SKODA FABIA

(2007 - 2014)

Pozitív


Tágas utastér, hatalmas rakterű kombi, takarékos háromhengeres benzinmotorok, sok tárolórekesz, kényelmes futómű.

Negatív


Nem túl harmonikus megjelenés, elavult motorok, szegényes alapfelszereltség, lehangoló a sötét és kemény műanyagból készült műszerfal.

Méret, kényelem, kidolgozás

Magasra tett műszerfal, a kormányt és az üléseket nagyon tág határok között lehet beállítani. Keveset takar ki a vékony A-oszlop. Az ülések kevés oldaltartással rendelkeznek, de az ülőlapjuk kellően hosszú. Kényelmetlen a könyöklő. Magasabb, mint a régi Fabia, ezért főleg a fejtér bővülése jelentős. Hátul is elfér egy 185 centis felnőtt, és a mély csomagtartó is nagyobb lett, már 300 literes (kombi:480 l). Az ülések alatt is van tárolórekesz, a kesztyűtartó kétrészes.

Különleges felszereltség

Az alap Classic felszereltségben csak szervokormány, dönthető hátsó ülés és fordulatszámmérő van. Sokkal jobb választás a közel 400 ezerrel drágább Ambiente, mert ebből a klíma, a fedélzeti számítógép, a ködfényszóró, az elektromos ablakemelő és a központi zár sem hiányzik. Felárért van kanyarlámpa, keréknyomás-ellenőrző, tempomat és tolatóradar is.

Ajánlott motor

Kétféle 1,2-es (70 és 80 lóerővel), 1,4-es (86 lóerővel), és 1,6-os (105 lóerővel). Az 1,2-es háromhengeresek pörgősek és takarékosak, a nagyobbak elég nyomatékosak, de nem szeretnek pörögni, és dinamikus vezetéssel sokat esznek. Még az 1,6-os sem túl gyors. A háromhengeres 1,4-es TDI-k nagyon zajosak és remegnek, de takarékosak. Az 1,9-es TDI nagyon erős és drága.

Fenntartási költség

Mivel technikáját (motorok, padlólemez, stb.) a kiforrott elődtől örökölte, komoly meghibásodástól nem kell tartani. Az alkatrész és a biztosítás viszonylag olcsó, a szervizhálózat széles.

Biztonság

Négycsillagos törésteszt, a vetélytársak többsége ma már ötcsillagos. Széria a négy légzsák, az öt fejtámla, és az ABS. A függönylégzsákokért minden felszereltségnél felárat kérnek (kb 70e Ft), és a menetstabilizáló elektronika is extrának számít (100e Ft).

Típustörténet

Bemutatkozik az első generációs Fabia

Második generációjába lép a Skoda kisautója

Az ötajtós után kombiként is kapható a Fabia

Egyszerre frissül az ötajtós és a kombi

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre