RENAULT MODUS

(2008 - 2013)

Pozitív


Könnyen vezethető, praktikus, kényelmes és jól variálható utastér, kiváló biztonság, erős fékek, gazdaságos erőforrások.

Negatív


Vérszegény 1,2 literes alapmotor, nem túl nagy csomagtér, unalmas menettulajdonságok, gyenge minőségű Hi-Fi.

Méret, kényelem, kidolgozás

A Modus kis egyterűnek látszó tárgy, hiszen a tologatható hátsó ülés nem szériatartozék. Amúgy négy főnek elég tágas, a tető szinte fölöslegesen magas. A vezetési pozíció is az átlag kisautóénál magasabb, a minőségérzet egész jó, a formák helyenként kedvesen játékosak. A Triptic fantázianévre hallgató, 1/3-2/3-ad arányban osztott és tologatható hátsó ülésekkel az igazi a Modus. Vannak ülés alatti fiókok, tetőbe integrált rekeszek, termetes ajtózsebek, mély kesztyűtartó és más egyéb huncutság, amitől tisztességesen belakhatóvá válik. Ötletes a külön kis kihajtható résszel ellátott csomagtérajtó, de nincs sok gyakorlati haszna. Zavaróan ódivatúak és erőltetettek a digitális műszerek.

Különleges felszereltség

Újként már nem lehet kapni a Modust, felváltotta valamivel nagyobb testvére, a Grand változat. Alapból igen foghíjasan felszerelt, a magától értetődő tételek csupán felsőbb szinteken jelentkeztek.

Ajánlott motor

Mivel egy Clio alapokra épített, egy tonnánál alig nehezebb kisautóról beszélünk, igazán egyik motor sem végez rossz munkát. Az 1,2-es benzines kielégítő, de legalább takarékos. Az 1,4-es és az 1,6-os már egész jó, de kellemes menést minimalista üzemanyagszámlával csak az 1,5-ös dCi dízelek tudnak.

Fenntartási költség

Itt visszaköszönnek a Clio alapok: alacsony fogyasztás, kedvező biztosítás, igen hosszú szervizintervallumok, vállalható fenntartási és szervizelési költségek.

Biztonság

Biztonság terén nem érheti szó a ház elejét, a Modus vitán felül a legbiztonságosabb kisautók egyike, köszönhetően a Renault átfogó biztonsági politikájának. Széria a négy légzsák, de a menetstabilizálóért már felárat kérnek. Az Euro NCAP töréstesztjén kiváló, ötcsillagos eredmény ért el.

Típustörténet

A Modus bevezetése 1,2 literes benzin- (65, 75 LE), és 1,5 literes dCi dízelmotorral (106 LE)

Gazdagabb alapfelszereltség. Quickshift váltó az 1,2-es 16V-es motorhoz

Megjelenik a Quickshift váltó az 1,5 dCi erőforráshoz, részecskeszűrős dízelek (1,5 dCi FAP 86, 106 LE)

Az 1,2 literes benzinmotort az 1,2 16V TCE (100 LE) váltja. Megjelenik a kínálatban az 1,6 16V (112 LE)

Ráncfelvarrás. Bemutatkozik a Grand Modus

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre