NISSAN PRIMERA

NISSAN PRIMERA

(1995 - 2002)

Pozitív


Persze hogy jó a megbízhatóság, feszes, egész élvezetes futómű, helykínálat, megfizethető fenntartási költségek.

Negatív


Unalmas, szürke forma, nulla presztízs, faragatlan dízel, gyengus 1.6-os, kihagyható fokozatmentes CVT váltó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Ha már maga az autó semmi extra, akkor legalább hely legyen benne, és van is, elöl, hátul egyaránt. Amúgy hozza a kilencvenes évek egyenszürke, atomtámadást túlélő műanyagos, unalmas japán belterét. A praktikusság itt nem is annyira erény, mint inkább kötelező kűr. Használhatóság és csomagtér szempontból a rangsorrend a következő: kombi, ferdehátú majd végül a négyajtós.

Különleges felszereltség

Túlzott elvárásaink ne legyenek, a mai kor színvonalát nem tudja, de klíma azért gyakori, és ha egy '99-es facelift utánit választunk, ott már egy fokkal finomabbak az anyagok és még bőrünk-xenonunk is lehet.

Ajánlott motor

Az 1,6-os belépő benzines felejtős. Harmatos, gyakrabban problémás, és nem is túl takarékos. Az 1,8-as tűrhető, de az igazi a kétliteres, akár még 150 lóerős GT-ként is. A dízel neveletlen, hangos, röfög és lustácska, igaz kevéssel is beéri, de inkább ne bántsuk.

Fenntartási költség

Angol japánként nem olyan szerviz-kerülő mint japán-japán testvérei, de azért megbízható gépnek számít, aminek egész barátságos áron megúszható a fenntartása, ha odafigyelünk a gyenge pontjaira.

Biztonság

1997-es Euro NCAP eredménye három csillag, így nagyjából az elvárható szintet teljesíti. Két légzsák, ABS (esetleg vészfékrásegítő is), övfeszítő, oldalvédelem, nagyjából ennyi.

Típustörténet

Bemutatkozik az új, lépcsős és ferde hátú Primera

Modellfrissítés, oldallégzsákok elöl. Bemutatkozik az új kombi

Modellfrissítés, új motorok: 1.8 (114 LE), 2.0 (140 LE)

Új motor: 2.0 td (90 LE)

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre