VOLVO 740
(1984 - 1992)
Pozitív
Hosszú úton is kényelmes ülések. Masszív és tartós berendezés. Nagy, a kombinál hatalmas csomagtér. Korszaka egyik legbiztonságosabb autója. Legjobbak az utolsó évjáratok, a 16-szelepes benzinesekkel.
Negatív
Hátul nem igazán tágas utastér, kulturálatlan hátsó futómű. Viszonylag szerény menettulajdonságok, magas fogyasztással. Kényes turbók. Takarékosabbak, de gyengék, és kötelezően széthajtottak a dízelek.
Típustörténet
Bevezetik a 700-as sorozatot négyajtós, majd kombi változatban, négy- és hathengeres (760) motorokkal
A 740 GLE bevezetése négyhengeres, 131 lóerős benzinmotorral
Katalizátoros, 113 lovas benzines, és 82 lóerős (VW eredetű) szívó dízel
Turbós dízel (azonos blokk) 109 LE-vel, és 155 lovas turbós benzines
Bevezetik a 16 szelepes benzinmotort
Modellváltás: jön a 900-as széria