SMART ROADSTER

(2003 - 2006)

Pozitív


Különleges megjelenés, élményszerű vezethetőség, extrém kanyarsebesség, könnyű parkolás, alacsony fogyasztású 0,7 literes turbómotorok, kedvező fenntartási költségek.

Negatív


Kényelmetlen, szűkös utas- és apró csomagtér, nehéz kilátás, gyenge 60 lóerős alapmotor, túlságosan feszes, rázós futómű.

Méret, kényelem, kidolgozás

Maximum M-es ruhaméretet viselők számára lesz elviselhető a Roadster bántóan kicsi és szűkös, bunkerszerű utastere. Az ülésmagasság nem állítható, a sofőr és az utas gyakorlatilag a földön ül, de a langaléták feje még így is hozzáér a vászontetőhöz. Sportautókra jellemző a körülményes ki- és beszállás. A kormány abszolút nem, az ülések magasságukban nem állíthatók. A tárolórekeszek száma minimális, a kesztyűtartó mérete elenyésző, a csomagtérben legfeljebb két hátizsák fér el, variálhatóságról pedig nem beszélhetünk...

Különleges felszereltség

Javarészt egyszerű és silány minőségű műanyagokból építkezik a berendezés. A Brabus és Bluewave kivitelek alumínium pedálja, kézifékkarja, váltógombja és további belső kiegészítői némileg feldobják a kabint és sportos hangulatot teremtenek.

Ajánlott motor

A 0,7 litereres, turbófeltöltős erőforrás a 800 kilogramm körüli kocsiban várakozáson felül teljesít. Ugyan a leggyengébb, 60 lóerős kivitel csak városban szolgál jól, de a 82, és a 101 lovas teljesítményű motorok virgonc minisportautót varázsolnak a Roadsterből, és országúton, valamint autópályán is jól helytállnak.

Fenntartási költség

A típus biztosítása és gépjárműadója miatt nem kell aggódni, ezek a tételek abszolút nem vészesek. Szerencsére a fogyasztás is barátságos: 6-7 liter benzinnel az összes teljesítményváltozatú motor beéri. Viszont a márkaszerviz (Mercedes) nem olcsó, és alkatrészt beszerezni sem olyan egyszerű.

Biztonság

A Tridion-cellával védett utastér a fortwo-nál már bevált, így a Roadsterbe is ez került. Légzsákból mindössze két darab van, Euro NCAP teszt pedig nem készült a típusról. Mindenesetre két kamion között haladva könnyen elképzelhető, hogy megremeg majd a térdünk.

Típustörténet

A Smart Roadster piaci bevezetése, előbb 82, majd 60 lóerős 0,7 literes, turbófeltöltős benzinmotorral.

Megérkezik a csúcsváltozat: a Smart Roadster és a Roadster Coupé Brabus kivitele, 101 lóerőre erősített motorral, 17"-os könnyűfém felnikkel, sportkipufogóval, spoilerekkel, az utastérben alumínium kiegészítőkkel és bőr belsővel.

A Roadsterből több különleges kiadás is napvilágot látott, pl. a Brabus Bluewave, vagy a Collectors Edition.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre