RENAULT MEGANE

(1996 - 2015)

Pozitív


Kényelmes ülések, komfortos rugózás, korszerű motorok, elérhető ár, jó felszereltség, kifejezetten szép formájú háromajtós.

Negatív


Hátul szűkös láb- és fejtér, kevés vezetési élmény, az elődhöz képest kissé unalmas formaterv az ötajtósnál.

Méret, kényelem, kidolgozás

A műszerfal formája és anyaghasználata is a Lagunáéhoz közelít, ami jó hír. Nem mindenkinek tetszik a digitális kilométeróra, de legalább a fordulatszámmérő maradt analóg. A motor gombnyomásra indul, felárért a kézifék is elektromos. Hasznos a háromállású klíma, ami képes huzatmentesen, szinte észrevétlenül hűteni. Kényelmesek az alacsonyra tett ülések, a háromajtósból a hátralátás erősen korlátozott. Viszonylag tágas az ötajtós 405 literes csomagtartója, de ennek a hátsó helykínálat látja kárát, ahol a láb- és fejtér is szűk. A kombi hosszabb tengelytávú, ami kijavítja ezt a hibát. Kulcs helyett kártya van, ami felárért automatikusan nyitja-zárja az autót.

Különleges felszereltség

Már a legolcsóbb Authentique felszereltség sem szegényes, hiszen két elektromos ablakot, elektromos tükröket, manuális klímát, állítható magasságú vezetőülést, padló alatti rekeszeket, osztott hátsó üléstámlát és fedélzeti számítógépet is tartalmaz. A drágább csomagok még számtalan extrát tartalmaznak a színes navigációtól a bőrkárpitozáson át a bi-xenon kanyarfényszórókig.

Ajánlott motor

A kétféle 1,6-os közül a 110 lóerős a jobb, de a 130 lóerős 1,4-es turbóis kellemes. Hot hatch-et varázsol az autóból a 180 lóerős kétliteres turbó, és még van RS is 250 lóerővel. A dízelek közül a csendesebb és takarékosabb 1,5-ösök ajánlhatóak (85 és 105 lóerővel).

Fenntartási költség

A Renault minőségi megújulást hirdetett az új Laguna bevezetésekor, amit a Mégane-on is tovább vittek. A megbízhatóságra egyelőre nincs panasz.

Biztonság

A Renault nagyon ad a biztonságra. Négy légzsák és a menetstabilizáló is a szériafelszereltség része. Felárért függönylégzsákokat és akár keréknyomás-ellenőrzőt is vehetünk. Töréstesztjére öt csillagot kapott, és nemcsak a felnőttekre, hanem a gyerekülésben ülőkre is nagyon vigyáz. Gyalogosvédelme lehetne jobb.

Típustörténet

Modellváltás

Háromajtós Coupé és kombi Grandtour karosszériával is. Új motor: 2.0 TCe (250 LE)

Kupékabrióként is elérhető

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre