CITROEN C1

(2005 - 2013)

Pozitív


Trendi formaterv, kis fogyasztású motorok, könnyű vezethetőség, egyszerű parkolás, alacsony fenntartási költségek.

Negatív


Igen szűkös csomagtér, főleg hátul korlátozott helykínálat, városon kívüli használatra gyengécske erőforrások, a márkától szokatlanul sprőd rugózás.

Méret, kényelem, kidolgozás

Elöl egész tágas az utastér, de hátul már korlátozott a hely. Sok a műanyag, és az ajtókon is kilátszik a fém, de ez nem baj, ha vidám a karosszéria színe. Ötletesek a formák, jópofa a középkonzol, pakolóhelyből is akad. Praktikusabb az ötajtós, de az is csak négyszemélyes. Könnyen bővíthető, alaphelyzetben parányi (140 l) csomagtartó. Nem hibátlan az ergonómia, mivel a kormány csak magasságában állítható, és az üléshelyzeten is lehetne még csiszolni.

Különleges felszereltség

Rendkívül szegényes felszereltség az olcsó változatokban, jól felextrázva viszont, ami csupán annyit jelent, hogy legalább egy légkondi, központi zár és elektromos ablakemelő is tiszteletét teszi a kis masinában, már túl magas az ár.

Ajánlott motor

A Toyota fejlesztésű 68 lóerős háromhengeres benzines igényli a pörgetést, igaz, még úgy sem túl dinamikus, de a rövid áttételezésű váltóhoz kapcsolódva megfelelő vehemenciával mozgatja az üresen mindössze 800 kg-os kisautót. Ugyanakkor takarékos és megbízható. Az 54 lóerős 1,4-es dízel nagyobb nyomatéka miatt autópályán egy picit jobban helytáll, de csak decikkel fogyaszt kevesebbet, lomhább, csúnyább orgánumú, igazából kihagyható.

Fenntartási költség

Mivel a C1 sokkal inkább japán, mint francia autó, így a megbízhatósággal nincs komoly gond. Kis fogyasztású benzines, megfizethető alkatrészárak.

Biztonság

Viszonylag friss konstrukció, így a tervezésénél odafigyeltek a biztonságra. Négycsillagos NCAP-törésteszt eredmény, felárért oldal- és függönylégzsákot is adnak hozzá.

Típustörténet

Az Citroën C1 piaci bevezetése az azonos technikai alapokra épülő Peugeot 107-el és a Toyota Aygóval egyidőben.

ESP , fejlégzsák és SensoDrive automatizált váltó - opcionálisan.

Facelift: átdolgozott, kevesebbet fogyasztó 1,0 literes motor. Megszűnik a dízel C1-esek forgalmazása.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre