HONDA ACCORD

(2003 - 2008)

Pozitív


Ahogy egy Hondához illik, műszaki gyöngyszem, erős motorok. Tágas beltér, kombinál hatalmas csomagtér. Kifinomult modell, jó vezetni, rendkívül megbízható.

Negatív


Csak kétféle karosszéria és csak háromféle motor, a majdnem prémium hangulathoz jól esne mondjuk egy V6-os. Drága alkatrészek.

Méret, kényelem, kidolgozás

Szinte prémium hangulatú utastér, ami az összeszerelés minőségét illeti, csupán néhány apró részletmegoldás és helyenként olcsó műanyag rontja le az igen pozitív összképet. Elöl-hátul tágas, kifejezetten csendes, jól elszigetelt motor-, gördülési és szélzajok. Jóllehet az előző generáció praktikus ötajtós verziója nem kapott utódot, viszont cserébe kárpótol az összetéveszthetetlen külsejű, a limuzinnál hosszabb Tourer kombi. Óriás csomagtér (625-től 970 literig, négyajtós 460 l), akár gombnyomásra feltáruló csomagtérajtó, egyetlen pöcökkel síkba bővített raktér. Zavaró az emelkedő övvonal és a vastag oszlopok miatti pocsék hátrafelé kilátás.

Különleges felszereltség

Még a belépőszint is gazdagon felszerelt, mind biztonsági, mind kényelmi extrákkal jól ellátott. Feljebb lépni, Type-S vagy Executive csomagokat választani akkor érdemes, ha kifejezett igényünk a némileg szürke utastér elkerülése.

Ajánlott motor

Egyértelmű öt csillag. Villanymotor egyenletességű, erős alap kétliteres 155 lóerővel, a 2.4-es lóerőben 35-el, nyomatékban 33-al (223 Nm), gyorsulásban 1 másodperccel (8 s), végsebességben 10-el (227 km/h) és fogyasztásban is átlag bő egy literrel tud többet. Furcsa ilyet írni Honda kapcsán, de a legjobb motor a 2.2-es dízel (140 LE/340 Nm). Átlag hat literből eljár, dinamikus, kulturált. Csúcs.

Fenntartási költség

A J.D.Power féle vevőelégedettségi felmérésekben rendre az élbolyban végzett, tulajdonosai imádják, ami érthető. Hiszen rendkívül megbízható, lényegében típushibák nélküli (kivéve a dízel olajfogyasztása), és általában csak a kopó és kötelezően cserélendő alkatrészekre kell költeni. Ami jó hír, mert ahogy egy japán gyártású, rövid életciklusú modellhez dukál, az árak magasak.

Biztonság

Az Euro NCAP teszten négycsillagos eredmény, szériában a szokásos biztonsági kütyükkel, bár az ESP nem volt alap. A 2006-os gyengéd ráncfelvarrás során a biztonsági arzenál bővült távolságtartó tempomattal.

Típustörténet

Modellváltás, motorok: 2.0i (155 LE), 2.4i (190 LE), 2.2 CDTi (140 LE)

Modellfrissítés

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre