MAZDA 2

(2003 - 2015)

Pozitív


Megbízható, üzembiztos, élvezetesen vezethető és praktikus kisautó, jó helykínálattal.

Negatív


Meglehetősen unalmas forma, szürke utastér, túlságosan kemény futómű miatt rossz rugózási komfort, sokat fogyasztó 1,6-os MZI benzinmotor.

Méret, kényelem, kidolgozás

A magas építésnek köszönhetően akár öt ember is egész jól elfér a meglehetősen szürke és unalmas utastérben. A kategóriában nagynak számító csomagtartó variálható, de még az anyósülés is előre dönthető, így a kocsi nagyon jól pakolható, jól kihasználható a sok tárolóhely is.

Különleges felszereltség

Az alapfelszereltség nem valami gazdag, de különösen a fiatalabb évjáratoknál nagy a választék jobban felszerelt példányokból is.

Ajánlott motor

Városban nem is kell több, mint a kellően erős, pörgős, így élvezetes 1,25-ös, hasonló az 1,4-es is, az 1,6-os gyorsabb, de fogyaszt is rendesen. A dízel nem túl erős - maradjon a takarékosságra koncentrálók választása.

Fenntartási költség

A Fiestára épülő szerkezetek tartósak és nagyon megbízhatóak, de az alkatrészek - ha egyszer kellenek, vagy törik az autó, akkor egyáltalán nem olcsók.

Biztonság

A DSC-nek nevezett ESP csak felárért járt, elég ritka extra, a vezető-légzsákon túli lufikat már gyakrabban rendelték. A karosszéria ütközésvédelme csak kis mértékben marad el a mai mércétől.

Típustörténet

A Mazda 2 piaci bevezetése, háromféle benzinmotor: 1,25 MZI (75 LE), 1,4 MZI (80 LE), 1,6 MZI (100 LE)

Dízel erőforrással bővül a kínálat: 1,4 MZ-CD (68 LE)

Ráncfelvarrás (átdolgozott hátsó lámpák, új színek)

Modellváltás, bemutatkozik az új, ötajtós Mazda 2.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre