SKODA SUPERB

SKODA SUPERB

(2001 - 1998)

Pozitív


Egyedi, stílusos formaterv, gazdag felszereltség, hatalmas csomagtartó innovatív csomagtérajtóval, öt személynek is kényelmes beltér, kimagasló ár-érték arány, minőségi kidolgozás

Negatív


Örökölhette a műszakilag részben rokon aktuális Passat nyűgjeit, a korai verziók gyengébb dízelei még PD TDI-k

Méret, kényelem, kidolgozás

Ennyi pénzért ekkora és ilyen minőségi utasteret nem kapunk új autóban. Sehol. A Superb a második generációval csak még jobban rágyúrt eddigi erősségeire: tágasság, kényelem akár öt főnek, minőségi kidolgozás, áttekinthető, praktikus kezelhetőség, jó felszereltség. Hazájában a Superb az elnöki limuzin, nem véletlenül. Hátul limós helykínálat, még hátrébb pedig konténernyi csomagtér (565 l), bővítve pedig főleg (1670 l), a kétféleképpen nyitható csomagtérajtó szinte fölöslegessé teszi a hamarosan bemutatkozó kombi változatot, de szerencsére az még nagyobb durranás lesz. Praktikusságban és ergonómiában felveszi a versenyt a legjobbakkal.

Különleges felszereltség

A bőkezű alapfelszereltség is az egyik legfőbb Superb erény, az volt korábban, és most sincs ez másként. Klímát, CD-t, iPod csatlakozót, villanyablakot és tükröket mindenképpen kapunk, hogy csak a legtriválisabbakat említsem, az aktív és passzív biztonsági szint pedig természetesen az árlista alján is ötcsillagos. Jó pénzét pedig a mai autógyártás csúcstechnológiájával ruházhatjuk fel a Superbet.

Ajánlott motor

Talán furán hat, hogy VW konszernes terméknél kifejezetten ajánlottak a benzinesek, de a cég behozta lemaradását e téren. A varázsszó: turbó. A modern kis 1.4-es, kompresszor nélkül 125 lóerőig jut, de nyomatékből egy egészséges 200-at prezentál, és alig fogyaszt. Ugyanez a 160 lóerős 1.8-as, csak még jobb. A 3.6-os szívó VR6-os pedig 250 km/h-nál már úgy kell leszabályozni, igaz,a fogyasztásának is jól jönne egy zabla. A két gyengébbik dízel (105 és 140 LE) még PD TDI, így inkább a common rail-es 170 lóerős, vagy kivárás, míg lecserélik őket.

Fenntartási költség

Rugalmas szervizintervallum, az összkerekes automata V6-os benzines kivételévek takarékos erőforrások, korrekt árakon dolgozó Skoda szervizek, de nem éppen olcsó alkatrészek. Cserébe megnyugtató megbízhatóság és remek vásárlói elégedettség.

Biztonság

Itt a manapság elengedhetetlen hárombetűs felvigyázó gárda: ABS, ASR, ESP, EDS (elektromos difi) és HBA (fékasszisztens), alapból hat légzsák és aktív fejtámlák, felárért térdlégzsák és adaptív világítás is jut. Az NCAP tesztjén csillagos ötcsillagra törte magát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre