VOLKSWAGEN POLO V

(2009 - 2015)

Pozitív


Tágas utastér, vélhetően időtálló, sallangmentes dizájn, halk működés, jó minőség és imázs, kellemes rugózási komfort, széria menetstabilizáló rendszer, remek turbómotorok.

Negatív


A vételár magas, a szívómotorok gyengék, a váltó kissé pontatlan, a vezetési élmény kevés, az alapmodellben olcsóbb anyagok vannak belül.

Méret, kényelem, kidolgozás

Egyetlen kisautónak sincs felnőttesebb, komolyabb műszerfala a Polóénál. Nagyszerű az ergonómia, nagyok és könnyen leolvashatók a műszerek. Nagyrészt jó az anyaghasználat is, de az alap Trendline szintnél kemény a műszerfal anyaga. Bármilyen testalkathoz beállítható, mert az ülés és a kormány is széles tartományban állítható. Nagyok az üvegfelületek, minden irányba jó a kilátás. Praktikusabb az ötajtós, de a háromajtós is ugyanakkora belül, beszálláskor az első ülés megjegyzi helyzetét. A Polo az átlagos kisautók közé tartozik, például egy Fabia több helyet kínál, főleg függőleges irányban. Viszont a Volkswagenben hátul ülni jobb, mert a döntött ülőlap megtámasztja a combot is. Átlagos a 280 literes csomagtartó, a hozzá adott polccal sík felület képezhető lehajtott ülésekkel.

Különleges felszereltség

Az alap Trendline felszereltség is tartalmazza az elektrohidraulikus szervokormányt, a két elektromos ablakemelőt, az állítható magasságú vezetőülést és a központi zárat. A Comfortline-ban hátul is motoros az ablak, és van már klíma is hűthető kesztyűtartóval, valamint ledönthető a hátsó ülés. A fényűző Highline alufelnit, tolatóradart, bőrkormányt és ködlámpát is kap. Drágák az extrák.

Ajánlott motor

A turbó nélküli benzinmotorok az Euro 5-ös norma miatt nem túl élénkek, pedig a Polo hatodik generációja könnyebb a réginél. Lomha, de takarékos a kétféle háromhengeres 1,2-es és a csendes, 85 lóerős 1,4-es is. Talán a 105 lóerős 1,2-es turbós a legjobb motor hozzá, vagy valamelyik új közös-nyomócsöves dízel. Ezek közül mind 1,6-os, teljesítményük 75, 90, vagy 105 lóerő lehet. Ezek összehasonlíthatatlanul kulturáltabbak a régi PD-TDI motoroknál.

Fenntartási költség

Még nem tudjuk, hogy mennyire lesz megbízható, de a Volkswagen autók általában elmaradnak a japánok magas szintjétől. Mindenesetre a minőség jónak tűnik, odafigyeltek a kidolgozásra. Egy kisautónak sincs jobb anyagokból épített utastere, mint a Polónak, a puha borítások vélhetően sokáig bírják majd a strapát.

Biztonság

A Polo kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselője. Ez az első kisautó, amiben nem kell felárat fizetni az elektronikus menetstabilizáló rendszerért. Az alapmodellben a passzív biztonságot négy légzsák szolgálja, a függönylégzsákok felárasak. Nagyon jól szerepelt az EuroNCAP töréstesztjén, könnyedén érte el az ötcsillagos minősítést, utasvédelme például 90 százalékos.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre