PEUGEOT 406

(1995 - 2004)

Pozitív


Elegáns, kényelmes, jól felszerelt, és viszonylag olcsón megkapható autó. Jó dízelek, különösen a HDi-k.

Negatív


Nincs ferdehátú változat. Az elterjedt 1,6 alapváltozat még nem az igazi. Voltak megbízhatósági problémák.

Méret, kényelem, kidolgozás

Elegáns, tágas, világos, kellemes anyagokkal berendezett utastér, és még a kidolgozása sem rossz. Nem lenyűgözően praktikus részletmegoldások, de az üléstámlák majdnem minden változatban lehajthatók. Nagy csomagtartó, jól használható kombi.

Különleges felszereltség

Főleg az első években nagyon szegényes alapfelszereltség, 1999-től jobb a helyzet, de hightech extrákkal később sem tömték tele.

Ajánlott motor

Alacsony fordulaton erőtlenek a kis benzinesek, a nagyok meg fogyasztanak. Kulturáltak, erősek a 2,1-es dízelek, de legjobb választás egy HDI 110.

Fenntartási költség

Viszonylag nagy a meghibásodási rizikó, de eleve nem is olcsó a meglehetősen karbantartás-igényes szerkezetek fenntartása.

Biztonság

Idővel ugyan javított, de szegényes biztonsági felszereltség. NCAP kétszer tesztelte: 1996-ben két csillag, 2001-ben három.

Típustörténet

Peugeot 406 bemutatása, kizárólag négyajtós, lépcsőshátú karosszériával. Motorok: 1.6 (90 LE), 1.8 16V (110 LE), 2.0 (132 LE)

További motorok: 2.0 Turbo (147 LE), 1,9 TD (90 LE), 2.1 TD (109 LE)

Kombi és Coupé bevezetése. Új motor: 3.0 V6 (191 LE)

Szélesebb választék, új felszereltségi szintek, oldallégzsák. Új motor: 2.0 HDI (110 LE)

Modellfrissítés. Új motor: 2.0 16V (136 LE), 2.0 HDI (90 LE)

Új motorok: 1.8 16V (116 LE), 2.2 16V (160 LE), 3.0 V6 (207 LE), 2.2 HDI (133 LE)

Direkt-befecskendezéses benzinmotor: 2.0 HPI (140 LE)

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre