TOYOTA VERSO

TOYOTA VERSO

( - )

Pozitív


Hét üléssel is kapható, praktikus, viszonylag jól variálható és tágas utastér, ötféle motor, kellemes manuális váltó.

Negatív


Unalmas formaterv és utastér, ügyetlenül megoldott műszerfal, gyenge 1.6-os alapmotor, hét üléssel apró csomagtartó, viszonylag magas fogyasztású erőforrások.

Méret, kényelem, kidolgozás

Öt- és hétüléses változatban is elérhető a Verso, utóbbinál a hátsó két ülőhely legfeljebb szükségmegoldás a gyermekek szállítására. Másutt kényelmesen el lehet férni, legfeljebb a sofőrt zavarhatja a térdénél elhelyezett konzol, melyen a váltó pihen. Még hét ülés mögött is marad némi hely a pakkoknak, igaz, nem túl sok. Szerencsére a plusz két ülés a sík lapokkal határolt, méretes csomagtér padlójába süllyeszthető. A második üléssort is lehajtogatva pedig 1,7 köbméteres, végig sík padlójú rakteret kapunk. A középső üléspad dönthető és tologatható is, de összességében hiányoznak a fifikás részletmegoldások.

Különleges felszereltség

Rendesen összerakták, de a nem valami jó minőségű, szürke-fekete anyagokért nem jár dicséret.

Ajánlott motor

Már az alap benzinesekkel is el lehet boldogulni, az 1.6-oshoz is hatfokozatú váltó jár. Csak sokat autózóknak ajánlott a dízelek közül csemegézni: a 2.0 126 lovas, a 2.2 D-CAT 150 ill. 177 lóval is választható. A középső dízelhez hatfokozatú automata is létezik, az 1,8-as benzineshez Multidrive váltó rendelhető.

Fenntartási költség

Valamennyi erőforrás tényleges fogyasztása jócskán meghaladja a gyári adatoknál szereplő értékeket. A 2,2-es csúcsdízel étvágya városban akár a 10 literig is felugorhat a motor erejének gyakori kihasználásával. Az új modelleket 3 év vagy 100 000 km-ig gyári garancia illeti.

Biztonság

A Verso a Euro NCAP 2010-es, szigorított vizsgáján is öt csillagot szerzett. Alapáron jár hozzá hét légzsák, ISOFIX gyermekülés-rögzítési pontok, ostorcsapás nyaksérülést mérséklő ülések aktív fejtámlákkal elöl, ABS, tűzálló kárpitozás, EBD.

Típustörténet

2009. A Genfi Autószalonon debütál a Verso az Avensis padlólemezére épülő  harmadik generációja. A típusjelzésben a korábbi modellektől eltérően a Corolla név már nem szerepel. A Toyota kompakt egyterűjének motorpalettáján két benzines (1,6 - 132 LE, 1,8 - 147 LE) és háromféle dízel (2,0 D-4D - 126 LE, 2,2 D-CAT 150 ill. 177 LE) erőforrás szerepel. 2013. Modellfrissítés, takarékosabb motorok, igényesebb beltér 2014. BMW-eredetű 1.6-os dízellel bővül a paletta, nem jobb választás, mint a Toyota 2,0 literese
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre