mert ebben már van két elektromos ablak és távirányítós központi zár, és rendelhetővé válik a klímaberendezés és a metálfény is. Nem szabad megfeledkezni a Modularitás csomagról sem (állítható ülés- és kormánymagasság). A leggazdagabb felszereltségcsomag olyan tételeket is tartalmaz, mint a 16 colos könnyűfém felni, a fedélzeti számítógép, a légkondicionáló, és a teljes bőrkárpitozás (az üléseket is beleértve).

Ajánlott motor

Csupa Renault motorból áll a választék. Az alap benzines az 1.6-os, 16 szelepes 105 lóerős. Ez kissé nyomatékszegény, sokat kell pörgetni. Sokkal jobban passzol az autóhoz a 85 lóerős 1,5-ös dízel, vagy az ugyanennek a blokknak a 105 lóerős változata. Mindkettő alul is erős a turbófeltöltő miatt, és hat liter körül fogyasztanak.

Fenntartási költség

Érdemes elfelejteni a szocialista korszak Daciaival szerzett keserű tapasztalatokat. A Logan és a Sandero egyaránt megbízhatónak bizonyult, ami annak köszönhető, hogy a Renault csak bevált, kipróbált saját alkatrészeit épít beléjük, és ez a Dusternél is így van. Abban sem érdemes kételkedni, hogy a terepjáró-specialista Nissantól származó összkerék-meghajtás bírja a strapát. Olcsók az alkatrészek és a szerviz, a karbantartási periódusok is hosszúak.

Biztonság

Az alapmodellben csak blokkolásgátló és két légzsák van, még az öv magassága sem állítható és a fejtámla is egyszerűbb. Ambiance-tól már jár az oldallégzsák is, és az utas is figyelmeztetést kap, ha nem kötötte be magát. Ez az első Dacia, amelyhez vásárolható menetstabilizáló rendszer, de csak a két jobbik felszereltséghez, és csak az erősebb dízelhez.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre