A márka története
A II. világháború utáni évek szűkössége a brit Rovert is költséghatékony gazdálkodásra késztette. Kezdeti miniautó-tervéből végül az amerikai Jeepekhez hasonló sokcélú, mezőgazdaságban is használható, strapabíró jármű lett a Wilks-testvérek (igazgató és főmérnök) kezében. A Jeep alvázára Rover-részegységekből épített autó lemezei a háború utáni vasínség következtében könnyűfémből készültek. A prototípust 1947-ben gyártották, majd az 1948-as Amsterdam Motor Show-n bemutatták a Land Rover Series I-t. A csupán Rover-modellként megjelenő Land Rover később önálló márkaként majd cégként kezdett működni a Rover, aztán pedig a British Leyland égisze alatt. 1978-ban hozták létre a British Leyland-en belül a Land Rover Limited leányvállalatot.
Az évtizedek során tulajdonosává vált a British Aerospace, a BMW, a Ford, hogy végül 2008-ban a Jaguarral együtt az indiai Tata kezébe kerüljön. A Land Rover több híres 4x4-est adott a világnak, és a legyártott példányok háromnegyede még ma is közlekedik. A Series II, III és a Lightweight után 1983-tól kezdve érkezett a 110, a 90 és a 127, ezeket Defenderré keresztelték át 1990-ben. A sikeres 4x4-legendák mellett 1989-ben mutatkozott be a Discovery, amely a kemény Defender és az 1970 óta létező Range Rover (a „luxus-Landy”) közti mezsgyébe illik. A kilencvenes években indult SUV-hullám része lett az 1997-ben bemutatott Freelander: a legközelebb áll a személyautókhoz a cég palettáján, így inkább divatos szabadidőautó, mintsem hagyományosan sárdagasztós Land Rover.