NISSAN PRIMERA

NISSAN PRIMERA

(1995 - 2002)

Pozitív


Napjainkra kiváló ár-érték arányú használt modell, tágas beltér és csomagtartó, egész jó megbízhatóság és felszereltség, alacsony üzemeltetési költségek

Negatív


Nulla presztízs, túl átlagos formaterv, mellőzött modell, sprőd rugózás

Méret, kényelem, kidolgozás

A második Primera generáció hozza klasszikus hármas karosszéria tagolást: négyajtós lépcsőshátú, ötajtós ferdehátú és a kombi. A 2,6 méteres tengelytávval nem nehéz megfelelő térkínálatot kialakítani. Az angliai Sunderlandben gyártott Nissan az akkori átlagnál valamivel jobb minőségű belteret kínál, és bár nem egy őrjítően izgalmas alkotás, azért egyszerűen kezelhető, tartós és átlátható. Még a négyajtósban is dönthető a hátsó támla, de akkor már inkább a vele egy árban lévő ferdehátú, az még praktikusabb (505-1357 l-es csomagtér, de azért az 1650 literig bővíthető, Traveller elnevezésű kombi, nagy, hasábforma hátsó fetályával nem überelhető. A műszerfalon nem találunk rafinált megoldásokat, inkább csak a szokásos tárolóhelyeket, de azokat legalább jó méretben és helyen.

Különleges felszereltség

Az alapmodellek nem voltak valami gazdagon eleresztve, ezeket nyugodtan hagyhatjuk, és inkább keressünk már faceliftes, 1999 vége utáni Primerákat. Persze túl sok kütyüre azért ne számítsunk, ez még egy földhözragadt (épp ezért is megbízható) japán termék. A klíma-bőr-tempomat itt már a luxus csúcsának számít.

Ajánlott motor

Nyugodt szívvel hanyagoljuk az 1,6-os benzinest. Nem egy rossz motor, nem azért, 90-100 lovacskájával bőszen birkózik az 1,3 tonna feletti önsúllyal, de a 114 lóerős 1,8-as jobban megy és ez sem fogyaszt 7-8 liternél többet. Bőven 10 alatt megáll a kétliteres is, ez a legjobb választás. De ha mégis inkább a spórolás a kenyerünk, van egy kétliteres, nem túl bivaly, nem túl modern, de szívós és takarékos dízel is, de csak erős idegzetűeknek.

Fenntartási költség

A Primera az egyik legolcsóbban fenntartható, tíz év körüli vállalható középkategóriás, hiszen az átlátható, egyszerű szerkezeten még a különféle javítások is költséghatékonyan elvégezhetők. Japán modellhez képest viszonylag sokáig gyártották, ráadásul Angliában, tehát közel sem horror az alkatrészár.

Biztonság

Az Euro NCAP által 1997-ben tesztelt Primerában csupán egy árva, de kiválóan működő légzsák védett, így érthető a három csillag, 1997 végétől azonban megjelentek az oldalégzsákok, széria lett az utasoldali is, és a ráncfelvarrással beköltözött egy fékasszisztens.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre