AUDI A4

(2008 - 2015)

Pozitív


Tágas, minőségi beltér, egyedi kisugárzás, irigylésre méltó presztízs, elsőkerekesként is jól tapad, remek értéktartás, erős, takarékos motorok.

Negatív


Egy hajszálnyival még mindig a jobb a 3-as BMW-t vezetni, a túlzsúfolt középkonzol nem mindig kezelhető intuitívan.

Méret, kényelem, kidolgozás

Az Audi egyik legfőbb erőssége immár hosszú évek óta az utastér, azon belül is a tipikus Audi minőségben és hangulatban összerakott, ízléses, szolid, ugyanakkor mégsem unalmas, vezető köré pozicionált, pilótafülke hangulatúak. A harmadik A4-es is egyfajta kicsinyített A6/A8 e tekintetben. A praktikusságból komoly ügyet csinálnak Ingolstadtban is. Rendkívül tág határok közt állítható a kormány és az első ülések, rafinált tárolóhelyek, egyértelműen tagolt, a számos funkciót könnyen átláthatóvá és irányíthatóvá tévő MMI interfész, egzakt kattanással működő kapcsolók. A hátsó fej- és lábtér bőséges, a szögletes formájú csomagtér nagyobb (480 l) a konkurensekénél.

Különleges felszereltség

Bár természetesen itt is áll, hogy ha tehetjük érdemes könyékig elmerülni a terjedelmes extralistában, de azért opciós tételek ikszelgetése nélkül is kapunk ellenértéket a korántsem kevés pénzünkért. A kötelező dolgok (biztonsági arzenál, klíma, központi zár, elektromos ablakok, CD), és néhány kellemes finom részlet részét képezik a szériafelszereltségnek is. Csak egy picit feljebb lépve már akár teljesen megszűnhet hiányérzetünk.

Ajánlott motor

Az összes benzines négyhengeres turbós (120-tól 211 lóerőig) és egyik jobb, mint a másik. Nyomatékosak, szép hangúak, kulturáltak és takarékosak. Pénztárcánk dönt, mind remek. A csúcs 3.2-es V6-os hangulatban ad többet. A dízelek már átálltak a common-rail rendszerre, a kétliteres ereje 120-tól 170 lóerőig terjed, de már a középső 143 LE-s változat mindent tud, amit kell, minimalista fogyasztás mellett. A V6-okkal persze még nyomatékosabb (400 és 500 Nm), de egyben sokkal orrnehezebb lesz az A4, és azért kár.

Fenntartási költség

Megbízhatóság tekintetében nem teljesen makulátlan az az elegáns Audi mellény, és mivel az előkelő megítélés itt is erősen visszaköszön, így a drágábban fenntartható modellek közé tartozik.

Biztonság

Ezen a szinten már kötelező érvényű a teljes körű biztonsági felszereltség, amely tovább bővíthető a manapság elterjedni kezdő jellemzőkkel, mint például a sávelhagyásra figyelmeztető elektronika vagy a holttérfigyelő rendszer. De ezek nélkül is ötcsillagosra vizsgázott az A4 az Euro NCAP töréstesztjén.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre