FIAT PUNTO

FIAT PUNTO

(1994 - 1999)

Pozitív


Mutatós Giugiaro forma, eleven és takarékos motorok, helykínálata még a mai kisautókkal szemben is állja a versenyt, biztonságos menettulajdonságok, precíz váltó, erős fékek, kényelmes rugózás, megbízható szerkezetek, olcsó alkatrészek és fenntartás.

Negatív


Úthibákra kényes futómű, hibás konstrukciójú hátsó szilentek a korai évjáratokon, gyakori kontakthibák, kissé labilis elektromos rendszer, szervo nélkül indirekt kormányzás.

Méret, kényelem, kidolgozás

Méretes és kényelmes ülések. A szélesre nyíló ajtók miatt könnyű a beszállás. Áttekinthető, funkcionális, és még mai szemmel sem csúnya a műszerfal. Könnyen elérhető a váltókar, a gáz- és fékpedál azonban túl közel van egymáshoz. Az ülés és a kormány magasságát csak az ELX felszereltségtől fölfelé lehet állítani. Külső méretéhez képest tágas utastér, a magasra tett ülések a combot is kellően megtámasztják. Viszonylag nagynak számít a 275 literes, csomagtartó, bővítés után egy köbméterre nő a felhasználható tér nagysága.

Különleges felszereltség

A Puntók többsége elég gyengén van felszerelve, mert a legkelendőbb az 1.1-es alapmodell volt. Az SX-ben már elektromos ablakemelőket és központi zárat is találunk, az ELX ezen felül szervokormányt és állítható magasságú vezetőülést és kormányt ad. A GT és a kabrió természetesen jól felszerelt.

Ajánlott motor

Csendes és kulturált az 55 lóerős 1.1-es, de csak városban elég az ereje. A 60 lóerős (hengerenkénti befecskendezéssel 73 lóerős) 1.2-es többet fogyaszt, és zajosabb. A legjobb az 1997-ben bevezetett, pörgős, 1.2-es, 16 szelepes, 86 lóerővel, ami a régi 88 lóerős 1.6-ost váltotta le. A 71 lóerős 1.7-es dízel és az 133 lóerős 1.4-es benzines turbó kevésbé számít tartós konstrukciónak.

Fenntartási költség

A városban futó Puntók tulajdonosai elsősorban a futóműre költenek. Leggyakrabban a szilentek, gömbfejek és lengőkarok cseréjére lehet szükség, de kisebb elektromos problémák is előfordulhatnak. A benzineseket 15 ezer, a dízeleket 7500 km-ként kell olajcserére vinni. Az alulméretezett vezérműszíj 4 évente vagy 100 ezer km-ként cserélendő, ha elfelejtjük, a szakadás komoly károkat okoz a motorban.

Biztonság

A kortárs kisautók átlagánál jobban teljesített az 50 km/órás, félátfedéses törésteszten, csak a deréktől lefelé nagyobb a sérülés veszélye. Kevés Puntóban van légzsák és blokkolásgátló.

Típustörténet

Modellváltás: Punto bevezetése. Három- vagy ötajtós karosszéria. Motorok: 1.1 (55 LE), 1.2 (60 LE), 1.7 (58 LE), 1.7 TD (70 LE)

GT Turbo bevezetése, 1.4 (133 LE) Fokozatmentes automataváltó az 1,2-es motorhoz: Selecta. Új motorváltozat: 1.6 (90 LE) Cabrio karosszéria 1,2-es vagy 1,6-os motorral

Sportos változat: Sporting 1.6 (88 LE)

A turbódízel egyes piacokon 63 lóerővel is kapható

Modellfrissítés, gazdagabb felszereltség, jobb hangszigetelés. Új motor: 1.2 16V (85 LE)

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre